وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

انجام ۶ پرتاب موفق فضایی از دهه فجر سال گذشته تاکنون/ فعال‌ترین سال در تاریخ صنعت فضایی کشور را داشته‌ایم

زارع‌پور با اشاره به ۶ پرتاب فضایی از دهه فجر سال گذشته تاکنون گفت: در تاریخ صنعت فضایی کشور هیچ سالی مانند امسال این مقدار فعالیت نداشتیم.
کد خبر: ۵۷۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸ - 16February 2023

زارع‌پور: فعال‌ترین سال در تاریخ صنعت فضایی کشور را داشته‌ایم/ انجام ۶ پرتاب موفق فضایی از دهه فجر سال گذشته تاکنونبه گزارش گروه سایر رسانه‌ها دفاع‌پرس، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگویی، در مورد پیشرفت‌های کشور در حوزه فضایی اظهار داشت: الحمدالله به همت دانشمندان و متخصصین کشور ما جزو ۱۰ کشوری هستیم که چرخه کامل فضایی را داریم و حتی در برخی فناوری‌ها ما جزو ۵ کشور برتر جهان هستیم و این مسیر ادامه دارد.

زارع‌پور افزود: در تاریخ صنعت فضایی کشور که حدود ۱۵ سال از آن می‌گذرد، هیچ سالی نبوده که ما این مقدار فعالیت فضایی داشته باشیم؛ از دهه فجر سال گذشته تاکنون ۶ پرتاب فضایی داشتیم که بی‌سابقه بوده و ان‌شاءالله این مسیر ادامه دارد. پرتاب، جلوه فعالیت فضایی است و تولید ماهواره، ایستگاه زمینی، تحلیل داده‌ها و تولید اپلیکیشن‌های مختلف، بند به پرتاب موفق است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: الحمدالله ما پرتاب‌های تحقیقاتی و عملیاتی موفقی داشتیم و تلاش می‌کنیم این مسیر با شتاب پیش برود. دولت سیزدهم تمام قد پشت توسعه صنعت فضایی کشور است و شخص آقای رئیس‌جمهور در مدت اخیر ۲ بار جلسه شورای عالی فضایی را تشکیل دادند که متأسفانه در یک دهه گذشته یک بار هم تشکیل نشده بود و این نشان دهنده اهمیت این موضوع برای دولت است.

زارع‌پور در پایان با تأکید بر اینکه شخص آقای رئیس‌جمهور پیگیر پیشرفت صنعت فضایی کشور هستند، اظهار کرد: در جلسه چهارشنبه ۱۹ بهمن هیأت دولت نیز من گزارشی در این مورد ارائه کردم و کلیپی در مورد دستاوردهای صنعت فضایی کشور در یک سال گذشته در این جلسه پخش شد و آقای رئیس‌جمهور از تمامی دانشمندان، دست‌اندرکاران و مدیرانی که این افتخارآفرینی‌ها را رقم زدند، تشکر کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 371 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار