امیر دریادار سیاری:

«طرح‌های مصباح» مانع غافلگیری راهبردی در جنگ ترکیبی است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: اجرایی شدن طرح‌های مصباح موجب ارتقاء توان رزم برای مقابله با تهدیدات در ابعاد مختلف جنگ ترکیبی است.
کد خبر: ۵۷۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹ - 19February 2023

«طرح‌های مصباح» مانع غافلگیری راهبردی در جنگ ترکیبی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش و رئیس شورای عالی تعالی معنوی در دومین جشنواره دوسالانه طرح‌های فرهنگی مصباح با ارائه گزارشی از اقدامات شورای عالی تعالی معنوی و بصیرتی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: شورای عالی تعالی معنوی و بصیرتی ارتش از پاییز سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز و تاکنون ۶۰ جلسه برگزار کرده است که این جلسات به طور منظم با معاونان هماهنگ‌کننده نیرو‌ها و مسئولان عقیدتی سیاسی و معاونان ارتش برگزار و تاکنون ۱۲۲ موضوع مطرح و ۳۶۵ مصوبه تصویب شده است.

امیر سیاری با اشاره به بازنگری طرح‌های مصباح گفت: پس از چند سال اجرای طرح‌های فرهنگی مصباح، یک بازنگری کلی در همه طرح‌های ۱۶گانه برای افزایش بهره‌وری و حصول نتیجه بهتر انجام شد. برای این بازنگری ۴۸ جلسه در چهار ماه برگزار شد و طرح‌های فرهنگی مصباح با توجه به اثربخشی احصاشده از ارزیابی‌ها نسبت به ابتدا تغییرات معناداری پیدا کردند.

معاون هماهنگ کننده ارتش به طراحی شیوه‌های ارزیابی طرح‌های مصباح اشاره و عنوان کرد: درکنار ارزیابی نیروها، تاکنون شورا ۴۲ یگان نیروی زمینی، ۱۲ یگان نیروی پدافند هوایی، ۱۰ یگان نیروی هوایی، هفت یگان نیروی دریایی و چهار یگان ستاد ارتش را مورد ارزیابی قرار داده است.

وی با اشاره به نتایج شورای عالی تعالی معنوی و بصیرتی افزود: ارتقای بصیرت دینی و انقلابی، معنویت و ولایتمداری در کارکنان ارتش و خانواده آنان، ارتقاء روحیه و توان رزمی ارتش ناشی از ارتقا موئلفه‌های مانند بصیرت دینی و انقلابی کارکنان و خانواده آنان، ارتقا هم‌افزایی و همکاری بین سازمان‌های فرماندهی و عقیدتی سیاسی، ایجاد تحریک و رقابت بین ادارات عقیدتی سیاسی ارتش، نظام‌مندسازی فعالیت‌های فرهنگی عقیدتی سیاسی، افزایش مسئولیت پذیری و پشتیبانی فرماندهان از اقدامات فرهنگی، تقویت وحدت و صمیمیت بین نیرو‌های مسلح و خوشایند‌سازی محیط خدمتی کارکنان وظیفه بخشی از مهمترین نتایج فعالیت‌های این شوراست.

دریادار سیاری در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به وجود جنگ نرم با استکبار جهانی و برای جلوگیری ازغافلگیری راهبردی و ارتقاء توان رزم برای مقابله با تهدیدات در ابعاد مختلف جنگ ترکیبی، اجرایی شدن طرح‌های مصباح اثربخش است. اجرای طرح‌های مصباح موجب ارتقاء توان رزم و مانع از غافلگیری راهبردی ما می‌شود.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار