رئیس کمیته احیای قدس هشدار داد؛

فلسطین در آستانه انتفاضه‌ای جدید

«منیر زغیر» تداوم سیاست‌های نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی علیه فلسطینیان، موجب آغاز انتفاضه‌ای جدید و سراسری دانست.
کد خبر: ۵۷۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶ - 19February 2023

فلسطین در آستانه انتفاضه‌ای جدیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «منیر زغیر» رئیس کمیته احیای قدس، تداوم سیاست‌های نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی علیه فلسطینیان، موجب آغاز انتفاضه‌ای جدید و سراسری دانست که از اردوگاه «شعفاط» آغاز شده و به دیگر مناطق و اردوگاه‌های قدس گسترش یافته و در نهایت به کرانه باختری خواهد رسید.

وی با اشاره به اعتصاب سراسری امروز فلسطینیان در قدس اشغالی که در اعتراض به سیاست‌های تجاوزکارانه و وحشیانه علیه اهالی قدس، آغاز شده است، تاکید کرد: آنچه در شهر قدس اشغالی، به ویژه اردوگاه شعفاط رخ می‌دهد، به دلیل فشار‌هایی است که توسط رژیم اشغالگر و نژادپرست علیه ساکنان قدس اعمال می‌شود.

زغیر افزود: تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه اهالی قدس از جمله قتل، ویرانی منازل، تبعید آن‌ها و جنایات دیگر در ایست‌های بازرسی، واکنش‌های زیادی را از سوی فلسطینیان به دنبال دارد.

رئیس کمیته احیای قدس، اعتصاب عمومی امروز فلسطینیان را در این شهر، اقدامی موثر علیه رژیم صهیونیستی توصیف کرد و گفت: سیاست مجازات دسته‌جمعی علیه اهالی قدس بی‌فایده و شکست خورده است، به ویژه که اشغالگران این اقدامات را بیش از یک بار آزمایش کرده و نتیجه‌ای از آن نگرفته است.

زغیر تاکید کرد: «ایتمار بن گویر» وزیر افراطی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، به دلیل تصمیمات نژادپرستانه خود، نبرد را به مرکز قدس اشغالی منتقل کرده است و این مساله در نهایت باعث نگرانی و سردرگمی سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی خواهد شد.

اهالی قدس از نخستین ساعات بامداد امروز یکشنبه، اعتصابی سراسری را در اعتراض به تجاوزات ادامه دار رژیم صهیونیستی آغاز کردند. جوانان فلسطینی نیز با تجمع در خیابان‌ها و اماکن عمومی با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها