شهید ابراهیمعلی معصومی: رفتار، گفتار و هدفت در راه «الله» باشد

پاسدار شهید «ابراهیمعلی معصومی» در نامه‌ای خطاب به همسر خود نوشته است: همیشه تمام رفتارت و گفتارت و هدفت در راه الله باشد و هرگز قیامت را که روز امتحان انسان است، از یاد نبرید.
کد خبر: ۵۷۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷ - 24February 2023

به گزارش گروه ساجد دفاع‌پرس، «با این ستاره‌ها می‌شود راه را پیدا کرد» فقط کافی است تا زندگی، سیره، اخلاق و منش آن‌ها را الگویی برای خود قرار دهیم، آن‌وقت خواهیم دید که در این دنیای پرهیاهو و پرزرق و برق، راه کمال را در پیش خواهیم گرفت.

اسنادی که از شهدا به یاد مانده است، مانند وصیت‌نامه‌ها، دلنوشته‌ها و نامه‌های آن‌ها حاوی نکات زیادی است که مطالعه آن‌ها ما را با سبک زندگی و سیره شهدا آشنا می‌کند؛ اگرچه ممکن است در این میان، نامه‌های شهدا خطاب به اشخاص خاصی باشد؛ اما باز هم حاوی نکات آموزنده برای ما است.

سندی که در ادامه تصویر و متن آن منتشر می‌شود، نامه شهید ابراهیمعلی معصومی خطاب به همسرش است که در تاریخ ۶۰/۲/۲۹ آن را از جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نگاشته است. وی در این نامه، از همسرش به‌دلیل این‌که همیشه او را با خوشحالی به سربازی و به جبهه‌ها می‌فرستاده، قدردانی کرده و در ادامه توصیه‌هایی را به همسر خود داشته است.

شهید ابراهیمعلی معصومی: رفتار، گفتار و هدفت در راه «الله» باشد

به خدمت دخترعمو و همسر مهربانم رسیده ملاحظه فرمایید

اولاً امیدوارم که ان‌شاءالله وجود مبارک جنابعالی را از درگاه خداوند متعال خواهانم. باری اگر چنانچه از راه لطف و مرحمت جویای احوالات اینجانب را خواسته باشید، الحمدالله سلامتی حاصل و برقرار است. ملالی در بین نیست به جز پیروزی هرچه زودتر اسلام. باری عرض می‌شود همسر عزیزم، باز بعد از چندین مدت امیدوارم که این سلام گرم و صمیمانه اینجانب را که با تمام وجودم برای شما و به تمام خواهران امثال شما از این کربلای حسینی و از جبهه حق علیه باطل مریوان می‌فرستم، بپذیرید. همسر عزیزم شما که همیشه با خوشحالی اینجانب را به سربازی و به جبهه‌ها می‌فرستادی، هرگز فراموش نمی‌کنم امیدوارم که ان‌شاءالله از امام زمان عوض بگیرید. بنده از شما فقط تقاضایم این است که نسبت به پدر و مادرم روی خوشی داشته باشی و همیشه تمام رفتارت و گفتارت و هدفت در راه الله باشد و هرگز قیامت را که روز امتحان انسان است، از یاد نبرید؛ چون همسر عزیزم می‌خواهم بعد از من، شما با این رفتارهایت سنگرم را خالی نگذارید. شاید ان‌شاءالله بتوانیم آن وظایف مسلمانی خودمان را که در این موقع حساسی که موقع امتحان هر فرد مسلمان است، انجام بدهیم. در تربیت فرزندت از همین حالا کوشش کنید، از حالا کلمه لا اله الا الله به گوشش بخوانید، مبادا بگوید حالا کوچک است، اگر کوشش نکنی، یک موقع می‌بینی چیزهایی می‌گوید که شما غافل بوده‌اید. از قول اینجانب به خدمت عموی مهربانم و زن‌عمویم پسر عموهایم محمد و جعفر و مهدی و دختر عموهایم خدیجه و مهری و معصومه و سکینه خانم مجاهد و اعظم خانم خیلی خیلی دعا و سلام می‌رسانم و به خدمت خانم صابری خواهر مجاهدم خیلی دعا و سلام می‌رسانم. به خدمت همه شوهرعمه‌ها و عمه‌ها و فامیل‌ها با خانواده، یکان یکان دعا و سلام می‌رسانم. سلامتی تمام شماها و مسلمین را از خداوند متعال خواهانم

و سلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته
الحقیر ابراهیم علی معصومی
روز دوشنبه ۶۰/۲/۲۹

پاسدار شهید «ابراهیمعلی معصومی» ۲۷ شهریور سال ۱۳۳۷ در همدان متولد شد. وی تا پایان سوم راهنمایی درس خواند و سپس وارد سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی شد و سال ۱۳۵۸ نیز ازدواج کرد. او با شروع جنگ تحمیلی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافت، تا این‌که سرانجام ۱۳ آبان سال ۱۳۶۲، در عملیات «والفجر ۴»، در بوکان به شهادت رسید.

قائم‌مقامی تیم یکم عمار و فرماندهی گردان کمیل لشکر ۲۷ محمدرسول الله (ص) از مسئولیت‌های این شهید والامقام در جبهه‌ها بود. 

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار