سفر هنیه به قاهره برای بررسی اوضاع قدس و کرانه باختری

حماس اعلام کرد، رئیس دفتر این جنبش برای بررسی چند پرونده فلسطینی در قاهره به‌سر می‌برد.
کد خبر: ۵۷۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳ - 13February 2023

سفر هنیه به قاهره برای بررسی اوضاع قدس و کرانه باختریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابع آگاه در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس اعلام کرد: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش، برای بررسی چند پرونده مهم مسئله فلسطین هم‌اکنون در مصر به‌سر می‌برد.

به‌گفته این منابع، هنیه که به‌دعوت رسمی دولت مصر در رأس یک هیئت از جنبش شامگاه چهارشنبه به مصر رسیده است، قرار است پرونده‌های آشتی ملی و سامان دادن با ساختار داخلی گروه‌های فلسطینی و پیگیری جنایات اشغالگران در قدس و کرانه باختری را با مسئولین مصری مورد بحث و بررسی قرار دهد.

جهاد طه سخنگوی این جنبش به این خبرگزاری گفت: سفر رئیس دفتر جنبش حماس به قاهره در راستای ارتباط دائم موجود با رهبری مصر انجام گرفته است و قرار است طی ساعت‌ها یا روز‌های آینده هم ادامه پیدا کند، تا تمامی پرونده‌های موجود با مسئولین مصری مورد بحث و بررسی قرار بگیرند.

طه افزود: هیئت جنبش در مصر تاکنون پرونده آشتی ملی و سامان دادن به ساختار داخلی فلسطینی را برای در بر گرفتن تمامی مؤسسات رسمی آن مورد بحث و بررسی قرار داده است.

او خاطرنشان کرد: پرونده وحدت ملی یک مسئله اساسی برای ما محسوب می‌شود و موضع جنبش در قبال آن ثابت است، ما همواره آمادگی خود را برای آشتی اعلام کرده و آمادگی خود را برای سامان دادن به ساختار داخلی فلسطینی در چارچوب اصل مشارکت و اجرایی شدن توافقات سابق اعلام کرده‌ایم.

سخنگوی حماس همچنین با اشاره به جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس هم تأکید کرد: باید بستری از وحدت مواضع را ایجاد کنیم، ما به‌شدت به‌دنبال سامان دادن همبستگی داخلی بین تمامی آحاد ملت فلسطین هستیم تا از این طریق استراتژی ملی فلسطین شکل بگیرد.

گفتنی است، حضور اسماعیل هنیه در قاهره با سفر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به پایتخت مصر همزمان شده است، امری که باعث شد برخی از رسانه‌ها گمانه‌زنی‌هایی را در رابطه با تلاش‌های مصر برای آشتی دو طرف مطرح کنند.

از سوی دیگر سخنگوی حماس خبر داد: هیئت حماس مسئله جنایات رژیم صهیونیستی علیه مقدسات و ساکنان قدس شریف را با مسئولین مصری در میان گذاشته به جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین در کرانه باختری مقابل دیدگان جهانی پرداخت.

هیئت حماس به طرف مصری (به‌عنوان میانجی همیشگی درگیری‌های مقاومت فلسطینی با رژیم صهیونیستی) خبر داد حق ملت فلسطین در دفاع از خود مقابل این جنایات و در سایه سکوت جهانی و بی‌تفاوتی در لجام زدن به جنایات این رژیم محفوظ است و مقاومت اقدامی است که مورد تأیید تمامی قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی قرار دارد.

چند روز قبل از سفر هیئت حماس به قاهره، هیئت بلندپایه‌ای از جنبش جهاد اسلامی فلسطین به‌ریاست زیاد نخاله دبیرکل این جنبش در قاهره حضور داشت.

انتهای پیام/۹۳۳

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار