تمجید حزب‌الله لبنان از اخراج هیئت «رژیم صهیونیستی» از نشست اتحادیه آفریقا

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از اقدام اتحادیه آفریقا مبنی بر اخراج هیئت رژیم صهیونیستی از نشست اخیر این اتحادیه در کشور اتیوپی تمجید کرد.
کد خبر: ۵۷۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴ - 21February 2023

تمجیدحزب‌الله لبنان از اخراج هیئت «تل‌آویو» از نشست اتحادیه آفریقابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از العهد، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن تمجید از اقدام اتحادیه آفریقا مبنی بر اخراج هیئت رژیم صهیونیستی از نشست اخیر این اتحادیه، تاکید کرد: آنچه در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی رخ داد، تأکیدی بر این مسئله است که تمامی تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط میان برخی کشور‌های عربی و این رژیم جنایتکار سرابی بیش نیست و رضایت ملت‌های این امت را جلب نخواهد کرد.

در بیانیه مذکور که توسط کمیته روابط عربی و بین المللی حزب‌الله لبنان صادر شده، از موضع شجاعانه کشور الجزایر که منجر به همکاری با کشور آفریقای جنوبی در برداشتن این گام شد، تمجید شده است.

حزب‌الله همچنین تاکید کرد: این اقدام بیانگر حقیقت موضع ملی الجزایر در مخالفت با عادی‌سازی با دشمن صهیونیستی است.

سی و ششمین نشست سران اتحادیه آفریقا در حالی اخیراً در آدیس آبابا برگزار شد که پیش از برگزاری این نشست، برخی از کشور‌ها خواستار لغو عضویت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در آن شده بودند.

دبیرخانه اتحادیه آفریقا پیش از برگزاری نشست با فشار‌های الجزایر و آفریقای جنوبی، دعوت خود از رژیم صهیونیستی برای شرکت در این نشست را پس گرفته بود. با این حال هیئت رژیم صهیونیستی در میانه‌های جلسه به صورت مخفیانه وارد سالن شد که با اعتراض برخی از اعضا و توسط نیرو‌های انتظامات به خارج از سالن محل برگزاری نشست اخراج شد.

پیش از این نیز جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از اخراج هیئت رژیم صهیونیستی از سالن اجلاس اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا استقبال کرد.

رسانه‌های صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بودند که اعضای هئیت رژیم صهیونیستی که برای شرکت در نشست اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر به شهر آدیس‌آبابا، پایتخت اتیوپی رفته بودند، با حضور نیرو‌های امنیتی از سالن این نشست اخراج شدند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار