به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله محلاتی منتشر شد؛

شرط مشترک شهید محلاتی و نواب صفوی برای از بین‌بردن رژیم صهیونیستی

مجموعه تایپوگرافی «طنین کتاب» به روایت بخشی از کتاب «خاطرات و مبارزات شهید محلاتی» پرداخته که به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله محلاتی بخش‌هایی از آن منتشر شده است.
کد خبر: ۵۷۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ - 20February 2023

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید آیت‌الله شیخ «فضل‌الله محلاتی» مبارزات خود را از دهه ۳۰ و همراه با فدائیان اسلام آغاز کرد. وی در آغاز طلبگی با حجت‌الاسلام سید مجتبی (میرلوحی) نواب صفوی آشنا شد روایت‌های قابل توجهی از رهبر فدائیان اسلام دارد.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی در آستانه اول اسفند و سالروز شهادت شهید محلاتی، در جدیدترین قسمت مجموعه تایپوگرافی «طنین کتاب» به روایت بخشی از کتاب «خاطرات و مبارزات شهید محلاتی» پرداخته است. این مجموعه به همت موسسه فرهنگی هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی تهیه و تولید شده است. متن این صوت به شرح زیر است:

تنها مانع نابودی رژیم صهیونیستی از دید شهید محلاتی/ شرط شهید «نواب صفوی» برای نابودی رژیم صهیونیستی

«یکی دو سال که قم بودم و به منزل آیت‌الله آقا سید محمدتقی خوانساری رفت و آمد داشتم. با مرحوم نواب صفوی آشنا شدم. انس من با او و یارانش باعث شد روحیه مبارزه در من شکل بگیرد.

شهید نواب یک روز در مدرسه فیضیه سخنرانی کرد و گفت: «اگر می‌خواهیم اسرائیل را ساقط کنیم، باید از تهران شروع کنیم. یعنی اول باید رژیم پهلوی را از بین ببریم تا بتوانیم با اسرائیل بجنگیم.»‌

ای کاش نوار سخنرانی آن روز او موجود بود تا صحت گفتارش را درمی‌یافتیم. چه اکنون می‌بینیم تنها مانع نابودی اسرائیل، حکومت‌های وابسته به بیگانه هستند؛ وگرنه نابودی اسرائیل برای ملل مسلمان کار چندان دشواری نیست.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار