اوگاندا تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را محکوم کرد

وزیر امور بین‌المللی اوگاندا در مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران تحریم‌های یکجانبه و ناعادلانه علیه ایران را محکوم و بر افزایش روابط تجاری دو کشور در حوزه انرژی تأکید کرد.
کد خبر: ۵۷۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ - 16February 2023

اوگاندا تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مراسم چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کامپالا پایتخت اوگاندا با حضور تعدادی از مقامات این کشور، سفرای خارجی مقیم و ... برگزار شد.

«اوکلو اوریم» وزیر امور بین‌المللی اوگاندا با شرکت در این مراسم ضمن محکوم کردن تحریم‌های ناعادلانه تحمیلی علیه ایران از سوی کشورهای غربی گفت که جایی برای این تحریم‌ها آن هم در عصر روشنگری وجود ندارد.

وی همچنین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به «مجید صفار» سفیر جمهوری اسلامی ایران که روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن ماه استوارنامه خود را تقدیم «یووری کاگوتا موسوِنی» رئیس جمهور کرده، تبریک گفت.

وزیر امور بین‌المللی اوگاندا همچنین از روابط دیپلماتیک این کشور با ایران ابراز خرسندی کرده و به احداث کلینیک ایران در این کشور و ارائه خدمات به شهروندان اوگاندایی اشاره و قدردانی کرد.

وی همچنین بر افزایش روابط تجاری دو کشور در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی تأکید کرد.

سفیر ایران در کامپالا نیز از رئیس جمهور اوگاندا و دولت این کشور برای ادامه همکاری‌های دوجانبه،‌ منطقه‌ای و بین‌المللی با ایران قدردانی کرد.

به گزارش فارس، در این مراسم وزیر امور بین‌المللی، وزیر امنیت و وزیر انرژی و منابع آبی نیز حضور داشتند و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به سفیر ایران تبریک گفتند.

جشن روز ملی ایران و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کشورهای مختلف گرامی داشته شد. این مراسم در روسیه، یونان، ایتالیا، عراق، عمان، کره جنوبی، ارمنستان، ایرلند، بلغارستان، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، ترکمنستان، برزیل، کلمبیا، موریتانی، بوسنی و هرزگوین، گرجستان، بنگلادش، مالزی، چین و ... با استقبال گسترده‌ای روبرو شد.

علاوه بر این وزرای خارجه و مقامات کشورهای مختلف با ارسال پیام‌هایی خطاب به وزیر خارجه و رئیس جمهور کشورمان سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به دولت و ملت ایران تبریک گفتند. وزرای خارجه روسیه، بلاروس، گرجستان، موریتانی، سوریه، ترکمنستان، قطر، کوبا، کرواسی، قرقیزستان، صربستان، الجزایر، ونزوئلا، رومانی، بلغارستان، هند، ماداگاسکار، پاکستان، چین، تاجیکستان، مجارستان و تایلند،اندونزی و سرپرست وزارت خارجه دولت سرپرستی موقت افغانستان از جمله مقاماتی بودند که در پیام‌های تبریک جداگانه خطاب به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفتند. علاوه بر این، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار