مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه:

اقتدار دفاعی و نظامی، ایران را در برابر حمله سخت دشمن مقاوم کرده است

سردار «بلالی» گفت: اقتدار دفاعی و نظامی، کشور ما را نسبت به حمله سخت دشمن مقاوم کرده است، زیرا دشمن به دنبال ضربه زدن به نقاط ضعف است و ما در این زمینه با تهدیدی روبرو نیستیم، چون اصولا نقطه ضعفی نداریم.
کد خبر: ۵۷۴۲۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷ - 19February 2023

اقتدار دفاعی و نظامی کشور ما را در برابر حمله سخت دشمن مقاوم کرده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سردار «علی بلالی» مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه طی سخنانی در پنجمین یادواره شهدای پدافند هوایی لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) که در سالن همایش مرکز پژوهش‌های علوم اسلامی امام صادق (ع) برگزار شد، اظهار داشت: همواره باید در جامعه نام و یاد شهدا زنده باشد و بدینوسیله به آنان ادای دین کنیم.

وی با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد: یاد و خاطره شهدا نباید فراموش شود و دفاع مقدس، گنجینه‌ای از فرهنگ ایثار و شهادت و حماسه رزمندگان اسلام است که باید استخراج شود.

سردار بلالی با اشاره به وضعیت پدافند هوایی کشور در اوایل جنگ تحمیلی گفت: در این زمینه بضاعت کمی داشتیم، پدافند ارتش سایت‌های موشکی ارتفاع متوسط را داشت، اما محدود بود و کفاف نمی‌داد و به سبب ماموریت پدافند در حفاظت از تاسیسات و اماکن حساس داخلی، چیزی برای جبهه باقی نمی‌ماند.

وی یادآور شد: با رشادت‌های شهید امیر ستاری، اشکالاتی که درپدافند وجود داشت، برطرف شد به گونه‌ای که در عملیات والفجر ۸ توانستیم بیش از ۷۰ هواپیمای عراقی را با روش هوشمندانه سرنگون کنیم.

سردار بلالی گفت: در طول دفاع مقدس، با ۱۶ توپ ۲۳ از لشکر زرهی قزوین و تعدادی توپ‌های غنیمتی از دشمن بعثی، پدافند را پایه ریزی و تحولاتی را در آن ایجاد کردیم به گونه‌ای که اسقاط اولین میگ ۲۵ دشمن در اصفهان، دنیا را شگفت زده کرد.

این مسئول با بیان اینکه در دو عملیات بدر و خیبر اصولا وضعیت مطلوب پدافندی نداشتیم، افزود: هوایپما‌های عراقی در ارتفاع پایین زباله پادگانی و نخاله ساختمانی بر سر رزمندگان خالی می‌کردند و سوت زنان می‌رفتند و کسی هم نمی‌توانست جلوی آن‌ها را بگیرد و با این کار، ما را تحقیر می‌کردند.

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه ادامه داد: در طول جنگ، ۸۷ کشور به دشمن کمک اطلاعاتی و تجهیزاتی کردند، میگ ۲۵ و تانک‌های تی ۷۲ روسی، بمب‌های شیمیایی آلمانی و... که مقابل ما بایستند؛ از ۱۱ کشور اسیر داشتیم و همه دنیا با صدام بود.

وی مستند چشم شیطان با موضوع سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز به جایی رسیده ایم که توانستیم این پهپاد گران قیمت آمریکایی را توسط سامانه سوم خرداد و بر بستر قوانین و مقررات بین المللی، اسقاط کنیم.

بلالی تصریح کرد: پایگاه‌های آمریکایی مستقر در منطقه در آماج موشک ها، بمب‌ها و پهباد‌های قرار دارد و دشمن امروز همه تهدیدات ما را جدی می‌گیرد.

وی با اشاره به عنایات شهدا و اقتداری که بواسطه خون مطهر آنان نصیب ما شده است، گفت: نیرو‌های مسلح بخصوص نیرو‌های هوافضا، آیه «و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه» را سرلوحه امور خود قرار داده اند تا با تامین عده و عُده و امکانات و تجهیزات دفاعی، رعب و وحشت در دل دشمن ایجاد کنند و ما توانستیم فرمول و قاعده دفاعی خود را حتی به رییس جمهور وقت آمریکا نیز تحمیل نماییم.

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه با تاکید بر اینکه اقتدار دفاعی و نظامی، ما را نسبت به حمله سخت دشمن بیمه کرده است، عنوان کرد: دشمن به دنبال ضربه زدن به نقاط ضعف است و ما در این زمینه با تهدیدی روبرو نیستیم، چون اصولا نقطه ضعفی نداریم و هر روز در حال قوی شدن هستیم.

وی تاکید کرد: تا زمانی که به پیام آیه «واعدوالهم» پای بند باشیم و هر روز دستاورد جدیدی داشته باشیم، مرتب هزینه‌های زیادتری را به دشمن تحمیل خواهیم کرد کمااینکه به چنان پیشرفت‌هایی در حوزه نظامی رسیده‌ایم که آمادگی دفاع در برابر انواع تهدیدات را داریم.

‌بلالی با اشاره به موشک باران شهر مقاوم درفول توسط رژیم بعث گفت: دزفول بیش از ۲۰۰ بار موشک باران شد، ۷۰۵۰ نفر شهید و مجروح شدند، ۱۹۵۰۰ ساختمان مسکونی، مدرسه و بانک و ادارات و... از بین رفت، اما شهر همچنان مقاومت خود را حفظ کرد.

وی با بیان اینکه در آن زمان که جنگ شهر‌ها به اوج خود رسید، به دو سکوی پرتاب موشک با ۳۰ موشک دسترسی پیدا کردیم، افزود: آن موقع شهید تهرانی مقدم گفت باید به مهندسی معکوس روی آوریم، او روح بلندی داشت و هدف‌های بلند تری را رقم می‌زد و همه کارهایش را فقط برای خدا انجام می‌داد؛ این بود که توانستیم با ساخت و پرتاب موشک، از خود در برابر حملات دشمن به شهر‌ها دفاع کنیم.

مشاور عالی فرمانده هوافضای سپاه گفت: سبک عملیاتی شهید تهرانی مقدم، توکل بر خدا، توسل به حضرت زهرا (س) و جدیت و پشتکار فراوان در رسیدن به آرمان‌های بلند بود و همین مدل امروز در مجموعه هوافضای سپاه دنبال می‌شود.

وی متذکر شد: در سال ۱۳۸۳ راداری را ساختیم که چشم شیطان را کور کرد و بحمدلله امروز به آنچه که کشور از لحاظ نظامی نیاز دارد، رسیده ایم، اما هنوز کافی نیست.

سردار بلالی بیان داشت: کشور ما در زمینه سلول‌های بنیادی، انرژی هسته ای، دانش بنیان‌ها و‌... پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است و ما باید بتوانیم بر اساس آنچه در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است، به سمت ایران قوی پیش برویم و در نهایت این نظام را تحویل صاحب اصلی آن حضرت حجت (عج) بدهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها