معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه:

یازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه در شیراز برگزار می‌شود

سردار «محبی» گفت: یازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه، سوم اسفندماه در شبستان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۷۴۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸ - 20February 2023

به گزارش دفاع‌پرس از شیراز، سردار «حسین محبی» معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در نشست خبری امروز، با اعلام خبر برگزاری یازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه در روز چهارشنبه سوم اسفندماه در شبستان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) اظهار داشت: محور شاهچراغ نیز اخیراً به سایر محورها اضافه شد.

 معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به خدمات مختلف سپاه در عرصه‌های گوناگون تصریح کرد: این نهاد انقلابی در عرصه‌های فرهنگی و ادبی هم فعال است و شبکه‌ای عظیم در این راستا با عنوان شبکه فرهنگیان دارد که در هفت صنف فعالان را طبقه‌بندی کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر عضو این شبکه هستند که می‌توانند در یک یا چند صنف فعالیت داشته باشند، ادامه داد: از ظرفیت این فرهنگیاران برای پیشبرد اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی استفاده می‌شود که یکی از این اصناف، شاعران هستند.

محبی با بیان اینکه هنر شعر به دلیل انطباق با فطرت انسان، باعث پایداری، گسترش و تثبیت ارزش‌های دینی می‌شود، گفت: اگر تمدنی بخواهد خود را حفظ کند، باید در قالب هنر خود را ارائه کند، و یکی از این قالبها، شعر است.

معاون فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: فرهنگ عاشورایی ما در قالب اشعار نسل به نسل انتقال داده شده است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌ها و کنگره‌های گوناگون در سال تصریح کرد: به مقتضای فرهنگی و اجتماعی جامعه، منطقه و جهان، محور‌های کنگره‌ها مشخص و بر اساس آن فراخوان داده می‌شود، و امسال، حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ به محور‌های این کنگره در سال جاری افزوده و یکی از پراستقبال‌ترین محور‌ها شد.

سردار محبی با بیان اینکه جهاد تبیین، حجاب و پوشش اسلامی، شعر طنز و شهدای شاهچراغ، از محور‌های این کنگره است، ادامه داد: ۴۰۶ نفر با یک هزار و ۱۹۳ قطعه شعر در کنگره امسال شرکت کردند که ۲۶ منتخب در آیین اختتامیه تجلیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه ویژگی کنگره امسال این است که از یک کنگره درون سازمانی، به یک کنگره ملی و منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده است، تصریح کرد: از حضور شاعران کشور‌های یمن، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین در این کنگره استفاده شده است.

محبی با بیان اینکه آیین اختتامیه در روز چهارشنبه در حرم مطهر شاهچراغ با حضور قریب به یک هزار نفر از مردم شیراز، مسئولان استانی و کشوری و خانواده‌های معظم شهدای فارس و شاعران برگزار می‌شود، افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های این کنگره این است که سربازان سپاه هم در این کنگره شرکت کردند.

وی گفت: سه شنبه شب، شب شعر با حضور شاعران در حرم مطهر و چند مسجد پرجمعیت و محوری شیراز برگزار می‌شود و در کنار آن، بین نماز ظهر و عصر در نواحی و یگان‌های فراجا هم شاعران برتر این کنگره شعرخوانی می‌کنند.

معاون فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: این کنگره با شعار «شعر انقلابی، رسالت‌محور، تجلی‌گاه معنویت» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار