دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

چرایی اخراج رژیم صهیونیستی از نشست اتحادیه آفریقا

اخراج رژیم صهیونیستی از نشست اتحادیه آفریقا در «آدیس بابا» پایتخت «اتیوپی» نشان دهنده انزوا و مترود بودن این رژیم نامشروع و اشغالگر در میان کشور‌های عضو اتحادیه آفریقا است.
کد خبر: ۵۷۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۳ - 20February 2023

چرایی اخراج رژیم صهیونیستی از نشست اتحادیه آفریقاگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: پس از آنکه هیات رژیم صهیونیستی به صورت پنهانی و مخفیانه و با استفاده از کارت‌های شناسایی افرا دیگر در سی و پنجمین نشست اتحادیه آفریقا در «آدیس بابا» پایتخت «اتیوپی» حضور پیدا کرد توسط نیرو‌های امنیتی اتحادیه آفریقا که وظیفه حراست و برقراری امنیت این نشست را برعهده داشتند با زور به بیرون از سالن برگزاری این نشست بیرون رانده شدند.

ماجرای باز شدن پای صهیونیست‌ها به قاره سیاه آفریقا و خیزبرداشتن آن‌ها برای حضور در نشست سالیانه اتحادیه آفریقا از آنجایی آغاز شد که رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در سال ۲۰۲۱ به صورت یکجانبه رژیم صهیونیستی را به عنوان عضو ناظر این اتحادیه معرفی کرد. اما این اقدام با مخالفت شدید و گسترده چندین کشور آفریقایی ازجمله الجزایر روبرو شد.

بر این اساس، پس اعتراض کشور‌های آفریقایی بود که شاهد بودیم اتحادیه آفریقا در ماه فوریه سال گذشته میلادی تصمیم عضویت تل‌آویو در اتحادیه آفریقا را به تعویق انداخت. ولی این اقدامات صهیونیست‌ها نشان داد که سران و مقامات تل‌آویو نقشه‌ها و برنامه‌هایی را برای نفوذ و حضور در قاره آفریقا در سر خود دارند.

اما ماجرا به همین جا هم ختم نشد و هیات رژیم صهیونیستی با کمک برخی از دوستان و عوامل خود در یکی از کشور‌های آفریقای و از طرق راه‌های غیرقانونی موفق شدند تا تعدادی کارت شناسایی با مشخصات افراد دیگری را به دست بیاورند تا بوسیله آن بتوانند وارد نشست اتحادیه آفریقا شوند. البته در نهایت این اقدامات آن‌ها هم راه به جایی نبرد و با شکست روبرو شد.

البته ماجرا به همین جا‌ها هم ختم نشد و رسانه‌های صهیونیستی که از اخراج صهیونیست‌ها از نشست اتحادیه آفریقا بسیار غافلگیر شده و خشمگین شده بودند در ابتدا با غیرمعمول دانستن این اخراج شدن از نشست عنوان کردند که کشور‌های آفریقای جنوبی و همینطور الجزایر باعث شدند تا هیات رژیم صهیونیستی از نشست اتحادیه آفریقا اخراج شوند.

از طرف دیگر امروز رسانه‌های صهیونیستی در گزارش‌های متعددی جمهوری اسلامی ایران عامل اخراج نمایندگان هیات رژیم صهیونیستی از نشست اتحادیه آفریقا معرفی کردند و ادعا کردند کشورمان در پشت پرده اقدامات منتهی به اخراج نمایندگان آن‌ها قرار دارد. موضوعی که آنقدر کذب و بدون ریشه است که حتی جای آن نیست که توسط مقامات کشورمان تکذیب شود.

نکته جالب توجه در این میان تهدید وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نسبت به حضور غیرقانونی هیات آن‌ها در نشست اتحادیه آفریقا است. به صورتی که دستگاه دیپلماسی صهیونیست‌ها در واکنش به اخراج هیات خودشان تهدید کردند اقدامات جدی‌تری را در پاسخ به اخراج نماینده رژیم صهیصونیستی اتخاذ کرده و انجام خواهند داد. بر این اساس پر واضح است که سران و مقامات تل‌آویو هرچه می‌کنند نمی‌توانند خشم و عصبانیت خودشان را از این اقدام مخفی کرده و پنهان سازند.

وزارت‌خانه رژیم صهیونیستی که در مقابل این عمل و اقدام اتحادیه آفریقا مستاصل و درمانده شده است با ابراز خشم و فرافکنی آشکار، کشور‌های اتحادیه آفریقا را «گروگانی» توصیف کرد که «تسلیم کشور‌های تندرو مانند الجزایر و آفریقای جنوبی شده‌اند و این دو کشور هم تحت تأثیر نفرت ایرانی هستند.»

نکته جالب دیگری که در نشست اتحادیه آفریقا خودنمایی می‌کرد همزمانی اخراج هیات رژیم صهیونیستی از این نشست و سخنرانی «محمد اشتیه» نخست وزیر فلسطین در نشست افتتاحیه بود. زیرا بر خلاف صهیونیست‌ها که از این نشست اخراج شدند او به گرمی مورد استقبال سران کشور‌های آفریقایی قرار گرفت و به نمایندگی از دولت فلسطین در حال سخنرانی بود.

در پایان باید گفت قطعا صهیونیست‌ها در پس پرده تلاش و اشتیاق خود برای نفوذ و پیدا کردن جای پای در آفریقا برنامه و نقشه‌های شوم و خظرناکی را درسر دارند که البته سران و مقامات کشور‌های آفریقایی به خوبی از آن‌ها آگاه هستند و به این سادگی‌ها اجازه حضور آن‌ها را در میان خودشان نداده و نخواهند داد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار