۴۴ سال افتخار/ دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

ملت ایران ۴۴ سال متحد در برابر فتنه‌انگیزی دشمن ایسشتاده‌اند

«شهریاری» گفت: در روزهای گذشته توفیق حضور در راهپیمایی را داشتم و بدون اغراق مشاهده کردم که مردم بیش از سال‌های گذشته به میدان آمدند و در برابر فتنه انگیزی دشمن، بعد از ۴۴ سال با همان شکوه و با انگیزه بیشتر نسبت به انقلاب و رهبری در میدان بودند.
کد خبر: ۵۷۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶ - 14February 2023

ملت ایران 44 سال متحد در برابر فتنه‌انگیزی دشمن

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، حجت الاسلام «حمید شهریاری» دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز (سه شنبه) ۲۵ بهمن در نشست خبری به مناسبت برگزاری دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی شمال کشور و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: در روز‌های گذشته توفیق حضور در راهپیمایی را داشتم و بدون اغراق مشاهده کردیم که مردم بیش از سال‌های گذشته به میدان آمدند و در برابر فتنه انگیزی دشمن، بعد از ۴۴ سال با همان شکوه و با انگیزه بیشتر نسبت به انقلاب و رهبری در میدان بودند.

دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: همان عظمت و شکوهی که در سال ۵۷ خلق شده بود با همان عظمت و شکوه مردم حضور داشتند و چشم دشمنان برای تجزیه ایران و تفرقه بین شیعه و سنی را کور کردند و نقشه آنان را نقش بر آب کردند.

شهریاری با اشاره به برگزاری دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی گفت: مذاهب اسلامی نه تنها سبک زندگی مورد نظر خود را دنبال می‌کنند بلکه با تاسیس مدارس مذهبی، مروجان مذهبی را تربیت کرده و آزادانه به فعالیت می‌پردازند.

وی افزود: با وجود این آزادی مذهبی، دشمن با تخریب بی‌اساس، ایران را به شیعه‌سازی متهم می‌کند و می‌خواهد با این اقدامات به شیعه هراسی در دنیای اسلام دامن بزند.

وی به تلاش گسترده و همیشگی دشمنان برای ایجاد تفرقه میان مردم ایران به‌خصوص مذاهب گوناگون اشاره کرد و افزود: دشمنان داخلی و خارجی از مشکلات اقتصادی کشور سوءاستفاده کرده و اقدام به تفرقه‌افکنی می‌کنند که همگان باید هوشیار باشند.

وی بیان کرد: به عنوان نمونه در اغتشاشات اخیر برخی مناطق کشور شاهد بلندشدن محدود صدای نفاق بود، اما رسانه‌های غربی آن‌ها را در بوق و کرنا کرده و اینگونه القا کردند که همه مردم ایران با جمهوری اسلامی مخالف هستند در حالی که این‌گونه نبود.

حجت‌الاسلام شهریاری به عادی سازی روابط برخی کشور‌های اسلامی با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و تاکید کرد: سران بسیاری از کشور‌های اسلامی از این روابط اعلام انزجار کردند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب ادامه داد: علاوه بر آن، ملت‌های این کشور‌های اسلامی عادی‌سازی رابطه با رژیم کودک‌کش صهیونیستی را تحمل نکرده و به‌شدت مخالف آن هستند.

وی اظهار داشت: به این کشور‌ها توصیه می‌کنیم از راه غلطی که رفته‌اند برگردند والا توسط ملت خودشان ادب خواهند شد.

حجت‌الاسلام شهریاری به حمایت آمریکا تفکر وهابی‌گری اشاره کرد و افزود: از سال ۱۹۹۰ میلادی به بعد، آمریکا با پرورش وهابی‌گری، این تفکر خطرناک را در جهان اسلام رواج دادند چرا که به‌شدت نگران صادرشدن انقلاب ایران و الگوگرفتن دیگر کشور‌های اسلامی از این دیدگاه جدید اسلامی هستند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب ادامه داد: کشور‌های استکباری با همین تفکر و چشم‌انداز، پشتیبانی از سعودی را آغاز کردند و در کنار سرمایه‌گذاری برای ترویج افراطی‌گری در جهان اسلام، در مدارس علمی خود نیز تفکر جدایی مذاهب اسلامی را رواج داده و در حال گسترش آن هستند که نقطه اوج آن جنگ سوریه بود.

وی افزود: با شکست داعش، سلفی‌ها و وهابی‌ها با پیشرانی جبهه مقاومت و حمایت ایران، این تفکر روبه افول است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب ادامه داد: پس از افول تفکر وهابی‌گری، سعودی‌ها از آرمان‌های وهابی خود عقب نشسته و در حال جایگزینی آن با تفکرات لیبرالی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار