مشاور وزیر دفاع:

گفتمان نوین انقلاب اسلامی قلب تپنده‌ای که مستقل و آزاد است

سردار «اکبرنژاد» گفت: گفتمان نوین انقلابی اسلامی و موقعیت‌ها قلب تپنده‌ای است که دیگر در سلطه جهانی نیست و به صورت مستقل و آزاد بوده و تمام مولفه‌های اقتصادی سیاسی و اجتماعی را دارا است.
کد خبر: ۵۷۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷ - 16February 2023

گفتمان نوین انقلاب اسلامی دیگر در اختیار سلطه جهانی نیستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «ابوالقاسم اکبرنژاد» مشاور وزیر دفاع در یادواره ۴۷ شهید منتسب به خانواده شهدای دانشگاه پیام نور مازندران که امروز در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور محمودآباد برگزار شده است، با تسلیت شهادت امام موسی کاظم علیه السلام اظهار داشت: مجاهدان و شهیدان زنده باید الگوی ما باشند و احترام خانواده‌های شهدا و ایثارگران همواره مورد تاکید است.

وی تصریح کرد: ملت مطلق به همه مردم است و به یک نفر نیست؛ خداوند می‌فرماید ما نعمتی که به یک امت می‌دهیم پس نمی‌گیریم مگر امت قدرناشناس باشند و دچار مبتلایاتی شوند.

مشاور وزیر دفاع افزود: اگر ما نگاهی عمیق به پدیده‌های انسانی و جغرافیایی داشته باشیم، می‌بینیم که تغییرات بر اساس جغرافیا است و آن هم بر موقعیت‌های کانونی که وجود دارد.

سردار اکبرنژاد ادامه داد: اگر نگاهی به کشور‌های توسعه یافته داشته باشیم، خواهیم دید در سایه توسعه و پیشرفتی که انجام شد بر اساس مقوله جغرافیا و علم یک مثلث استراتژیک شکل می‌دهد که به آن به عنوان یک پدیده حساس نام می‌بریم.

وی این مثلث را از سه عنوان قابلیت، تعهد و منابع شکل گرفته، عنوان کرد و افزود: قابلیت عوامل تولید قدرت است که شایستگی‌ها را رقم می‌زند؛ تعهد میل به امنیت و توسعه است و مجموعه آن در معاهدات فیا ما بینی بین کشور‌ها شکل می‌گیرد.

مشاور وزیر دفاع بیان کرد: منابع و منافع هر دو یکی است، منابعی که راهبردی بوده در سرنوشت و پیشرفت زندگی امروز بشری تعیین کننده است، مانند نفت، گاز و منابع زیر زمینی یا منابعی که در تکنولوژی در راستای توسعه علمی استفاده می‌شود، در جهان امروزی و در نهایت منابع سطح زمین که از آن به عنوان منابع استراتژیک نام می‌بریم که برای حیات انسان تعیین کننده است.

سردار اکبرنژاد متذکر شد: در حوزه سیاست خارجی تغییر و تحولات شگرف در حوزه ژئوپولتیک اتفاق افتاده که در حوزه جغرافیا علم و سیاست رقم خورده که همه را رصد و پایش می‌کند؛ این تغییرات موجب تغییر در جهان امروز شد به گونه‌ای که در آسیا قدرت جدیدی به نام چین اتفاق افتاد، در شرق اروپا روسیه و در جنوب غربی آسیا ایران.

وی خاطرنشان کرد: این تحول در جنوب غربی آسیا برگرفته شده از ۳ ضلع ایدئولوژی، مردم و رهبری است؛ تلفیق این مثلث تشکلیل یه هندسه قوی را رقم زده به گونه‌ای که ایران گذشته را طی چهار دهه اخیر بازیگری فعال با قدرت منطقه‌ای و تاثیرگذار بین المللی و جهانی خواند.

مشاور وزیر دفاع اظهار کرد: اگر جهان را به عنوان یک پیکره انسانی در نظر بگیریم و آن را قلب تپنده ملاک عمل قرار دهیم، ایران به عنوان قلب تپنده این پیکر جهانی است.

سردار اکبرنژاد عنوان داشت: ایران به عنوان قلب تپنده چه نتایجی می‌تواند داشته باشد و با گفتمان نوین انقلابی اسلامی و موقعیت‌ها قلب تپنده‌ای است که دیگر در سلطه جهانی نیست مستقل و آزاد در تمام مولفه‌های اقتصادی سیاسی و اجتماعی را دارا است.

وی افزود: موقعیت‌هایی که ایران در پیکره جهان اسلام دارد اولین اقتصادی است و امروز صنعت مدرن جهان برای رشد و توسعه و تحول بزرگترین انرژی آن نفت و گاز است که در اختیار ایران و کشور‌های پیرامونی آن است.

وی تصریح کرد: جهان امروز اگر این شاهرگ حیاتی یعنی صنعت مدرن را می‌چرخاند به منزله خون آن است که ۸۰ درصد آن از تنگه هرمز است و ۷۰ درصد نفت جهان از این منطقه است و منابع سرشار دیگری که دارد که نهفته است.

مشاور وزیر دفاع گفت: دومین موقعیت، موقعیت استراتژیک است؛ ارتباط دهنده آفریقا و آسیا و بخشی از جهان از جاده ابریشم تا امروز حلقه اتصال در خشکی و دریا و هوا ایران است و سومین موقعیت ژئو استراتژیک است یعنی آن قسمت از زمین که اجازه جنگ جهانی را می‌دهد.

سردار اکبرنژاد خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم تحول جهانی تغییر کند باید این پدیده را در اختیار داشته باشند و موقعیت چهارم موقعیت استراتژیک و جغرافیایی است.

وی گفت: انقلاب عظیم برگرفته شده از جهان بینی وحدانی با الگو گرفتن از نبی اسلام و با شکل مبارزه با قیام سید و سالار شهیدان در مقابل دو قدرت جهانی، قدرتی نوظهور ایستاده است؛ دو قدرت شرق و غرب متحد در مقابل ما ایستادند.

مشاور وزیر دفاع در پایان خاطرنشان کرد: بزرگترین توطئه در این انقلاب با همدستی دو قدرت بزرگ علیه انقلاب به دو دلیل عمده نابودی انقلاب و منع صدور انقلاب به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار