پایگاه نظامی آمریکا در شمال سوریه هدف قرار گرفت

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) شامگاه شنبه از هدف قرار گرفتن پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی العمر واقع در حومه دیرالزور خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴ - 19February 2023

هدف قرار گرفتن پایگاه نظامی آمریکا در شمال سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که پایگاه نظامیان اشغالگر آمریکایی در میدان نفتی العمر هدف حمله راکتی قرار گرفت.

جزئیات بیشتری در خصوص این خبر منتشر نشده است.

این در حالی است که آمریکا طی سال‌های گذشته با اعزام نیرو و تجهیزات بیشتر حضور خود را در مناطق نفت خیز سوریه افزایش داده، حضوری که منجر به افزایش سرقت نفت مردم این کشور شده است.

گروه مسلح موسوم به «نیرو‌های دمکراتیک سوریه» (قسد) شبه نظامیان وابسته به نظامیان تروریست آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بار‌ها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست‌های آمریکایی مستقیماً جایگزین این گروهک شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است؛ اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش در سال‌های اخیر انجام داده است.

یکی از سناتور‌های جمهوری‌خواه آمریکا برای توجیه این سرقت گفت که فرمانده شبه‌نظامیان «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» با یک شرکت نفتی آمریکایی، قرارداد بسته است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها