معاون رییس جمهور:

ایران اسلامی امروز از کشورهای پیشرفته دنیاست

«دهقان» با اشاره به اینکه دستاوردهای متعدد و پیشرفت‌های ایران اسلامی در طول این سال‌ها با وجود فشارهای سنگین دشمن رقم خورد، گفت: امروز می‌توانیم ادعا کنیم که یکی از کشورهای پیشرفته و بزرگ دنیا هستیم.
کد خبر: ۵۷۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵ - 11February 2023

ایران اسلامی امروز از کشورهای بزرگ و پیشرفته دنیا استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «محمد دهقان» معاون رییس جمهور امروز در مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن در پیاده‌راه فرهنگی شهدای ذهاب رشت، ۲۲ بهمن را پرافتخارترین روز ملت ایران دانست و اظهار داشت: ۴۴ سال پیش در چنین ایامی، رژیم فاسد، وابسته و مزدور شاهنشاهی در این کشور سرنگون شد و حکومت دینی و مردمی به رهبری امام (ره) تشکیل شد.

وی با بیان اینکه مردم ما از رهبری پیروی کردند که زهد و پارسایی او پرتویی از زهد امیرالمومنین علی (ع) بود، تصریح کرد: بعد از امام (ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی با همان اقتدار، راه، پارسایی، درایت، شجاعت و ایستادگی در برابر ظلم را ادامه دادند و انقلاب اسلامی با حضور ملت به پیروزی رسید و با حضور ملت دوام یافت.

دهقان با اشاره به گوشه‌ای از جنایات منافقان و مستکبران علیه جمهوری اسلامی در طول این سال‌ها خاطرنشان کرد: منافقان صد‌ها نفر از مسئولان و هزاران نفر از مردم بی‌گناه کشور را به خاک و خون کشیدند و کودتا‌ها و برنامه‌های تجزیه‌طلبانه مختلف توسط استکبار جهانی علیه ایران طراحی شد و درصدد بودند آذربایجان، کردستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان را با توطئه‌های سنگین از کشور جدا کنند، اما شکست خوردند.

وی با بیان اینکه دشمن پس از شکست در کودتا‌های مختلف، جنگ هشت ساله را به این کشور تحمیل کرد و آمریکا وسط این میدان بود، افزود: دشمن با تحمیل جنگ به‌دنبال از بین بردن حکومت مردمی و دینی بود، اما در جنگ پیروز نشدند، بلکه ملت ایران پیروز این میدان شد، اما دشمن همچنان از توطئه علیه این کشور و مردم دست برنداشت.

معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به اینکه دستاورد‌های متعدد و پیشرفت‌های ایران اسلامی در طول این سال‌ها با وجود فشار‌های سنگین دشمن رقم خورد، تصریح کرد: امروز می‌توانیم ادعا کنیم که یکی از کشور‌های پیشرفته بزرگ دنیا هستیم و در عرصه‌های مختلف حائز رتبه‌های برتر جهانی شده‌ایم که معجزه‌آسا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه بر اثر بی‌تدبیری برخی مسئولان در گذشته، اقتصاد کشور در دهه ۹۰ تعطیل شد و آمریکا، اقتصاد ایران را به مذاکرات پیوند زد و در داخل کشور نیز برخی مسئولان، اقتصاد کشور را شرطی کردند تا اینکه ارزش پول ملی کاهش یافت و فشار اقتصادی بر زندگی مردم تاثیر گذاشت، اما روی کار آمدن دولت مردمی با رای ملت سبب شد که کشور مجدداً راه خود را پیدا کند.

دهقان با اشاره به تلاش‌های دولت سیزدهم در طول یک سال گذشته گفت: در یک سال گذشته سعی شد که اشتباهات قبل تکرار نشود و اقتصاد کشور به مذاکره با آمریکا و اروپا پیوند زده نشد و در عین حال هیچگاه میز مذاکره را ترک نکرده، اما ظرفیت خود را معطوف به غرب نکردیم.

وی تلاش برای انعقاد پیمان‌های پولی با کشور‌های منطقه، تقویت روابط با روسیه و چین و فراهم شدن بستری برای رشد اقتصاد، احیای ۲ هزار و ۷۰۰ کارخانه بزرگ تولیدی در کشور و تحقق رشد اقتصادی چهار درصد را تنها گوشه‌ای از اقدامات موثر دولت سیزدهم در طول یک سال گذشته عنوان کرد و افزود: اگر در گذشته آنقدر که برای توافق با اروپا و آمریکا زمان گذاشته شد، برای تقویت ارتباط با کشور‌های قدرتمند همسایه زمان صرف می‌شد دچار فروپاشی اقتصادی نمی‌شدیم.

معاون حقوقی رییس جمهور گفت: فشار‌های اقتصادی را درک می‌کنیم و دولت هم اهتمام جدی برای کاهش فشار‌های اقتصادی از روی دوش مردم دارد.

دهقان با اشاره به برنامه دولت در پرداخت تسهیلات کوتاه‌مدت برای اشتغال جوانان گفت: دشمنان وقتی دیدند قوای سه‌گانه با وحدت در حال برداشتن گام‌های اساسی برای کشور هستند، سعی کردند با راه‌اندازی سرویس‌های فرهنگی و امنیتی و ایجاد هزاران شبکه صوتی و تصویری به کشور ضربه بزنند و ذهن مردم را منحرف کنند و در اغتشاشات اخیر هم سعی کردند مردم را رو‌به‌روی هم قرار دهند، اما در تمامی نقشه‌هایشان شکست خوردند و امروز مردم با اقتدار و وحدت تمام در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن شرکت کردند و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار