فرمانده قرارگاه حمزه سید‌الشهداء در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

تأمین بخشی از دارو‌های مورد نیاز زلزله‌زدگان خوی از سوی سپاه

سردار اوصانلو گفت: به دلیل اینکه وزارت بهداشت، دارو‌های مورد نیاز درمان زلزله‌زدگان را به سپاه نمی‌دهد، کمبود دارو را تا حد امکان از محل داروخانه‌های سپاه تأمین کردیم.
کد خبر: ۵۷۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۶ - 15February 2023

سردار «محمدتقی اوصانلو» فرمانده قرارگاه حمزه سید‌الشهداء نیروی زمینی سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره اقدامات این قرارگاه در امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی اظهار داشت: زمانی که زلزله حادث شد، در ابتدا تصور می‌کردیم با مصدومان زیادی مواجه می‌شویم به همین دلیل همان روز اول، بیمارستان صحرایی را برقرار کردیم؛ اما بعد از برپایی بیمارستان متوجه شدیم که تعداد مصدومان کم است؛ زیرا بیشتر مصدومانی که وارد بیمارستان می‌شدند، مصدومان سرپایی بودند.

سردار اوصانلو افزود: بر این اساس، بیمارستان صحرایی را جمع و به جای آن پست امداد برقرار کردیم؛ البته برای درمان مصدومان، مشکل دارو داریم و این مشکل از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رفع نشده است؛ چون این وزارتخانه دارو‌های مورد نیاز را به سپاه برای درمان زلزله‌زدگان نمی‌دهد، از این رو کمبود دارو را تا حد امکان از محل داروخانه‌های سپاه تأمین کردیم.

تأمین بخشی از دارو‌های مورد نیاز زلزله زدگان خوی توسط سپاه/ زلزله زدگان به بخاری برقی نیاز دارند

وی با بیان اینکه روزانه ۱۵ هزار پرس غذا بین زلزله‌زدگان توزیع شده است، ادامه داد: اما برای اسکان زلزله‌زدگان نیز کمپ‌هایی زده شد و مردم در کمپ‌ها مستقر شدند؛ بدین‌صورت که در هر کمپ ۲۰۰ نفر تا ۳۰۰۰ نفر اسکان موقت داده شدند؛ این کمپ‌ها هم دارای برق بودند و هم امکاناتی که برای اسکان موقت لازم بود در این محل‌ها پیش‌بینی شد.

فرمانده قرارگاه حمزه سید‌الشهداء در خصوص توزیع وسایل گرمایشی بین زلزله‌زدگان نیز توضیح داد: برای در امان ماندن زلزله‌زدگان از سرما به حد کافی پتو بین آن‌ها توزیع شده و از این بابت کمبودی نداریم؛ اما برای گرمایش چادر‌های زلزله‌زدگان علی‌رغم اینکه بخاری‌های برقی‌های زیادی توزیع شده است، اما همچنان نیاز به بخاری برقی وجود دارد.

تأمین بخشی از دارو‌های مورد نیاز زلزله زدگان خوی توسط سپاه/ زلزله زدگان به بخاری برقی نیاز دارند

سردار اوصانلو سپس با انتقاد از توزیع نابسامان کمک‌های مردمی بین زلزله‌زدگان، گفت: آواربرداری کامل زمان‌بر است؛ چون صاحب ملک باید بالای سر واحد مسکونی خود باشد تا وسایل و اشیایی را که نیاز دارد، بردارد و سپس تخریب و آواربرداری شروع شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار