امام جمعه قصرشیرین:

مردم با هوشمندی و بصیرت کم‌نظیر به منافع ملی و آرمان‌های انقلابی وفادارند

حجت‌الاسلام «صالحی» گفت: مردم با هوشمندی و بصیرت کم‌نظیر به منافع ملی و آرمان‌های انقلابی وفادارند و برای صیانت و پاسداری از ارزش های دینی، ملی و انقلابی یعنی همان‌ها که هدف اصلی اغتشاشات بود می‌ایستند و پای می‌فشارند.
کد خبر: ۵۷۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵ - 17February 2023

مردم با هوشمندی و بصیرت کم‌نظیر به منافع ملی و آرمان‌های انقلابی وفادارندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین «صادق صالحی» امام جمعه شهرستان قصرشیرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه، اظهار داشت: مردم با هوشمندی و بصیرت کم‌نظیر به منافع ملی و آرمان‌های انقلابی وفادارند و برای صیانت و پاسداری از ارزش های دینی، ملی و انقلابی یعنی همان‌ها که هدف اصلی اغتشاشات بود می‌ایستند و پای می‌فشارند.

حجت‌الاسلام صالحی گفت: راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ماه در واقع باید روز مردم بنامیم چون راهپیمایی اخیر نشان داد مردم نجیب و صبور ما با وجود همه نقدها و اعتراض‌هایشان پای اصل نظام و تمامیت ارضی ایران هستند.

وی افزود: راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه اگر چه نقطه پایان بر یک فصل از جنگ ترکیبی دشمن بود اما از جهتی "نقطه آغاز" است.

خطیب جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: معجزه حضور مردم هم از نظر جمعیت، کمیت و کیفیت حضور که در سرما و برف، بانشاط و شور و شعور انقلابی به میدان آمده بودند، هم بر سرمایه اجتماعی ایران و نظام افزود.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه پشت دوستان انقلاب در جهان را گرم کرد و هم دشمنان را مبهوت و متحیر ساخت که پیامدها و برکات آن به‌تدریج رخ خواهد نمایاند.

وی اضافه کرد: بیست و دوم بهمن ماه امسال، ثمره حکمت و کیاست و تدبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی نیز بود، شخصیت بزرگی که در جنگ جهانی رسانه‌ای اخیر، آماج اصلی حملات دشمنان بود و مظلومانه و مقتدرانه، با سرانگشت هدایت‌های خود، اقتدار و انعطاف ولی فقیه را نمایان ساخت که نمونه اخیر آن عفو بزرگ و هوشمندانه هزاران نفر از محکومان اغتشاشات و زندانیان بود که موجی از امید و نشاط را پدید آورد.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی و هیات همراه به پکن، گفت: همکاری‌های تهران و پکن در حوزه‌های اقتصادی است زیرا سند توافق همکاری‌های راهبردی ایران و چین نقطه اتکای پایداری برای این همکاری تلقی می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر این سند عملیاتی شود، به طور طبیعی سقف همکاری‌های ۲ کشور در حوزه‌های صنعتی، انرژی و تبادل کالا افزایش خواهد یافت به‌ویژه این‌که چین آمادگی دارد به میزان ۵۰۰ میلیارد دلار در حوزه‌های نفت و گاز، احداث خطوط ریلی سریع‌السیر و توسعه بنادر دریایی ایران سرمایه‌گذاری کند، همین موضوع مورد بحث رؤسای جمهور ایران و چین تهدیدات خارجی علیه ۲ کشور است.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: پکن از دخالت آشکار آمریکا و ناتو در امور داخلی تایوان نگران است، در حالی که ایران نگرانی‌های مشابهی در زمینه دخالت‌های آمریکا در منطقه دارد.

وی همچنین با اشاره به تحیر دنیا از رفتار ۲گانه مدعیان حقوق بشر در زلزله ترکیه و سوریه افزود: کمک‌های بیش از ۶۵کشور جهان به ترکیه سرازیر شده و بنا بر گفته رییس سازمان هواپیمایی سوریه، تعداد اندکی هواپیما حامل کمک‌های بشردوستانه از طرف ایران، امارات متحده عربی، روسیه، پاکستان، عمان، الجزایر، تونس، ارمنستان، اردن، صربستان، ایتالیا و هند به همراه سه هواپیما از طرف عراق به سوریه اعزام شده‌اند که اگر افغانستان هم به این شمار اضافه شود تا در مجموع یاری‌رسان‌ها به زلزله‌زدگان سوری به ۱۳ کشور افزایش یابند.

خطیب جمعه شهرستان قصرشیرین ادامه دهد: آمریکا نه تنها کمک نمی‌کند بلکه جلوی کمک به سوریه به بهانه تحریم را گرفته است و این فاجعه مضاعفی برای مردم ستم‌دیده سوریه ایجاد کرده است، حتی رسانه‌های غربی هم رویکردی متناقض نسبت به این دو زلزله داشتند.

حجت الاسلام صالحی اظهار کرد: این فاجعه، ظلم و بی‌عدالتی، فقط در حوزه امدادرسانی رخ نداد بلکه در حوزه اطلاع‌رسانی هم این ظلم کاملا ملموس است.

وی گفت: غرب بار دیگر در آزمون انصاف، حقوق‌بشر و صداقت به سخت‌ترین وجه ممکن باخت و برگ ننگین دیگری در تاریخ خفت‌بار غرب در برخورد متناقض با موضوع حقوق‌بشر و انسانیت رقم خورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار