پژوهشگر قرآنی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

«قرآن» محور وحدت و انسجام‌آفرینی در جامعه/ ایران اسلامی توانسته با آیات قرآن در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی بایستد

افتخاریان با بیان اینکه قرآن محور وحدت و انسجام‌آفرینی در جامعه است، گفت: ایران اسلامی توانسته در فضای بین‌الملل با در دست گرفتن آیات قرآن در مقابل آمریکا و اسرائیل بایستد.
کد خبر: ۵۷۳۷۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۸ - 19February 2023

حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین افتخاریان» محقق و پژوهشگر حوزه قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، درباره اینکه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در کشور تا چه حد موجب حفظ وحدت در جهان اسلام می‌شود، اظهار داشت: ایران به‌عنوان ام‌القرای والای جهان اسلام می‌تواند میزبان قاریان ارزشمند جهان اسلام باشد و قطعا در فضایی که دشمنان در آتش تفرقه بین‌ امت اسلامی و بین اقوام و قشرهای مختلف در ایران اسلامی می‌دمند، این رویداد می‌تواند جایگاه وحدت و انسجام بین امت‌های اسلامی و ملت ایران را تقویت کند.

حجت‌الاسلام افتخاریان تصریح کرد: در داخل کشور مشاهده که هموطنان اهل سنت ما در کنار شیعیان ایران در مسابقات شرکت می‌کنند و در عرصه بین‌الملل قاریان و حافظان ما و شرکت کننده‌هایی از کشورهای دیگر به خصوص از کشورهای محور مقاومت در کنار هم این تلقی را به جهانیان می‌دهند که ایران اسلامی توانسته در فضای بین‌الملل با در دست گرفتن آیات قرآن در مقابل آمریکا و اسرائیل بایستد.

این محقق و پژوهشگر حوزه قرآنی با تاکید بر نقش وحدت‌آفرین قرآن، یادآور شد: قرآن این ویژگی را دارد که در جامعه محور وحدت و انسجام‌آفرینی باشد؛ مردم حول دو محور قرآن و اهل‌بیت (ع) انسجام بسیار خوبی دارند و این به برکت کلام‌الله است؛ این وحدت قرآنی در رویدادهایی که در ماه مبارک رمضان داریم و در محافل قرآنی و در جلسات عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) بسیار برجسته است.

حجت‌الاسلام افتخاریان درخصوص بهتر برگزار شدن مسابقات قرآن گفت: افتتاحیه و اختتامیه این جلسات منحصر به اقشار قرآنی کشور است و عموم مردم در این محافل شرکت نمی‌کنند یا چه بسا اصلا مطلع نمی‌شوند، بنابراین باید فضاسازی در بین اقشار مختلف مردمی و حضور دانش‌آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف در این محافل مدنظر باشد.

وی ظرفیت مسابقات بین‌المللی قرآن در مقابله با هجمه‌های دشمنان اسلام و قرآن را نقشی والا و فاخر دانست و افزود: در عرصه بین‌الملل با افراد و جریان‌هایی مواجه هستیم که دشمن قسم خورده ما هستند و به مقدسات و قرآن کریم توهین می‌کنند اما در بین همین افراد، کسانی بودند که زمانیکه با محتوای قرآن روبرو شدند، همین آشنایی منجر به ایجاد علاقه در آنها شد و حتی مسلمان شدند.

این محقق و پژوهشگر حوزه قرآنی خاطرنشان کرد: ما از این ظرفیت قرآن در طی این سال‌ها به خوبی استفاده نکرده‌ایم و می‌بایست بیشتر بدان توجه کنیم.

سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۲۹ بهمن ماه الی سوم اسفند ماه با حضور قاریان و حافظان برتر بین‌المللی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها