تسریع در روند عادی سازی روابط سعودی با رژیم صهیونیستی

یک رسانه رژیم صهیونیستی به تازه‌ترین روند مذاکرات تل آویو با ریاض در زمینه عادی سازی روابط پرداخت.
کد خبر: ۵۷۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸ - 18February 2023

تسریع در روند عادی سازی روابط سعودی با رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه صهیونیستی معاریو اعلام کرد: اسرائیل اخیرا روند مذاکرات با عربستان برای عادی سازی روابط را تسریع کرده است.

این رسانه اسرائیلی در عین حال فاش کرد که این روند با حمایت آمریکا انجام می‌شود.

اخیرا نیز یک نشریه صهیونیستی خبر داده بود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد: هدف اصلی‌اش در دوره پیش رو امضای توافقنامه سازش با عربستان خواهد بود.

عربستان سعودی روز به روز گام‌های بیشتری به‌سوی عادی‌سازی روابط با اسرائیل برمی‌دارد و اقداماتی را با هدف آماده‌سازی فضای سیاسی و عمومی برای پذیرش عادی‌سازی روابط با اسرائیل در عربستان و سایر کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس انجام می‌دهد.

این در حالی است که اخیرا «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان با بیان اینکه ریاض به سمت عادی سازی روابط با اسرائیل پیش می‌رود، گفت که در این مورد فقط مسئله زمان مطرح است.

عربستان در آستانه عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها است؟

نتانیاهو: عربستان در مسیر عادی‌سازی روابط با اسرائیل گام بر می‌دارد

سعودی‌ها در ماه آگوست ۲۰۲۲ اجازه دادند که هواپیما‌های صهیونیست‌ها از حریم هوایی عربستان عبور کند. عربستان سعودی در سال‌های گذشته تلاش کرده تا خود را به عنوان رهبر جهان اسلام معرفی کند، به همین دلیل ناظران معتقدند که عربستان سعودی به دلیل ترس از واکنش‌ها و انتقادات، از جمله در داخل عربستان، نسبت به هرگونه اعلام روابط دیپلماتیک با اسرائیل بسیار حساس است.

اخیرا نتانیاهو در مورد روند عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با عربستان سعودی نیز بر این مسئله تاکید کرد که ریاض از مدت‌ها قبل روند تدریجی عادی‌سازی با اسرائیل را آغاز کرده است. این کشور از سال ۲۰۱۸ و حتی پیش از امضای توافق «ابراهیم» میان اسرائیل، امارات و بحرین در سپتامبر ۲۰۲۰، امکان استفاده ما از حریم هوایی خود را فراهم آورد تا صد‌ها هزار اسرائیلی بتوانند از فراز خاک عربستان به کشور‌های عربی حاشیه خلیج‌فارس و حتی فراتر از آن سفر کنند.

بسیاری از شواهد و مدارک نشان‌دهنده روابط پنهانی محمد بن سلمان با رژیم صهیونیستی است و این درحالی است که بسیاری از کشور‌های غربی وی را به ایجاد روابط دیپلماتیک با این رژیم ترغیب می‌کنند و او را سازنده واقعی سیاست‌های عربستان می‌دانند.

بر اساس نتایج نظرسنجی جدید بنیاد مطالعات آمریکایی واشنگتن، پیرامون مساله عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با امارات، بحرین و عربستان، بیش از دو سوم مردم این کشور‌ها مخالفت خود را با توافقنامه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند.

نتایج این نظرسنجی حاکی از مخالفت ۷۵ درصدی مردم عربستان با عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار