ابراز نگرانی شورای امنیت از شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی

شورای امنیت سازمان ملل متحد نگرانی خود را نسبت به شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی ابراز کرد و آن را مانعی بر سر «صلح» برشمرد.
کد خبر: ۵۷۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶ - 21February 2023

ابراز نگرانی شورای امنیت از شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، شورای امنیت سازمان ملل متحد تلاش رژیم صهیونیستی برای قانونی کردن احداث ۹ شهرک صهیونیست‌نشین در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای از سوی ۱۵ عضو خود احداث این شهرک‌ها را مانعی بر سر «صلح» دانست و افزود که تداوم شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی راهکار دو دولتی برای حل نزاع بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین مخالفت خود را با تمام اقدامات یکجانبه از جمله احداث و توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین، مصادره اراضی فلسطینی‌ها، قانونی جلوه دادن شهرک‌ها و تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها و کوچاندن آن‌ها اعلام کرد.

شورای امنیت در عین حال نگرانی عمیق خود را نسبت به اعلام رژیم صهیونیستی مبنی بر قانونی بودن ۹ شهرک صهیونیست‌نشین مذکور و احداث واحد‌های مسکونی جدید در شهرک‌های موجود ابراز کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها