۴۴ سال افتخار/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز عنوان کرد؛

پیشرفت‌های چشمگیر حوزه بهداشت و درمان بعد از انقلاب اسلامی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با اشاره به دستاوردهای دانشگاه در طول ۴۴ سال انقلاب گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان در سطح استان پیشرفت‌های بسیار بزرگی صورت گرفته است.
کد خبر: ۵۷۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵ - 13February 2023

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «بهمن نقی‌پور» رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امروز در بازدید از طرح‌های شهرستان میانه، اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی تنها تعداد سه دانشکده در حیطه پزشکی در تبریز وجود داشت اما اکنون ۱۵ دانشکده در ذیل دانشگاه علوم پزشکی تبریز فعالیت دارند؛ همچنین تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه طی ۴۴ سال گذشته نیز از ۶۴ نفر به ۹۰۰ نفر رسیده است.

وی با اشاره به ارتقای تجهیزات درمانی در سطح استان و وجود ۱۳ دستگاه ام آر آی در استان، گفت: بیش از ۱۳ بیمارستان از زمان پیروزی انقلاب تاکنون در سطح استان احداث شده است.

نقی‌پور خاطرنشان کرد: امروز ما از دستگاه های پیشرفته همچون سی تی اسکن ۲ در شهرستان میانه صحبت می کنیم یا برای مثال ما در کل استان دستگاه دیالیز نداشتیم اما امروز بیش از ۴۰۰ دستگاه دیالیز در سطح استان داریم و در آینده نزدیک تعداد ۴ دستگاه دیالیز با هزینه کرد ۱.۵ میلیارد تومان به جمع این دستگاه ها اضافه خواهد شد.

وی همچنین از نمایندگان مردم میانه و خیرین شهرستان میانه در جهت همکاری برای تامین دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس شهرستان میانه با هزینه کرد بیش از ده میلیارد تومان، تشکر و قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز متذکر شد: آشیانه بالگرد امداد شهرستان میانه نیز با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان تکمیل و به بهره برداری رسیده است اما برای افتتاح این پروژه منتظر استقرار بالگرد هستیم که جهت تحقق این امر مکاتبات و مذاکرات لازم صورت گرفته ‌و به زودی این پروژه نیز افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار