۴۴ سال افتخار/ دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

خروش انقلابی کویرنشینان در یوم‌الله ۲۲ بهمن/ میدان دفاع از آرمان‌های انقلاب خالی نیست

امروز با با گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، شهروندان سلحشور و همیشه در صحنه بیرجندی همانند همیشه پرشورتر از گذشته به خیابان‌ها آمدند و با عزمی جزم و قاطعانه با حضور گرم خود وفاداری خود را به امام (ره) و آرمان‌های انقلاب اعلام کنند.
کد خبر: ۵۷۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ - 11February 2023

ییبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی مردمانی است که با دست خالی جلوی رژیم ستمگر ایستادند و رخت تباهی، سیاهی و پلیدی را بستند و آزادی به خانه‌ها برگشت و مردم این سرزمین، استقلال خویش را باز یافتند و جمهوری اسلامی با دست مبارک امام راحل بنیاد نهاده شد.

در ۲۲ بهمن ۵۷ بود که رشادت‌ها و خون‌های مردم و شهدا ثمره داد و روزگار آغشته به آلودگی و اختناق به سر رسید و پس از سیاهی ۲۵۰۰ ساله سحر از راه رسید و سپیده بردمید و خورشید فروزان انقلاب، همچون معجزه‌ای اعجاب‌انگیز، از افق توحید طلوع کرد و بر روی عاشقان حق و حقیقت روزنه امید و آرامش گشود.

آری، امروز همه شهروندان ولایتمدار و شهیدپرور خراسان جنوبی از بزرگ و کوچک گرفته تا زن و مرد، کودک و نوجوان در چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب برای تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب و امامین انقلاب در این میعادگاه گرد هم آمده‌اند تا بار دیگر حماسه‌ای ماندگار خلق و طومار توطئه‌های دشمنان را بپیچند.

آحاد مردم پا در رکاب انقلاب

عقربه‌های ساعت حدود ساعت ۸:۳۰ را نشان می‌دهد، سیل جمعیت حاضر در میدان شهدای بیرجند نشان می‌دهد که بار دیگر مردم بیرجند زودتر از موعد در راه حمایت از آرمان‌های امام و تبعیت از ولایت پابه‌رکاب شده‌اند.

اینجا میدان شهدای بیرجند، کمتر از یک ساعت دیگر به آغاز راهپیمایی دشمن‌شکن ۲۲ بهمن مانده است، هر لحظه به جمعت حاضر در اینجا افزوده می‌شود، خروش مردم از کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی شهر روانه مسیر اصلی راهپیمایی می‌شود. مرد و زن، کوچک و بزرگ، جوان و پیر، دانش‌آموز و دانشجو و کارمند و کسبه، همه و همه امروز آمده‌اند تا بار دیگر خط بطلان بکشند بر تهدیدات پوچ و بی‌اثر دشمنان.

امروز با با گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، شهروندان سلحشور و همیشه در صحنه بیرجندی همانند همیشه پرشورتر از گذشته به خیابان‌ها آمدند و با عزمی جزم و قاطعانه با حضور گرم خود وفاداری خود را به امام و آرمان‌های انقلاب اعلام کنند؛ آمده‌اند تا از مرزهای اعتقادی خود همچون مرزهای جغرافیایی و فرامرزی دفاع کنند. آمده‌اند تا ندای انقلاب اسلامی و دستاوردهایش را سر دهند و بگویند همچنان دلداده امام و رهبری هستیم.

ایستادگی از جنس عزت و دلدادگی به وطن

صداها هر لحظه بلندتر می‌شود، آنقدر بلند که با تک تک سلول‌های وجودت می‌توانی ایستادگی را حس کنی، ایستادگی از جنس عزت و دلدادگی به وطن و شهدا سردار دل‌ها، این فریادها شاید از هر تیغی برنده‌تر و از هر سنگی محکم‌تر باشند و آن‌گونه که باید، چهارستون بدخواهان را به لرزه می‌اندازد.

حرکت یاران انقلاب با نوای روح‌بخش قرائت قرآن و دعای فرج آغاز شد، مردم بیرجند شانه‌به‌شانه، صف به‌صف از پیر و جوان گرفته تا کودک و بزرگ فریادهای «الله اکبر»، «لا اله الا الله»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، «۲۲ بهمن روز از خود گذشتن، روز پیروزی ما روز شکست دشمن» را سر دادند.

میدان دفاع از آرمان‌های انقلاب خالی نیست

بیش از 60 بهار از عمرش را در راه انقلاب و آرمان‌های امام سپری کرده و تا جایی که جان یاری‌اش کرده در جشن پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کرده و شعار «مرگ بر آمریکا» از زبانش نیفتاده است، همچنان عصا زنان در طول مسیر حرکت می‌کند و شانه‎به شانه جوانان و نوجوانان طی مسیر می‌کند.

از روزهایی می‌گوید که نسل‌های دوم و سوم و چهارم انقلاب از درک آن عاجز و روزهایی می‌گوید که انقلاب به پیروزی رسید؛می‌گوید: روزهای سال ۵۷، آنقدر به راهپیمایی و تظاهرات می‌آمدیم که پاهایمان پر از زخم و ورم بود اما من و هم قطارهایم برای رسیدن به عزت و آرامش این مملکت آرام ننشستیم.

این شهروند بیرجندی ادامه داد: آن سال‌ها جانمان را کف دستانمان می‌گرفتیم و به خیابان‌ها می‌آمدیم تا در چنین روزهایی، آزادگی و عزت ایرانمان را ببینیم، اکنون به یمن خون پاک شهدا و رهبری در امنیت و آرامش به خیابان می‌آییم و شعار دفاع از کشور را سر می‌دهیم.

میدان یکرنگی ملت ایران 

رنگ‌های فراوانی در بین سیل جمعیت به چشم می‌خورد، از سه رنگ زیبای پرچم ایران بگیر تا پلاکاردها و پرچم‌هایی با مضامین ایران و انقلاب اما آنچه که بیش از هر چیزی چشمت را می‌نوازد، رنگ یکرنگی ملت است که این چنین متحد و هم‌نوا، آواز دفاع از میهن و وفاداری به آن را سر می‌دهند.

همه آمده‌اند؛ از پسر بچه سه ساله‌ای که سرانگشتانش را به شکل پرچم سه رنگ کشورمان رنگ کرده بود تا دانش‌آموز 14 ساله‌ای که بر گونه‌اش، پرچم ایران عزیز را نقاشی کرده، از پیرمردی که تصویری از رهبر معظم انقلاب اسلامی و سردار دل‌ها را بر سینه‌اش چسبانده تا بچه‌های جنگ.

همراه مردم بیرجند مسیر راهپیمایی را طی می‌کنم، با مادری که نوزاد خردسالش را در کالسه پیش می‌برد هم صحبت می‌شوم و علت حضورش را جویا می‌شوم، می‌گوید: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک وظیفه است كه باید آن را انجام دهیم.

به عشق انقلاب آمده‌ایم

این مادر بیرجندی با بیان اینکه درست است كه مشكلات اقتصادی فراوانی در كشورمان داریم اما این دلیل نمی‌شود كه انقلاب و نظامی که پای آن خون داده‌ایم را نادیده بگیریم، عنوان کرد: امسال به دلیل اغتشاشاتی که اتفاق افتاد، مردم برای نشان دادن عشق به وطن و انقلاب اسلامی استوار پا به میدان گذاشتند تا به دشمنان بگویند منتظر فرمان رهبریم تا همان‌طور كه ایشان دستور دهند، آمریكا و اسرائیل و تمام دشمنان این مرز و بوم را نابود کنیم.

از او علت حضور فرزندش را جویا می‌شوم و به سختی و سرمای هوا اشاره می‌کنم که با قاطعیت گفت: نه سرما و نه گرمای هوا هیچ کدام مانع از حضور نیست، اگر دوستدار انقلاب و نظام خود هستیم باید همیشه در صحنه باشیم، باید کودکان را از همین کودکی با آرمان‌های انقلاب آشنا کنیم تا زمانی که بزرگ شدند بدانند برای استواری این نظام از چه گردنه‌های صعب‌العبوری عبور کرده‌ایم.

امروز نسل قدیم و نسل جدید انقلاب هر دو در کنار هم همصدا فریاد «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» را سر دادند، این حضور پرشور و خروش مردم نشان داد مردم ایران توطئه‌های ضد آمریکایی آگاهند و به این کشور اعتمادی ندارند.

علی ایمانی یکی از دانش‌آموزان بیرجندی در حالی که پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی را حمل می‌کند، گفت: تنها چیزی که مرا به این مسیر کشانده عشق به رهبرم است و هر زمان که مقتدایم اراده کند پا در رکابشان هستم.

مشت محکم نسل جوان و نوجوان به توطئه های دشمن

وی افزود: امروز مردم با هر پوششی به میدان آمده‌اند که به جهانیان اعلام کنند، در هر لباس و در هر جای ایران اسلامی، مدافع انقلاب اسلامی هستند و برای دفاع از انقلاب در صحنه حاضرند و دشمن بداند که گوش به امر ولایت تا پای جان پای عهد با انقلاب ایستاده‌ایم.

این نوجوان ۱۷ ساله بیرجندی، بیان داشت: دولت‌های مستکبر آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی برای شکست این انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نکردند اما آن‌ها کور خوانده‌اند زیرا هوشیاری مردم ایران همواره توطئه‌های دشمن را خنثی کرده است.

وی مطالعه تاریخ و مرور خاطرات انقلاب اسلامی را یکی از لذت‌های خود می‌داند و می‌افزاید: گرچه در روزهای پر التهاب پیروزی انقلاب اسلامی حضور نداشتم اما زمانی که پای درد و دل ریش سفیدان این نظام می‌نشینم و برگ برگ تاریخ را مرور می‌کنم به این نتیجه رسیدم که استمرار این نظام بر مبنای آموزه‌های دینی و اسلامی شکل گرفته است.

حال و هوای امروز مردم حاکی از شوق بی‌نظیر ملتی است که عید حقیقی خویش را جشن گرفته است همانگونه که امام خامنه ای فرمودند؛ «۲۲ بهمن؛ عید حقیقی برای ملت ما است». پیام ملت انقلابی ایران امروز تقویت «وحدت و انسجام ملی» بود. امروز یک بار دیگر عزت و اقتدار اسلامی به رخ دشمنان شیطان‎صفت کشیده شد و نشان داد این مردم همواره پای آرمان‌های انقلاب و امامین انقلاب ایستاده‌اند همانطور که سردار دل‌ها «حاج قاسم سلیمانی» گفته بود؛ «بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند» لذا مردم ایران قدردان این نعمت الهی هستند و با جان دل از این حرم حراست و نگهبانی می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار