۴۴ سال افتخار/ رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه:

ملت ایران علی‌رغم مشکلات همچنان دلباخته انقلاب/ قوه قضائیه حامی و پناهگاه مردم است

حجت‌الاسلام عبداللهی گفت: ملت بزرگ ایران علی‌رغم تمام مشکلات همچنان دلباخته انقلاب اسلامی و پایبند به ارزش‌های اسلام هستند.
کد خبر: ۵۷۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱ - 13February 2023

گبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی عبداللهی» رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه‌ قضاییه در آئین تکریم و معارفه رؤسای حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان با اشاره به حوادث اخیر در کشور، اظهار داشت: در قضایای اخیر نیرو‌های پرتلاش، مؤمن و خستگی ناپذیر امنیتی، حفاظتی و نظامی مخلصانه و با تمام وجود از شرافت اسلام، قرآن و ملت ایران دفاع کردند، دشمنان تمام قد به جنگ با نظام آمدند و می‌خواستند با ضربه زدن به اصل دین و باور‌های اعتقادی مردم، اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند، که با حضور مقتدرانه نیرو‌های انقلاب نقشه شوم آن‌ها یک بار دیگر نقش بر آب شد.

حجت الاسلام عبداللهی با تبیین اهداف و ترسیم خط رسانه‌ای دشمن افزود: انقلاب زدایی و بی هویت کردن انقلاب اسلامی بویژه در بین نسل جوان به عنوان یک راهبرد و از اهداف جدی دشمنان نظام است که این بار می‌خواستند با تبلیغات گسترده و مسموم و با به خدمت گرفتن تمام توان رسانه‌ای و طرح ادعای پوچ حمایت از آزادی به آن دست یابند.

وی در ادامه افزود: دشمنان با تحریک احساسات مردم و دروغ پراکنی گسترده، خباثت نشان دادند تا افکار عمومی را نسبت به باور‌های دینی و اصل نظام تغییر داده و اقتدار نظام اسلامی را تضعیف کنند، اما تدابیر و اقداماتی که برای آرام کردن این شرایط از سوی مسئولان نشان داده شد؛ تحقق این بخش از فرمایشات رهبر معظم انقلاب بود که فرمودند: مهندسی آن‌ها بسیار عالی بود، سال‌ها به صورت مستمر برنامه ریزی کردند تا بتوانند ضربه نهایی را به نظام و ملت شریف ایران وارد کنند، لیکن محاسبات آن‌ها غلط بود، چراکه هنوز مردم ایران را به خوبی نشناختند، ملت بزرگ ایران علیرغم تمام مشکلات همچنان دلباخته انقلاب و پایبند به ارزش‌های انقلاب و اسلام هستند.

این مقام عالی قضائی تصریح کرد: دلیل آنکه دشمن با این همه ذلت، خفت، بدبختی و نکبت عقب نشینی کرد همین اشتباه در محاسبات و عدم شناخت دقیق از گردانندگان این نظام بود، چراکه گردانندگان حقیقی این نظام در حقیقت خود مردم هستند و معتقدند که تعبد در ولایت پذیری و اطاعت از ولایت و پایبندی به آن زمان و مکان نمی‌شناسد.

عبداللهی با اشاره به آیه ۱۳ سوره مبارکه حجرات ان اکرمکم عندالله اتقاکم گفت: آنچه در خلقت بشر بوده، با تمام وجود در بین افراد گوناگون از کودک و خردسال تا سنین بالا نهادینه شده و آنچه در مسیر شکست توطئه‌های دشمنان رخ داد، غیر از تقوای در پذیرش ولایت و اطاعت پذیری از ولایت نمی‌تواند دلیلی داشته باشد، از این رو بود که آحاد مردم با هر نگرشی و در هر سنی به میدان آمدند و وفاق و همدلی خود را نشان دادند.

ایشان با تأکید بر این نکته کلیدی که خود را به هیچ نمی‌فروشیم، خود را ارزان نمی‌فروشیم و خود را به مزدوران، سارقان و راهزنان نمی‌فروشیم، خاطرنشان کرد: دوباره تمام دنیا عظمت این ملت را در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشاهده کرد و این نشان داد که مردم علیرغم وجود مشکلات همچنان بر عهد خود پایبند هستند و هر چند حرف برای گفتن دارند، اما حاضر نیستند صدای آن‌ها از حلقوم دشمنان این مردم و این نظام بیرون بیاید، باید این نعمت بزرگ را قدر بدانیم و شکرگذار باشیم که بعد از چهل و چهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم اینگونه به میدان آمدند. در همین شهر کرمان حضور مردم نسبت به سال ۹۸، ۴۰ درصد افزایش داشته که جای تقدیر دارد؛ چراکه مردم علیرغم وجود تمام این مشکلات و علیرغم تبلیغات و هجمه‌های بی نظیر این چند ماه گذشته باز هم برای حفظ آرمان‌های دینی و در پاسداری از کیان نظام اسلامی خود کوتاه نیامدند.

همچنین رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه یادآور شد: دشمن به خیال واهی خود اینگونه القاء کرده بود که در ۲۲ بهمن امسال انقلابی وجود نخواهد داشت، ولایت فقیه از بین رفته، و مردم هویت خود را از نظام اسلامی به هویت‌های غربی تغییر می‌دهند و حرف‌های مختلف دیگری که از این دست مطرح می‌شد، اما نتیجه آن چه بود؟ باز هم اشتباه و باز هم تو دهنی که از این مردم خوردند. آن‌ها برای سرپوش گذاشتن به این خفت و برای حفظ اندک فریب خوردگان سعی کردند که این حضور پر شور و میلیونی مردم رسانه‌ای نشود.

وی در ادامه افزود: آن‌ها نمی‌دانند که امام راحل و رهبر عظیم الشأن، نصرت خداوند و نقش مردم را در تحقق این انقلاب باور کرده اند و در مقابل، ملت ایران نیز به آن اعتماد دارند و می‌دانند که فقط با اتکال به خدا و پیروی از ولایت فقیه می‌توانند از این گذرگاه‌ها عبور کنند و ان شاءالله عزت ایران اسلامی روز افزون و اقتدار آن باقی خواهد ماند.

وی گفت: امیدواریم که قدمها، قلمها، فکر و تدبیر شما این عزت را در جایگاهی قرار دهد که هیچگاه استحکام آن متزلزل نگردد، اقتداری که در قامت سردار جبهه مقاومت، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی متجلی شد و ان‌شاءالله به یاری خداوند و با تأسی از راه و مکتب آن شهید عزیز و دیگر شهدای والامقام در مسیری قرار بگیریم که از همه فتنه‌ها دور باشیم و عاقبت همه‌ی ما ختم به خیر شود.

رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامی داشت اعیاد ماه مبارک رجب گفت: جلسه امروز آن هم در این ماه عزیز خیر و برکت مضاعفی خواهد داشت، چراکه جلسه تکریم و معارفه دو انسان فرهیخته است که یکی از این افراد با نقل مکان، در جای دیگری خدمتگزار نظام خواهد بود و شخصیت فرهیخته دیگری در استان می‌خواهد کلید مجموعه‌ای را در اختیار گیرد که سرمایه‌ها و اندوخته‌های بی بدیلی در آن وجود دارد.

حجت الاسلام عبدالهی با تأکید بر وظیفه ذاتی حفاظت و اطلاعات که همان صیانت از سرمایه انسانی دستگاه قضایی است خاطرنشان کرد: این کار بسیار دشواری است که یک فرد چندین سال با سلامت نفس بعنوان حافظ و نگاهبان شما عزیزان انجام وظیفه نماید حقیقتاً کار دشواری است؛ اینکه انسان در مرحله نخست خود نگاهبان باشد تا دیگر نگاهبان شود، این عمل بدون داشتن تدبیر، اقتدار همراه با رأفت امکان پذیر نخواهد بود.

وی در ادامه گفت: رویکرد مسئولان دستگاه قضائی همواره حفظ سرمایه انسانی خود بوده، اما فساد در هر نقطه و به هر اندازه و هر شکل بعنوان خط قرمز است و به شدت با آن برخورد خواهد شد؛ لذا همه‌ی عزیزان اعم از قضات شریف، کارکنان خدوم، مدیران باید در تمام بخش‌ها فساد ستیز باشند و به عنوان یک تکلیف الهی با فساد مبارزه کنند.

این مقام عالی قضائی با اشاره به اقدامات ارشادی و پیشگیرانه حفاظت و اطلاعات گفت: قوه قضائیه به عنوان حامی، ملجأ و پناهگاه مردم بویژه ستم دیدگان است و هیچکس حق ندارد با یک اقدام نابجا طعم شیرین عدالت در سایه نظام اسلامی را در کام مردم تلخ نماید و زحمات و خدمات قضات شریف و کارکنان زحمتکش آن را زیر سوال ببرد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از زحمات و خدمات چندین ساله علی شفیعی تقدیر و طی حکمی از سوی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه محسن نیک ورز به عنوان رییس جدید حفاظت و اطلاعات دادگستری استان کرمان منصوب شد.

همچنین رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه پس از این مراسم در دیدار صمیمی و چهره به چهره با قضات استان کرمان گفت: الحمد الله دستگاه قضایی از سلامت بالایی برخوردار است، و این امر در درجه اول به میزان اخلاص، تقوا و ولایت پذیری کارکنان آن و در ثانی به سیاست‌های صیانتی که از سوی رئیس معزّز قوه قضاییه تأکید شده است، بستگی دارد.

این مقام عالی قضائی با اشاره به رأفت اسلامی و عفو عمومی رهبر معظم انقلاب نسبت به تعداد قابل توجهی از فریب خوردگان جریانات اخیر خاطر نشان کرد: در اتفاقات اخیر شاهد بودیم که با وجود دستگیری ها، رسیدگی به پرونده‌ها و صدور احکام در زمانی رخ داد که تمام هیمنه دشمن فرو ریخته بود، لذا جوانانی که فریب افراد کثیف خارج نشین را خورده و در دام آن‌ها گرفتار شده بودند و نگران آینده شغلی، تحصیلی و زندگی خود بودند، مورد عفو قرار گرفتند، این چهره رحمانی حکومت اسلامی است که در اوج اقتدار از سوی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب رقم خورد و هیچ کسی نمی‌تواند آن را تجزیه و تحلیل نماید.

وی در ادامه با اشاره به فرایندی که دستگاه قضایی برای صیانت در اختیار دارد گفت: در جریانات اخیر همه زحمات کشیده شد و پرونده‌ها با دقت مورد بررسی قرار گرفت، ما اثبات کردیم که نظام جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با اقتدار در برابر همه نظام‌های استکباری بایستد و همه را مغلوب توطئه‌های خودشان کند و در نهایت به فرزندان خود بگوید که ما شما را دوست داریم و باز هم آن‌ها را به آغوش بکشد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها