جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح:

اقتدار امروز کشور را مدیون ایثار شهیدان هستیم

امیر سرتیپ گلفام در دیدار با خانواده شهید «هوشنگ اسدالله‌پور» گفت: اقتدار امروز این مرز و بوم را مدیون رشادت‌ها و ایثارگری شهیدان و خانواده معظم شهدا هستیم.
کد خبر: ۵۷۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱ - 20February 2023

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «ابراهیم گلفام» جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح به همراه جمعی از فرماندهان ارتش و روحانیت معزز در منطقه گرگان در ایام مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) با حضور در منزل شهید سرافراز «هوشنگ اسدالله‌پور» ضمن دیدار با خانواده معظم این شهید، خاطرات دوران سراسر افتخار دفاع مقدس را مرور کردند.

امیر گلفام

امیر گلفام در این دیدار اظهار داشت: بنده و شهید بزرگوار اسدالله‌پور هم‌دوره بودیم؛ یعنی با هم در سال ۱۳۶۰ وارد دانشکده افسری شدیم.

جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح در توصیف ابعاد شخصیتی شهید اسدالله‌پور گفت: واقعاً این عزیز شخصیت بی‌نظیری داشت؛ هم از نظر روحیه و ایمان و هم از لحاظ جسمانی آماده و ورزیده بود. او والدین خود را در کودکی از دست داده بود و سرپرستی خانواده را هم بر عهده داشت.

وی ادامه داد: شهید اسدالله‌پور صدای اذان را که می‌شنید، هر کاری را کنار می‌گذاشت و نماز اول وقت را ترک نمی‌کرد. بسیار اهل وقت‌شناسی و برنامه‌ریزی بود و برای هرکاری برنامه داشت. او الگوی زیبایی از یک افسر در ارتش اسلام بود.

امیر گلفام با اشاره به خدمت شهید اسدالله‌پور در رسته توپخانه افزود: او با ورود به لشکر ۱۶ قزوین به عنوان فرمانده آتشبار انجام وظیفه کرد. به واسطه شایستگی پس از مدتی به فرماندهی گروه شناسایی و اطلاعات رزمی لشکر منصوب شد. چنان با هم‌رزمان می‌جوشید که همه شیفته‌اش شده بودند. در شنا و تیراندازی هم سرآمد بود و بنده حقیر افتخار می‌کنم که در کنار این شهید بزرگوار توفیق خدمت داشتم و درس‌های زیادی را از ایشان آموختم.

جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان عنوان کرد: اقتدار امروز این مرز و بوم را مدیون رشادت‌ها و ایثارگری شهیدان و خانواده معظم شهدا هستیم. ان‌شاءالله خداوند متعال کمک کند تا به توانیم با حرکت در مسیر نورانی این عزیزان، راه آنان را ادامه بدهیم.

امیر گلفام

بنابراین گزارش، شهید هوشنگ اسدالله‌پور بیست و یکم خرداد سال ۱۳۴۲ به دنیا آمد. تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت. در سال ۱۳۶۰ وارد دانشکده افسری شد. سال ۱۳۶۲ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد.

مدت‌ها در جبهه‌ها حضور حضور یافت و پس از سال‌ها مجاهدت سرانجام در بیست و نهم خرداد ۱۳۶۷ در منطقه غرب کشور در نبردی جانانه با منافقین کوردل و سد کردن راه آنان به شهادت رسید. ضربه سنگین شهید اسدالله پور بر منافقین به حدی بود که پیکر مطهرش را سوزاندند.

پس از مدتی با انتقال پیکر پاکش در گلزار شهدای امامزاده یحیی بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس آرمید.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها