افخمی در گفت‌و‌گو با دفاع مقدس:

هزاران نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران بیکار هستند / معضل درمان، جانبازان را رنج می‌دهد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: 65 هزار نفر از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران فاقد شغل هستند و مسئولان باید در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.
کد خبر: ۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۲ - 07November 2013

هزاران نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران بیکار هستند / معضل درمان، جانبازان را رنج می‌دهد

"شهروز افخمی" عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: در زمینه اشتغال ایثارگران و خانوادههای شهدا و جانبازان  اجحاف و کوتاهی مضاعفی شده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه دارو از معضلات جانبازان است، تصریح کرد: در زمینه هزینه درمان، جانبازان و ایثارگران با مشکل مواجه هستند، در حالی که باید برای آنها امکاناتی در راستای تأمین هزینههای درمانشان وجود داشته باشد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در قانون برنامه توسعه پنجم آمده که هر دستگاهی متولی امور درمان جانبازان و شهدای حوزه کاری و اداری خود باشد، اما متأسفانه این دستگاهها قانون را به نحو احسن و مطلوب اجرا نکردند و در مواردی هم نسبت به آن بی توجهی شده است.

وی افزود: همراهی دستگاهها در راستای ارائه خدمات به خانوادههای شهدا و ایثارگران، بار سنگین کارها را از دوش بنیاد شهید و امور ایثارگران برداشته و کارهای آنها را کاهش میدهد.

افخمی اذعان داشت: در حال حاضر مشکلات جانبازان در حوزه درمان مضاعف شده و این در حالی است که اگر همه دستگاهها وارد عمل شوند معضلات در این راستا مرتفع خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: باید نیازهای جانبازان و ایثارگران در راستای درمان رفع شود که این امر مستلزم توجه و اقدامات دولت در زمینه مشکلات این قشر است.

نظر شما
پربیننده ها