یادداشت/ سردار هادی رفیعی‌کیا

پلیس خدمتگزار و امنیت پایدار در سایه حاکمیت دینی و نظام جمهوری اسلامی

یکی از ویژگی‌های مهم پلیس در جمهوری اسلامی ایران، ایمان و اعتقاد قلبی به اسلام است که مایه برکت و امنیت پایدار در کشور و منطقه می‌باشد.
کد خبر: ۵۷۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۳ - 12February 2023
پلیس خدمتگزار و امنیت پایدار در سایه حاکمیت دینی و نظام جمهوری اسلامیگروه اجتماعی دفاع‌پرس - سردار «هادی رفیعی کیا» فرمانده انتظامی استان مرکزی؛ دهه فجر یادآور خروش مقدس ملت غیور ایران بر علیه ظلم و ستم و طاغوت زمان و خلق حماسه‌ای ماندگار بود، که با رهبری‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی، خمینی کبیر (ره) در تاریخ ثبت شد و برای ملت ایران، دینداری، استقلال، آزادی، عفاف و پاکی، ولایت مداری و خدمت به محرومان را به ارمغان آورد.
 
دهه فجر تجلی گاه شکوه عظمت و اقتدار ایرانیان و بهترین فرصت برای تجدید عهد با ولایت و رهبری است که با یادآوری عظمت و قداست این ایام، روایت نابودی ظلم و ستمگری و پیروزی محرومان و مظلومان بر طاغوتیان عصیانگر را بیان نمود و از این طریق بصیرت وآگاهی مردم بویژه جوانان عزیز را که یکی از مهم‌ترین مولفه ها، در عصر کنونی در مواجهه با توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان می‌باشد، را با ارزش‌های معنوی انقلاب اسلامی آشنا نمود، تا دشمنان نتوانند به اهداف شوم خود دست یابند.
 
با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تغییرات بنیادی و اساسی در نظام اعتقادی جامعه به وجود آمد و فعالیت سازمان‌ها و نهاد‌های اجتماعی بر مبنای ارزش‌ها و هنجار‌های اسلامی طرح ریزی گردید، یکی از این سازمان‌ها که هم به شکل ظاهری و هم به شکل محتوایی در آن تغییراتی حاصل گردید، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و در کنار آن فرماندهی کل انتظامی می‌باشد. با اندکی تامل و تعمق در فعالیت‌های پلیس جمهوری اسلامی ایران، به وضوح می‌توان تفاوت‌های هویتی و ارزشی آن را با پلیس سایر کشور‌های جهان، در چند تفاوت کلیدی مشاهده نمود.
 
یکی از ویژگی‌های مهم پلیس در جمهوری اسلامی ایران، ایمان و اعتقاد قلبی به اسلام است که مایه برکت و امنیت پایدار در کشور و منطقه می‌باشد در حالی که در سایر کشور‌ها پلیس از مبانی اعتقادی و ارزش‌های دینی فاصله دارند. سیاست دیگری که در پلیس سایر کشور‌ها وجود دارد، سیاست جدایی از مردم و دور نگه داشتن آن‌ها از ارتباط با مردم و جامعه می‌باشد، در حالی که پلیس جمهوری اسلامی ایران همواره در بطن مردم و با مردم بوده و در عرصه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در کنار مردم هستند. پلیس جمهوری اسلامی؛ هوشمند، مقتدر، نوآور، عالم، بهره‌مند از تکنولوژی روز، مردم دار و خویشتندار است، ارزشی بودن- صداقت، پاکی، اخلاق مداری و دین داری از ویژگی‌های دیگر پلیس در تراز انقلاب اسلامی است و بنابر فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) «نیروی انتظامی یک نهاد انقلابی است»، در حالی که در سایر کشور‌ها و پلیس‌های جهان اینچنین نمی‌باشد.
 
پلیس جمهوری اسلامی ایران معتقد است که می‌بایست تلاش هوشمندانه داشته باشد و به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی)؛ نیروی انتظامی باید در تراز جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی باشد و راهبرد نوین پلیس که تحت شعار پلیس مقتدرحرفه ای، امین و مردمی از سوی سردار فرمانده کل انتظامی کشور اخیراً ابلاغ گردید در راستای دفاع از حریم ولایت و ولایت مداری از ویژگی‌های خاص آن‌ها بوده و با توکل به خدا همواره در راه دفاع از میهن و سرزمین جمهوری اسلامی ایران، جان خود را نثار می‌کنند در حالی که، پلیس سایر کشور‌ها معیار‌های آن‌ها متفاوت بوده و همواره بد اخلاق ترین، بدرفتار‌ترین و زورگو‌ترین افراد برای این شغل انتخاب و گماشته می‌شوند. در نظام جمهوری اسلامی ایران فرماندهان و کارکنان پلیس در همه حال، توکل به خداوند متعال و توجه به رهنمود‌ها و تدابیر فرمانده معظم کل قوا را سرلوحه کار خود قرار داده و از ولایت و حریم ولایت دفاع و پیروی می‌کنند و همین امر رمز چهل و چهار سال امنیت پایدار در کشوری که متعلق به صاحب الزمان (عج) است، هستند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار