وزیر بهداشت در جمع سفرا و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد

ایران در برخی زمینه‌های سلامت بی‌رقیب است/ کمبود زیر ساخت ها بزرگترین مشکل حوزه سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل کشور در حوزه سلامت کمبود زیرساخت‌ها است، گفت: همه باید تلاش کنیم کار نیمه تمام تیم هسته‌ای با ایجاد سرمایه‌گذاری‌های مؤثر و متقابل در حوزه سلامت تکمیل شده و منجر به تحول در اقتصاد کشور شود.
کد خبر: ۵۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵ - 09November 2015

ایران در برخی زمینه‌های سلامت بی‌رقیب است/ کمبود زیر ساخت ها بزرگترین مشکل حوزه سلامت

به گزارش گروه اجتماعی  دفاع پرس، سید"حسن هاشمی" وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست مشترک مسئولان نظام سلامت با سفرا و نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد،  گفت: نظام سلامت ایران جزو نظامهای بسیار قوی و پیشتاز در منطقه است و این توانمندی را دارد که نه تنها خدمات مورد نیاز 80 میلیون ایرانی را تأمین کند بلکه جمعیت 150 تا 400 میلیونی منطقه را مورد هدف قرار دهد.


وی اضافه کرد: نظام سلامت ایران باید به این سمت حرکت کند که قطب منطقه در حوزه سلامت باشد و با همکاری شرکای منطقهای خود این نقش را ایفا کند.

هاشمی با اشاره به بیمه شدن تمام ایرانیان براساس طرح تحول نظام سلامت و برنامههای انتخاباتی رئیس جمهوری  گفت: براساس این طرح، دسترسیها افزایش و هزینهها کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل حوزه سلامت، کمبود زیرساخت است، اظهار کرد: کشور به 100 هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد و برای توسعه زیرساختها میتوان در ارتباطی متقابل از سرمایهگذاران کشورهای خارجی بهره برد و زیرساختهای سلامت کشور را تأمین و تجهیز کرد.

 هاشمی با اشاره به اینکه کشوری همانند ترکیه 18 درصد پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت دارد، گفت: این عدد برای ایرانیان در آغاز به کار دولت 60 درصد بود.

وی با اشاره به اینکه ایران در برخی زمینههای سلامت بیرقیب است، عنوان کرد: این موضوع نه تنها در زمینه کاهش درصد پرداخت بلکه از نظر توان تجربه و علم نیز صادق است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به امکان اعزام نیروی انسانی متخصص در حوزه پزشکی به کشورهای علاقهمند خاطرنشان کرد: بدون شک سفرا و رؤسای نمایندگیهای کشور نیز مانند ما علاقه دارند که این سرمایهگذاریها در راستای وابستگی نباشد. لذا باید سرمایههایی را به کشور وارد کرد که علاقهمند به ماندگاری باشند این امر با توجه به اینکه ایران از نظر تعداد نیروی جوان و متخصص وضعیت مطلوبی دارد، امکانپذیر است.

هاشمی با تأکید براینکه باید برای اتمام کار نیمه تمام تیم هستهای تلاش کنیم، عنوان کرد: کامل کردن این روند با تلاش در عرصه اقتصادی کشور و تغییر در وضعیت رفاه مردم به واسطه سرمایهگذاری و تعریف پروژههای مؤثر امکانپذیر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار