امضاء تفاهم‌نامه امنیتی بین عراق و عربستان سعودی

منابع عراقی از امضای یک تفاهم‌نامه امنیتی میان بغداد و ریاض برای نخستین بار از سال ۱۹۸۳ میلادی، خبر دادند.
کد خبر: ۵۷۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱ - 20February 2023

امضاء تفاهم‌نامه امنیتی مابین عراق و عربستان سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از وبگاه بغداد الیوم، در جریان سفر وزیر کشور عراق در سفر به ریاض، یک تفاهم‌نامه امنیتی میان عراق و عربستان سعودی به امضا رسید که نخستین توافق در این زمینه از سال ۱۹۸۳ تاکنون محسوب می‌شود.

این تفاهم‌نامه از سوی «عبد الامیر الشمری» وزیر کشور عراق و «عبدالعزیز بن سعود» همتای سعودی وی در ریاض به امضا رسید و شامل همه انواع همکاری‌های امنیتی می‌شود.

روزنامه العربی الجدید در ارتباط با این توافق نوشت: در پی امضای این تفاهم‌نامه، مقامات سعودی از عراق خواسته اند که نیرو‌های نظامی عراقی مسئولیت تامین امنیت مرز‌های عراق با عربستان را در اختیار بگیرند. انجام همکاری‌های اطلاعاتی و تبادل داده‌های امنیتی از دیگر بند‌های این توافق است.

توافقات دو طرف در این دیدار موجب رسیدن به یک تفاهم‌نامه مشترک شده است که برای دو کشور عراق و عربستان اهمیت دارد.

به نوشته العربی الجدید در پی امضای این تفاهم‌نامه، نیرو‌های امنیتی سعودی نیز حضور خود را در مناطق مرزی تقویت خواهند کرد تا از عملیات نفوذ و یا قاچاق انسان به داخل این کشور جلوگیری کنند.

وزارت کشور عراق نیز امروز در بیانیه‌ای بدون اشاره به جزئیات تفاهم‌نامه امنیتی جدید میان بغداد ریاض، تاکید کرد: این یادداشت تفاهم، شامل همه اشکال همکاری‌های امنیتی و تبادل اطلاعات خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها