دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

بازتاب راهپیمایی ۲۲ بهمن ملت انقلابی ایران در رسانه‌های جهان

راهپیمایی عظیم و بزرگ ۲۲ بهمن ماه بازتاب فراوان و گسترده‌ای را در میان رسانه‌های کشور‌های عربی منطقه و همینطور سایر کشور‌های جهان پیدا کرده است.
کد خبر: ۵۷۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۳ - 12February 2023

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: برگزاری با شکوه مراسم راهپیمایی مردمی و دشمن شکن ۲۲ بهمن ماه در تهران و تمامی استان‌ها و شهر‌های ایران اسلامی بار دیگر موجب حیرت و تعجب رسانه‌های منطقه‌ای و همینطور غافلگیری رسانه‌های معاند که علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند شد. این غافلگیری به صورتی بود که آن‌ها با پذیرفتن حضور گسترده و حماسی مردم ایران اسلامی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه از همان ساعات ابتدایی آغاز این مراسم به صورت زنده و مستقیم این راهپیمایی را پوشش خبر داده و آن را از رسانه‌های خبری خودشان پخش کردند.

بازتاب عظیم راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌های جهان

در این میان رسانه‌های عربی به عنوان رسانه‌هایی در کشور‌های همسایه ایران فعالیت کرده و برنامه تولید و پخش می‌کنند جزو نخستین رسانه‌هایی در جهان بودند که از همان لحظات آغازین راهپیمایی آن را به صورت زنده و مستقیم پوشش خبری دادند. نخستین رسانه «شبکه المسیره» یمن بود که در گزارش خود آورده بود که مردم ایران از ساعت ابتدایی امروز صبح به منظور گرامیداشت سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به خیابان‌های تهران و سایر شهر‌های ایران آمدند.

این شبکه تلویزیونی و خبری یمنی در گزارش‌های خود که از ابتدای صبح تا ظهر به روی آنتن برده بود بر این مهم تاکید کرده بود که مردم ایران نه تنها در تهران که در تمامی استان‌ها و شهر‌های ایران حضور گسترده و بی‌نظیری را رقم زدند تا یک بار دیگر سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را با یکدیگر جشن بگیرند.

بازتاب عظیم راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌های جهان

وبگاه لبنانی «العهد» دیگر رسانه‌ای بود که راهپیمایی مردم ایران را به صورت کامل و جامع پوشش خبری و رسانه‌ای داد. این رسانه لبنانی در گزارش خود که پیرامون راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه تهیه و تنظیم کرده بود آورده بود که مردم ایران اسلامی در بیش از ۱۴۰۰ شهر و ۳۸ هزار روستا با حضور در این راهپیمایی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را جشن گرفتند.

بازتاب عظیم راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌های جهان

شبکه «المیادین» دیگر رسانه لبنانی بود که در گزارش‌های خود به موضوع حضور و شرکت ۱۲ کیلومتری مردم تهران و همچنین مردم سراسر ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه پرداخته بود. این رسانه لبنانی حضور مردم ایران را در این راهپیمایی گسترده و چشمگیر خوانده بود و در کنار این موضوع به نمایش دستاورد‌های موشکی ایران در مسیر این راهپیمایی هم اشاره‌ای کرده بود.

بازتاب عظیم راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌های جهان

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) دیگر رسانه عربی زبان بود که در گزارش خود به حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال پرداخته بود. این رسانه متعلق به سوریه ضمن اشاره تمامی مردم ایران در این راهپیمایی این موضوع را مورد توجه خود قرار داده بود که تمامی نسل‌های مردم ایران به اصول قانون اساسی پایبند هستند و این مهم را به حضور در این راهپیمایی به جهانیان نشان دادند.

بازتاب عظیم راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌های جهان

سپس نوبت به وبگاه «روسیا الیوم» رسید که گزارش کامل و مفصلی را از راهپیمایی مردم ایران در روز ۲۲ بهمن ماه تهیه و منتشر کند. این وبگاه روسی با انتشار گزارش تصویری از حضور امروز مردم تهران در این راهپیمایی گزارش داد که مردم ایران با حضور بسیار گسترده خود در خیابان‌های تهران در جشن چهل و چهار سالگی انقلاب خود شرکت کردند.

بازتاب عظیم راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌های جهان

دومین رسانه روسیه که مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را پیگیری و پوشش خبری داد «خبرگزاری اسپوتنیک» بود که در گزارش خود آورده بود مردم سراسر ایران از ساعت ۹ صبح در تهران و تمامی شهر‌های ایران به خیابان‌ها آمدند و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در کشور خود جشن گرفتند. ضمن اینکه حضور جوانان و به خصوص نوجوانان متولد دهه ۸۰ و دهه ۹۰ در خیابان‌ها کاملا محسوس و چشمگیر بود.

بازتاب عظیم راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌های جهان

اما از همه جالب‌تر گزارش رسانه صهیونیستی «آی ۲۴ نیوز» بود. این رسانه صهیونیستی در گزارش خود با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه به شهار‌هایی که مردم ایران در این راهپیمایی سردادند پرداخت و به شعار‌های «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر انگلیس» که توسط مردم ایران بیان شدند اشاره کرد. این رسانه صهیونیستی در بخش دیگری از گزارش خود به موشک‌های «سجیل» و پهپاد‌های «شاهد ۱۳۶» اشاره کرد که در مسیر راهپیمایی و همچنین در اطراف میدان آزادی قرار گرفته بودند.

بازتاب عظیم راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌های جهان

گزارش بعدی که رسانه‌های خارجی از راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه منتشر کردند متعلق به خبرگزاری فرانسه بود. این خبرگزاری اروپایی در گزارش خود حضور مردم ایران را در این راهپیمایی گسترده و پرشور خوانده بود در گزارش خود آورده بود بر خلاف راهپیمایی‌های دو سال گذشته که به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت موتوری برگزار شده بود راهپیمایی امسال با حضور فراوان مردم ایران برگزار شده است.

بازتاب عظیم راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌های جهان

شبکه خبری «فرانس ۲۴» دیگر رسانه فرانسوی بود که گزارشی را از راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال منتشر کرد. این رسانه اروپایی در گزارش خود آورده بود که مردم ایران با حضور در این راهپیمایی عکس‌هایی از رهبر معظم ایران آیت‌الله علی خامنه‌ای و همچنین آیت‌الله روح‌الله خمینی (ره)، بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی را با خود حمل کردند. ضمن اینکه مردم ایران با حمل پلاکاردهایی، چون «تا آخر ایستاده ایم»، «ایران یکپارچه، قوی و باثبات» و «اطاعت از رهبر» در این مراسم شرکت کرده و در خیابان‌ها حضور پیدا کرده بودند.

بازتاب عظیم راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌های جهان

رسانه دیگری که در گزارش‌های خود به راهپیمایی امروز مردم ایران پرداخته بود خبرگزاری «آسوشیتدپرس» بود. این رسانه در گزارشی که تهیه و منتشر کرده آورده است که مردم ایران روز شنبه چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ را در میان تشدید تنش‌های خود با غرب جشن گرفتند. در این میان هزاران ایرانی در خیابان‌ها و میدان‌های اصلی که با پرچم ها، بادکنک‌ها و پلاکارد‌هایی با شعار‌های انقلابی و مذهبی تزئین شده بودند، راهپیمایی کردند.

اما شبکه تلویزیونی و خبرگزاری «رویترز» اگرچه با تأخیر، ولی با پخش گزارشی از مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه در تهران و تمامی شهر‌های ایران عنوان کرده بود که جمهوری اسلامی چهل و چهارمین سالگرد انقلاب خود را امروز شنبه با برگزاری راهپیمایی‌هایی جشن گرفت. این رسانه به سخنان «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان نیز پرداخت و به این موضوع اشاره کرد که رئیس جمهور، جمهوری اسلامی ایران در سخنانی خطاب به جمعیت حاضر در میدان آزادی گفت اگر فریب خوردگان توبه کنند، با آغوش گرم مردم ایران مواجه می‌شوند.

بازتاب عظیم راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌های جهان

شبکه تلویزیونی «اِی بی سی نیوز» نیز در گزارشی که به بازتاب مراسم چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته بود آورده بود که ایران چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ را در میانه شدت گرفتن تنش‌های خود با غرب جشن گرفت. ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود در میدان آزادی تهران، ضمن تمجید از دستاورد‌های پس از انقلاب اسلامی در کشور، جشن امروز را «حماسه» و نمایش «یکپارچگی ملی» خوانده است و این اظهارات او موجب شده تا جمعیت شعار «مرگ بر آمریکا» را فریاد بزنند.

در انتها هم «یو اِس نیوز» در قالب گزارشی از مراسم راهپیمایی امروز مردم تهران و سراسر ایران را اینگونه آورده بود که مراسم امسال پس از ۲ سال به دلیل همه گیری کرونا که به صورت خودرویی برگزار شده بود با مشارکت حداکثری تمامی اقشار مردم برگزار شد که این راهپیمایی در تهران از چند نقطه آغاز و مردم در میدان آزادی جمع شدند. ضمن اینکه تلویزیون ایران هم جمعیت مردم را در بسیاری از شهر‌های بزرگ و کوچک نشان داد.

بازتاب عظیم راهپیمایی ۲۲ بهمن در رسانه‌های جهان

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها