دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

گلستان بیش از ۴۰ سال سربلند در وحدت عملی است

«شهریاری» گفت: گلستان بیش از ۴۰ سال سربلند در تقریب و وحدت عملی است و به خوبی این وحدت را به منصه ظهور و بروز رسانده است و باید اذعان کرد که برگزاری این اجلاس در گلستان واقعا انتخاب خوبی بود.
کد خبر: ۵۷۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷ - 15February 2023

گلستان بیش از ۴۰ سال سربلند در وحدت عملی است

به گزارش دفاع‌پرس از گرگان، حجت الاسلام «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز در دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در گلستان اظهار داشت: در این اجلاس ضرورت‌های آینده جهان اسلام مورد بررسی قرار گرفت تا رهاورد آن زمینه‌ساز بین‌المللی شدن اجلاس را فراهم کند.

وی افزود: سخن گفتن درباره مفهوم وحدت و تبیین آن برای امت واحده مهم است آثار و نتایج هم باید بررسی شود و از طرفی اجرای عملی وحدت در صحنه عمل نیز بسیار مهم است و باید در اقدام و عمل بتوانیم به وحدت برسیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: گلستان بیش از ۴۰ سال سربلند در تقریب و وحدت عملی است و به خوبی این وحدت را به منصه ظهور و بروز رسانده است و باید اذعان کرد که برگزاری این اجلاس در گلستان واقعا انتخاب خوبی بود.

شهریاری تاکید کرد: ایجاد فضای گفتمانی برای اینکه قلوب مسلمین به یکدیگر نزدیک شود قطعا نتایج خوبی خواهد داشت؛ چون گاهی مفهوم وحدت دچار خدشه و شکست می‌شود و صدایی از گوشه‌ای می‌آید که بازنشر و انعکاس آن زیاد است.

وی گفت: وظیفه ما در قبال این تک صداها مهم است، باید با عقلانیت محوری در برابر این اتفاقات برخورد کنیم و در این راستا، روش عقلانی، نه روش سازمانی مورد تاکید است و متاسفانه روش سازمانی علیه این افراد، گاه بر ضدنظام تمام شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: گفتمان عقلانی در اصل ۱۲ قانون اساسی نوشته شده و تا ابد غیرقابل تغییر است، قانون اساسی؛ آزادی مذهبی را برای همه اقوام قائل شده است، آزادی مذهبی نه فقط برای جمهوری اسلامی بلکه برای تمدن‌سازی نوین اسلامی مهم است.

وی گفت: گاهی تفکر تفرقه‌انداز خوراک خبری شبکه‌های بیگانه می‌شود و ما نباید در برابر آن احساساتی و هیجانی شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار