نماینده ولی فقیه در مازندران:

اهل بیت (ع) و قرآن را باید در سبک زندگی جدی بگیریم

آیت الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه پیامبر اکرم برایمان قرآن و عترت را به یادگار گذاشتند، گفت: اهل بیت (ع) و قرآن را باید در سبک زندگی جدی بگیریم.
کد خبر: ۵۷۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳ - 19February 2023

اهل بیت (ع) و قرآن را باید در سبک زندگی جدی بگیریمبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در شورای توسعه فرهنگ فعالیت‌های قرآنی در شهرستان‌های عباس آباد، تنکابن و رامسر با بیان اینکه هدیه مبعثت قرآن است، اظهار داشت: دیروز را برای بعثت جشن گرفتیم، امروز برای ترویج هدیه بعثت و مهندسی کردن سبک زندگی با قرآن جلسه برگزار کردیم.

وی حضور مسئولین در این جلسات را در مسیر ترویج فعالیت‌های قرآنی موثر دانست و افزود: تشکل قرآنی می‌تواند تمام پراکنده‌کاری‌ها را منسجم کند و خلا‌ها را پر کند و از انجام موازی‌کاری‌ها جلوگیری کند.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: روحانیون طرح هجرت و روحانیون مستقر اگر از این شورا بهره بگیرند عاملی فعال برای ترویج فعالیت‌های قرآنی در منطقه خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: در شهرستان عباس آباد شاید هنوز ادارات شکل نگرفته‌اند، مشکلاتی دارد که می‌بینیم و به آن توجه داریم، ولی اگر به فعالیت‌های قرانی توجه کند مشکلاتش راحت‌تر حل می‌شود، ما چون به سراغ قرآن نمی‌رویم خیلی گرفتاریم.

این مسئول با اشاره به برگزاری برنامه آموزش قرآن توسط آموزش و پرورش عنوان کرد: معلمان قرآنی باید نمره واقعی را به دانش آموزان بدهند، همچنین اینکه در مساجد یا خانه‌ها یک شب جلسه تفسیر قرآن برگزار کنند.

وی همچنین خواستار ارائه خدمات بهتر به مردم شد و بیان کرد: امیدواریم شاهد گزارشات واقعی و خوب از فعالیت‌های شورای قرآنی باشیم.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های مهم این شورا تفسیر قرآن است، گفت: توقعمان برگزاری جلسات تفسیر فراتر این جلسات است، پیامبر اکرم برایمان قرآن و عترت را به یادگار گذاشتند، اهل بیت (ع) و قرآن را باید در سبک زندگی جدی بگیریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی دیگر خاموش شدنی نخواهد بود، امام جمعه شهرستان با همکاری فرماندار باید این شورا را مدیریت کند.

این مسئول متذکر شد: متاسفانه ما همه قرآن را به یک نسخه واحده و کلیشه‌ای می‌بینیم، تنوع چاپ هم از بین رفت؛ حال اگر از ظرفیت خطاطان ملی استفاده کرده و آن را چاپ کنیم خوب است، چرا که همه کشور‌ها قرآن با خط اهالی همان کشور چاپ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سفارش ما توجه به تلاوت، آشنایی با مفاهیم قرآن و تفسیر آن است، در این راستا وضعیت فعالیت قرآنی را باید به مسئولان دستگاه‌ها برسانیم، از این رو شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در هر شهرستان باید برآورد بودجه داشته باشد تا کمیته برنامه‌ریزی این را به‌عنوان یک ضرورت در بودجه‌بندی شهرستانی خودشان ببینند.

آیت الله محمدی لائینی در پایان اظهار کرد: با وجود اینکه آموزش و پرورش برای خودش دارالقرآن دارد، هرگاه مسئول آن دلسوز و دغدغه‌مند بود آن دارالقرآن رشد کرد و برعکس، نباید اینطور باشد؛ آموزش قرآن جدی گرفته نمی‌شود، جدی نگرفتن قرآن در مملکت ما تبدیل به یک بیماری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها