دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

فروپاشی رژیم صهیونیستی نزدیک‌تر از هر زمان دیگر

برخی از سران و مقامات رژیم صهیونیستی از جمله «اسحاق هرتزوک» به اعلام خطر فروپاشی قریب الوقوع این رژیم اشغالگر خواستار اجرای شدن طرح‌هایی به منطور جلوگیری از این فروپاشی شدند.
کد خبر: ۵۷۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 14February 2023

فروپاشی رژیم صهیونیستی نزدیک‌تر از هر زمان دیگرگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: چند وقتی می‌شود که برخی از سران و مقامات رژیم صهیونیستی با توجه به شرایط و وضعیت بهم ریخته و نابسامان دولت این رژیم و عملکرد نامطوب و خطرناک کابینه افراطی «بنیامین نتانیاهو» در اظهارنظر‌هایی متعدد نگرانی خود را از بحرانی شدن وضعیت و آینده این رژیم اعلام کردند. در تازه‌ترین واکنش‌ها نیز «اسحاق هرتزوک» رئیس رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی و اعلام خطر فروپاشی قریب الوقوع این رژیم اشغالگر خواستار اجرای شدن طرح‌هایی به منطور جلوگیری از این فروپاشی شدند.

بر این اساس در جدیدترین اظهارنظر‌هایی که از سوی سران و مقامات رژیم صهیونیستی که نسبت به فروپاشی آن هشدار دادند، این «اسحاق هرتزوک» رئیس رژیم صهیونیستی بود که با ابراز نگرانی شدید از آینده نامشخص و خطرناک این رژیم نامشروع، از طراحی و تدوین طرحی خبر داده است که بر اساس آن با توقف و تعلیق طرح مورد نظر «بنیامین نتانیاهو» در مورد اصلاح قانون قضایی مانع از تشدید اوضاع در «تل‌آویو» شده و با ایحاد مصالحه بر سر طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو از فروپاشی قانون اساسی این رژیم جلوگیری کنند.

اما این همه ماجرا نیست، بلکه روند روبه رشد و گسترش فروپاشی رژیم صهیونیستی ابعاد مختلف و گوناگونی دارد که اصلاحات قضایی نتانیاهو فقط یکی از این عوامل است. زیرا این رژیم برای دوام و بقاء خود در حوزه‌های مختلفی، چون اقتصاد، امنیت و مشروعیت بین‌المللی دارای استقلال نبوده و به حمایت و پشتیبانی کشور‌های دوست همچون آمریکا محتاج است. بر این اساس هر زمانی که با قطع این حمایت‌ها روبرو می‌شود، بحران سراسر این رژیم را فرامی‌گیرد.

زیرا رژیم صهیونیستی از زمان تاسیس غیرقانونی خود تا همین امروز همواره از انواع و اقسام کمک‌های مادی، امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و حتی بین‌المللی کشور‌های اروپای غربی و آمریکا برخوردار بوده است. در واقع این کمک‌ها بودند که موجب شدند تا رژیم صهیونیستی با توجه به تمامی نواقص و اشکالات ماهوی و ساختاری که در سیستم حکومت و حکمرانی خود دارد تا امروز دوام بیاورد.

موضوع دیگری که فروپاشی رژیم صهیونیستی را در ماه‌ها و هفته‌هایی اخیر به امری نزدیک و حتمی تبدیل کرده افزایش قابل توجه و خطرناک ناامنی‌ها و درگیری‌ها در شهرک‌های اشغالی است. این موضوع هم تتن‌ها یک دلیل دارد و آن افزایش ناگهانی توان و قدرت نیرو‌های مقاومت فلسطینی است. این شرایط به صورتی است که کارشناسان و صاحبان امر در توصیه‌های جدی اعلام کردند که اگر کابینه نتانیاهو نسبت به تغییر شرایط نامناسب موجود اقدام نکند فروپاشی رژیم صهیونیستی حتمی و قطعی است.

تمامی این موضوعات و موارد یک طرف و دودستگی که در هفته‌های اخیر در ارتش رژیم صهیونیستی ایجاد شده هم می‌تواند یک طرف دیگر ماجرا باشد. زیرا در حال حاضر در ارتش این رژیم اشغالگر یک دسته خودشان را به ائتلاف جناح راست به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نزدیک می‌بینند و دسته دیگر نیز دارای عقاید نزدیکی با حزب «یائیر لاپید» هستند. این وضعیتی نیست که برای سرپا نگهداشتن رژیم اشغالگر قدس مطلوب باشد و این دو دستگی عملا می‌تواند به عنوان پاشنه آشیل تل‌آویو محسوب شود.

حال در این میان، موضوع بسیار مهم و قابل توجه دیگری که می‌تواند زمینه فروپاشی رژیم صهیونیستی را بیش از پیش فراهم کند روبرو شدن آن‌ها با دو موضوع جدید و خطرناک است. نخست، زمزمه‌های آغاز انتفاضه‌ای جدید و دوم، موشک‌های قدرتمند مقاومت است. بر این اساس این دو فاکتور بسیار مهم و تعیین‌کننده عملا سوخت و زمینه لازم برای سرعت گرفتن نابودی این رژیم اشغالگر را فراهم آورده است.

اما اگر از این مسائل و مشکلات هم بگذریم مجددا با کابینه تندروی بنیامین نتانیاهو روبرو می‌شویم که با عملکرد خطرناک و افراطی خود رژیم صهیونیستی را در مسیر فروپاشی قرار داده است. شاهد این ماجرا هم «یاریو لوین» وزیر دادگستری این رژیم است که با وجود شرایط بحرانی حاکم بر تل‌آویو بازهم پیشنهاد به تعویق افتادن طرح موردنظر نتانیاهو را رد کرده است. موضوع هم نشان می‌دهد سران و مقامات این کابینه تندرو میان چندان روشنی با گفت‌وگو نداشته و ندارند.

در پایان باید گفت شرایط روز‌های اخیر رژیم صهیونیستی آنقدر وخیم و بحرانی است که «اسحاق هرتزوک» رئیس رژیم صهیونیستی در سخنانی گفته است که «ما در آستانه فروپاشی قانون اساسی و اجتماعی هستیم. من احساس می‌کنم - همه ما احساس می‌کنیم - که به سختی با یک برخورد فاصله داریم - و حتی تا با یک برخورد شدید.» و بر این اساس روز‌های متلاطم و بسیار بحرانی را برای رژیم صهیونیستی در پیش داریم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار