۴۴ سال افتخار/ استاندار همدان خبر داد؛

تخصیص ۱۲۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به تویسرکان

«قاسمی‌فرزاد» گفت: در سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به استان همدان، هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان تویسرکان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۵۷۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵ - 10February 2023

تخصیص ۱۲۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به تویسرکانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان در دهمین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر تویسرکان، اظهار داشت: در ایام دهه فجر باید نعمت‌های بزرگی چون رهایی از ظلم و ستم طاغوت، که خدا به ما ارزانی داشت را یادآوری کنیم.

وی افزود: عزم و اراده‌ی دولت سیزدهم بر فشارهای دشمنان و مشکلات بر جای مانده از دولت‌های گذشته غلبه کرده است و اقدامات بزرگی در طول یک سال و نیم گذشته انجام شده است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در طول دولت سیزدهم شاهد رشد اقتصادی چهار درصدی هستیم که در طول ده سال گذشته بی سابقه است، تصریح کرد: ابر پروژه‌هایی چون آبرسانی به همدان که سال‌ها بلاتکلیف و نیمه‌کاره مانده بود در همین مدت کوتاه از روی کار آمدن دولت سیزدهم به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه عضویت در سازمان همکاری شانگهای بعد از ۱۵ سال از اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم است، ادامه داد: تصفیه‌خانه آب شرب سرابی تکمیل شده و بزودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. ساختمان ایستگاه راه آهن باباکمال تویسرکان نیز تکمیل شده و پس از تجهیز و راه‌اندازی کامل مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع سفر ریاست محترم جمهور به استان برای تکمیل سد خرم رود اختصاص یافته است و طبق اعدام وزارت نیرو بهار سال آینده برای مصرف آب شرب شهرستان آبگیری خواهد شد. در سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به استان هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان تویسرکان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه از هفته دولت سال جاری تا دهه فجر ۵۸ پروژه عمرانی و اقتصادی به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان افتتاح شده است، بیان داشت: از ابتدای شکل گیری صنعت در شهرستان تویسرکان ۴۵ واحد فعال بوده که در طول یک سال گذشته ۷۰ جواز تاسیس جدید صادر و در همین مدت ۱۰ پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

قاسمی‌فرزاد یادآور شد: با هماهنگی مجموعه مدیریتی شهرستان تویسرکان اقدامات قابل توجهی در حال پیگیری و اجرا است. شرکت میوه‌های شادمان آروند نیز با هفت و نیم میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی، بهمن ماه سال گذشته جواز تاسیس گرفته و امروز به بهره‌برداری رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه از سرمایه‌گذاران حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، گردشگری و معدن در استان استقبال می‌کنیم، تصریح کرد: تامین زمین مورد نیاز ۱۲۵۰ متقاضی واجد شرایط مسکن در تویسرکان انجام شده و در دست اجرا است. همچنین ثبت جهانی گردوی تویسرکان در فائو در حال پیگیری است.

استاندار همدان با بیان اینکه برای تهیه طرح و نقشه توسعه حیقوق نبی ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص پیدا کرده است، افزود: در دیداری که به همراه شهرداران استان با رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور داشتیم امکانات و اعتبارات خوبی به شهرداری‌ها تخصیص داده شد.

وی متذکر شد: در یک سال و نیم گذشته بسیاری از کارهای ناتمام تکمیل شده است. در ایام‌الله دهه مبارک فجر بالغ بر ۶۲۶ میلیارد تومان پروژه افتتاح و به بهره‌برداری رسید. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار