فرمانده سپاه ناحیه خرامه خبر داد؛

بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۲۱ روستای بخش کربال

سرهنگ «رزمخواه» گفت: دشت‌های کربال جایی برای حفر چاه آب جدید ندارند و اکنون آب از فاصله ۴۰ کیلومتری به این بخش منتقل می‌شود و به همین خاطر بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۲۱ روستای بخش کربال در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۵۷۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷ - 09February 2023

به گزارش دفاع‌پرس از فارس، سرهنگ پاسدار «محسن رزمخواه» فرمانده سپاه ناحیه خرامه امروز در جمع خبرنگاران با اعلام خبر بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۲۱ روستای بخش کربال در شهرستان خرامه اظهار داشت: دشت‌های کربال جایی برای حفر چاه آب جدید ندارند و اکنون آب از فاصله ۴۰ کیلومتری به این بخش منتقل می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه خرامه با تاکید بر اینکه بهره‌برداری از این حلقه چاه آب، تنها بخشی از کمبود آب شرب را جبران می‌کند تصریح کرد: کم‌آبی اصلی‌ترین چالش شهرستان است و در همین راستا  قرارگاه محرومیت‌زدایی شهرستان خرامه در قالب جهاد آبرسانی برای رفع این چالش با حفر یک حلقه چاه جدید در منطقه ولی آباد، احیا و تجهیز حلقه چاه در منطقه آب گرازی، نصب مخزن هوایی و نصب آب شیرین کن در بخش کربال را به صورت هدفمند در دستور کار خود قرار داد.

سرهنگ رزمخواه ابراز امیدواری کرد که در رابطه با رفع تنش آبی چاه‌های منطقه خیرآباد شهرستان خرامه با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه فجر رایزنی های لازم شده است که ان شاءالله به نتیجه برسد.

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ناحیه خرامه گفت: بحران آب آشامیدنی بهداشتی و سالم در روستاهای کربال به گونه‌ای است که دام‌ها به دلیل کمبود آب سالم از بین رفته‌اند و اکثر مردم کربال به بیماری های کلیوی و دیگر بیماری‌ها دچار شده اند.

شهرستان خرامه در فاصله ۷۵ کیلومتری شرق شیراز مرکز استان فارس قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار