۴۴ سال افتخار/

مردم عراق از دوستداران جمهوری اسلامی هستند

یکی از انقلابی‌های عراقی علاقمند به امام خمینی (ره) گفت: مردم عراق از دوستداران جمهوری اسلامی هستند و ما مقابل مردم خود نجنگیدیم بلکه با صدام که ضداسلام و دین بود جنگیدیم.
کد خبر: ۵۷۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ - 11February 2023

مردم عراق از دوستداران جمهوری اسلامی هستندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین الحکیم» یکی از انقلابی‌های عراقی در قسمت هشتم برنامه ترکیبی جان‌وطن محصول مرکز مستند سوره، به کارگردانی علی فراهانی‌صدر و تهیه‌کنندگی مهدی مستوفی اظهار داشت: تا آخرین حد مکتب امام خمینی برایم مهم است؛ من عاشق امام (ره) بودم و هستم اگر امروزه یکی از کشور‌های استکباری با ایران وارد جنگ شود، من و ۲ پسرم جزء اولین نفر‌هایی هستیم که با آن‌ها خواهیم جنگید.

الحکیم درباره اولین مواجهه خود نسبت به جبهه اسلام و کفر عنوان کرد: تقریبا ۱۵ ساله بودم که گروهی پنج نفره قبل از صدام به جرم فعالیت علیه حزب بعث بازداشت و به اعدام محکوم شدند. امام (ره) در مقابل این اقدام بیانیه‌ای شدیداللحن دادند و در آن زمان به عراق تبعید شده بودند. من برای اولین بار فهمیدم کدام جبهه اسلام است و کدام کفر!»

این عراقی علاقه‌مند به انقلاب که پیش از این حادثه پیگیر اخبار مربوط به امام (ره) و انقلاب اسلامی بود و با دوستان خود شروع به بازسازی مسجدی متروکه کردند که ظرف چند روز جمعیت شش نفری به تقریبا ۲۰۰ نفر رسید، تصریح کرد: مدیر مدرسه ما بعثی بود. در روزی که نیرو‌های بعثی به زنان مسجد حمله کردند، از من پرسید که می‌خواهم انقلاب اسلامی بسازم، من هم گفتم ما فقط نماز جماعت می‌خوانیم؛ اجازه نداد صحبت من تمام شود و به صورتم سیلی زد و گفت برو. آنقدر ما را زدند که لباس‌هایمان پاره شد. بزرگان ما را بردند و اعدام کردند؛ شهید صدر درباره این اتفاق گفت که انقلاب شروع شد!

وی درباره احساسش به امام و مسیر او گفت: رابطه ما با امام، روحی بود؛ از جنس رابطه رییس کشور با مردم نبود. مجاهدان عراقی با ایران و انقلاب اسلامی همراه بودند.

الحکیم در پاسخ به این پرسش که احساسش نسبت به ورود امام به ایران گفت: وقتی تلویزیون اعلام کرد امام به ایران رسیده است، از خوشحالی بالا و پایین می‌پریدم! هنوز شیرین‌ترین روز زندگی من همان روز است. مردم عراق به این مناسبت با به همراه داشتن عکس امام در خیابان راهپیمایی کردند و سربازان بعثی بسیاری از آنان را دستگیر کردند. در آن زمان شهیدصدر به امام گفته بود که من به عنوان نماینده شما حاضرم به یکی از روستا‌های ایران بروم و امام در فرمایش ایشان گفته بود که حضور شما در عراق واجب‌تر است.

این عراقی علاقه‌مند به انقلاب درباره دستگیری‌اش توسط اطلاعات حزب بعث گفت: من را هنگام دستگیری به اتاقی بردند که پُر از ابزار‌های شکنجه بود. به من قلم و کاغذ دادند تا علیه صدام جمله‌هایی بنویسم؛ گویا می‌خواستند خط من را با یکی از نامه‌ها مطابقت بدهند، اما بعد دیدند تطابق ندارد، رفتارشان با من بسیار خوب شد.

وی درباره مدت حضورش در جبهه گفت: من آنقدر عاشق جنگ با حزب بعث بودم که در تمام آن مدت اصلا مرخصی نگرفتم.

فصل دوم برنامه ترکیبی جان‌وطن با اجرای پرهام عمرانی در ایام دهه فجر در ۱۱ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای از ۱۲ تا ۲۲ بهمن هر روز ساعت ۱۷ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار