مراسم بزرگداشت دومین سالگرد فرمانده شهید تفحص در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید «علیرضا گل محمدی» فرمانده تفحص شهدا با حضور فرمانده کمیته جستجوی مفقودین در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹ - 17February 2023

مراسم بزرگداشت دومین سالگرد فرمانده شهید تفحص در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید «علیرضا گل‌محمدی» فرمانده تفحص شهدا همزمان با شام شهادت امام موسی کاظم (ع) در شبستان حضرت زهرا (س) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام «سیدحسین آقامیری» از راویان حماسه و ایثار در سخنانی با اشاره به اهمیت نعمت وجود هر انسانی گفت: شهدای تفحص از غریب‌ترین شهدا هستند که همه هستی خود را برای جستجو و یافتن ابدان شهیدان گمنام تقدیم کردند.

حجت الاسلام آقامیری افزود: به برکت همین تلاش‌های گروه تفحص، حرم‌های شهدای گمنام در هر شهری، محور عاشقی و دلدادگی و حضور ارادتمندان و شیفتگان فرهنگ ایثار و شهادت شده اند.

وی با تاکید بر این نکته که شهدا موجب تسریع در امر ظهور هستند، تاکید کرد: جامعه‌ای که با فرهنگ شهید و شهادت مانوس باشد، ویژگی‌های آن جامعه به عصر ظهور نزدیکتر است.

مراسم فوق با شعرخوانی، ولی الله کلامی زنجانی در وصف شهدا و نیز مرثیه سرایی سید امیرحسینی به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و نیز حضور پیکر معطر و مطهر شهید علیرضا بادرام، شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس ادامه یافت.

همچنین امیرحسین حاج نصیری از جانبازان مدافع حرم خاطراتی را از شهید گل محمدی و همراهی با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد.

در این مراسم، سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین، سردار مهدی کبیری پور جانشین فرماندهی سپاه استان قم، حجت الاسلام محمد نارویی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه یک قم، خادمان حرم کریمه اهل بیت (س) و جمع زیادی از خانواده‌های معظم شهدا، رزمندگان مدافع حرم و نیرو‌های لشکر عملیاتی ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) حضور داشتند.

شهید علیرضا گلمحمدی سال ۱۳۵۲ در روستای نیک آباد چای از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی متولد شد؛ وی دوران خدمت سربازی در لشگر ۳۱ عاشورا آغاز کرد و از آنجا به کمیته تفحص شهدا و جستجوی مفقودین پیوست. در این مسیر بار‌ها و بار‌ها با حوادث گوناگون روبرو شد و چندین بار نیز به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.

این شهید والامقام سرانجام روز ۳۰ بهمن سال ۱۳۹۹ حین عملیات تفحص در منطقه زرباطیه عراق بر اثر برخورد با مین به شهادت رسید و در یکی از حجره های صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.   

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها