دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نگرانی صهیونیست‌ها از عملیات مقاومت اسلامی در ماه رمضان

صهیونیست‌ها احتمال می‌دهند که شاید جهاد اسلامی و یا دیگر گروه‌های فلسطینی در ماه رمضان عملیات گسترده‌ای را علیه رژیم صهیونیستی انجام دهد و سطح تدابیر امنیتی را بالا برده‌اند.
کد خبر: ۵۷۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱ - 24February 2023

نگرانی صهیونیست‌ها از عملیات مقاومت اسلامی در ماه رمضانگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: درحالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند بحران سیاسی در داخل را کاهش داده و قدرت گروههای مقاومت فلسطین را تضعیف کند تا پایه‌های لرزان دولت خود را تثبیت کند اما روند تحولات برخلاف خواست تل‌آویو پیش می‌رود. با افزایش عملیات شهادت طلبانه فلسطینی‌ها علیه شهرک نشینان، سرزمینهای اشغالی روز به روز فضای امنیتی‌تری به خود می‌گیرد و در آستانه ماه مبارک رمضان، ترس و وحشت وجود صهیونیستها را فراگرفته است، تا جایی که مقامات این رژیم سعی دارند با افزایش تدابیر امنیتی از عملیات فلسطینی‌ها در هفته‌های آینده جلوگیری کنند.

اما باتوجه به ماجراجویی‌های اخیر وزرای تندرو کابینه صهیونیستی و هشدارهای مکرر رهبران جهاد اسلامی خطاب به مقامات صهیونیستی، فضا برای شروع دور جدید درگیریها فراهم شده است و اشتباه محاسباتی از سوی اشغالگران؛ می‌تواند سرزمینهای اشغالی را ناامن‌تر کند. خالد البطش، عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه سوریه، درباره هر گونه ترور احتمالی فرماندهان مقاومت در لبنان، سوریه و غزه هشدار داد و گفت، این به معنای آن است که به هر گونه تلاشی برای ترور فرماندهان مقاومت از جمله «ابو محمد عجوری» فرمانده سرایا القدس در فلسطین، بدون هیچ گونه تأخیری پاسخ قاطع داده خواهد شد.

رژیم صهیونیستی که توان نابودی گروه‌های مقاومت و زرادخانه‌های تسلیحاتی آنها را ندارد از سال گذشته پروژه ترور فرماندهان مقاومت فلسطین را در دستورکار قرار داده است تا با حذف این فرماندهان، گروههای مقاومت را تضعیف کند. اما مقاومت نشان داده که قائم بالشخص نیست و همه اعضای این گروهها توان فرماندهی را دارند و با شهادت رهبرانشان، افراد دیگری جایگزین خواهند شد. لذا، صهیونیستها احتمال می‌دهند که شاید جهاد اسلامی و یا دیگر گروههای فلسطینی در ماه رمضان عملیات گسترده‌ای را علیه رژیم صهیونیستی انجام دهد و سطح تدابیر امنیتی را بالا برده‌اند. نبرد «سیف القدس» بین حماس و اسرائیل هم در می 2021 در اواخر ماه رمضان رخ داد و پس از 11 روز با پیروزی نیروهای مقاومت پایان یافت و تکرار چنین جنگی در ابعاد گسترده در ماههای آینده هم محتمل است.   

با اینکه افرادی مانند بن گویر سعی دارند شهرک‌نشینیان تندرو را تحریک کرده و عملیاتهای گسترده‌ای را علیه ساکنان کرانه باختری اجرا کنند، اما مقامات نظامی و امنیتی رژیم هشدار می‌دهند که تنش با فلسطینی‌ها در شرایط کنونی به هیچ وجه به نفع دولت نتانیاهو نیست. زیرا در داخل اراضی اشغالی، صدها هزار صهیونیست به رهبری مقامات سابق این رژیم، هر شنبه به خیابان می‌آیند و خواستار استعفای نتانیاهو و سرنگونی کابینه هستند.

با افزایش بی‌ثباتی سیاسی، نگرانی‌ها نسبت به فروپاشی از درون در بین صهیونیستها افزایش یافته است. همانگونه که اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی برای چندمین بار در هفته‌های اخیر به این مسئله اذعان کرد و گفت:«در سال‌های بین هفتاد و پنجمین سالروز استقلال اسرائیل تا هشتادمین سالروز، ما با یک آزمون سرنوشت‌ساز روبرو هستیم. من شکاف‌هایی را می‌بینم که در برهه فعلی عمیق‌تر و دردناک‌تر شده است و نمی‌توانم به طور جدی به این موضوع فکر نکنم. واقعیت این است که یک دولت یهودی دو بار در تاریخ در اسرائیل تشکیل شد و قبل از اینکه به هشتادمین سال خود برسد دوبار فروپاشید».

ترس و وحشت از فروپاشی از درون و درماندگی در برابر گروه‌های فلسطینی را به خوبی از فحوای اظهارات مقامات ارشد تل‌آویو به خوبی می‌توان دید و نشان می‌دهد که آنها در بدترین برهه تاریخی به سر می‌برند که ابتکارعمل را در داخل و بیرون از دست داده‌اند و رشته کار از دستشان خارج شده است و راهکاری هم برای برون رفت از این وضعیت ندارند.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار