۴۴ سال افتخار/ یادداشت

همه با هم زیر یک پرچم برای ایران

حمایت همه‌جانبه و لحظه‌شناسی هوشمندانه مردم ایران برای حضور در صحنه‌های انقلاب به‌ویژه راهپیمایی عزت‌آفرین یوم‌الله ۲۲ بهمن با خلق حماسه‌ای دیگر به صحنه انقلاب، طراوت و تازگی و به رگ‌های آن خونی تازه و به پیکر نظام اسلامی جانی دوباره بخشید.
کد خبر: ۵۷۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷ - 11February 2023

همه با هم زیر یک پرچم برای ایران/ استوار باد قدم‌هایتانگروه استان‌های دفاع‌پرس ـ لیلا لیمویی؛ در ایام الله دهه فجر، تاریخ نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) به نقطه عطف خود رسید. در بهمن‌ماه سال ۵۷ سرانجام مبارزات مردم مسلمان به بار نشست و پادشاهی ۲۵۰۰ ساله و ظلم و استبداد بیش از ۵۰ ساله رژیم پهلوی در ایران، ریشه کن شد و به خواست الهی حکومت جمهوری اسلامی تأسیس شد.

قریب به اکثریت کشورهای جهان، بزرگترین روز تاریخی خود را روز استقلال خود می‌دانند و برای آن، احترام قابل ملاحظه‌ای قائل هستند، ملت ایران اسلامی نیز در روز ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ موفق شد بر حکومت مستبدانه و شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی فائق آید و در این روز تصمیم گرفت خود برای آینده‌اش برنامه‌ریزی کند.

این روزها مصادف با ایام پیروزی انقلاب است روزهایی ماندگار و فراموش ناشدنی در تاریخ ملت بزرگ ایران محسوب می‌شود، انقلابی که رساترین فریاد تاریخ، یعنی امام امت، آن را رهبری کرد و به فرجام رساند و برای حفظ آن با همه وجود تلاش کرد.

آمده بود تا بهار را از دامن زمستان برویاند، آمده بود تا خواب ستم‌پیشگان تاریخ را برای همیشه برآشوبد. روح خدا بود که در آخرین خشکسال زمین جاری شد و نفس‌هایش خون گرم اشتیاق را در رگ‌های خشکیده انتظار به جوش آورد. آمده بود تا زمین به بوی عدالت خو بگیرد و نبض ناموزون زمان برای آمدن منجی آخرالزمان(عج) در زیر انگشتانش آرام شود.

آری، باور کنیم تا قبل از انقلاب اسلامی، انتخابات آزاد در ایران مفهومی نداشت و رئیس‌جمهور و وزرا و موکلان مجلس، تمامی انتصابی بودند و مردم حقیقتا در تعیین سرنوشت خود تبدیل به یک هیچ کاره تمام عیار شده بودند و به برکت خون‌های مظلومان و تلاش‌های تمامی اقشار جامعه به رهبری بنیانگذار فقید و بزرگ جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) در ۲۲بهمن به پیروزی دست یافتند و تصمیم گرفتند خود سرنوشت خود را در زیر لوای اسلام رقم بزنند، پس این روز بزرگ را باید به نیکی و بزرگی پاس بداریم.

خلق صحنه‌های تماشایی و کم‌نظیر از حضور با شکوه مردم ایران و آفرینش حماسه‌ای بی‌بدیل در طلیعه چهل سالگی انقلاب اسلامی در حقیقت غبار فتنه‌های داخلی و خارجی دشمنان را کنار زد تا همه مستکبران عالم و بدخواهان نظام، به وضوح، عشق و علاقه قلبی همه ایرانیان را به نظام اسلامی ببینند و عبرت بگیرند.

این حماسه بزرگ و به یادماندنی برگ زرین دیگری را در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی به ثبت رساند. امروز درحالی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم که برای صیانت از این انقلاب خون شهدا ریخته شده، شهدایی که ۸۱ درصد آنان سی ساله بوده‌اند و این نشان می‌دهد برای ایستادگی پای انقلاب نقش جوانان حائز اهمیت بوده است.

قدرت، عزت، شوکت و آزادی که ما امروز بر آن تکیه زده‌ایم، پایه‌هایش با خون شهیدانی استوار گشته است که در سال ۱۳۵۷یا قبل از آن، در پاسخ به ندای مظلومانه امام امت(ره) شجاعانه فریاد «مرگ بر شاه » سر دادند و مغز و سینه‌شان با گلوله دژخیمان از هم شکافت.

حمایت همه‌جانبه و لحظه‌شناسی هوشمندانه مردم ایران برای حضور در صحنه‌های انقلاب به‌ویژه راهپیمایی عزت‌آفرین یوم‌الله ۲۲ بهمن با خلق حماسه‌ای دیگر به صحنه انقلاب، طراوت و تازگی و به رگ‌های آن، خونی تازه و به پیکر نظام اسلامی، جانی دوباره بخشید. باید به پاس وجود ملت رشید، جبهه خضوع بر خاک سایید و نعمت عظیم خداوند متعال به این سرزمین، یعنی مردمان آگاه، بصیر و انقلابی را هزاران مرتبه شاکر بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها