برگزاری نخستین همایش بین‌المللی تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای در هفته آتی

رئیس ستاد اجرایی اولین همایش بین‌المللی تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای از برگزاری این همایش در هشتم اسفند خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱ - 21February 2023

برگزاری نخستین همایش بین‌المللی تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای در هفته آتیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «علی‌اصغر صدری» رئیس ستاد اجرایی اولین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای، در نشست خبری این همایش که صبح امروز (سه‌شنبه) در سازمان عقیدتی سیاسی سازمان صنایع دفاع برگزار شد، اظهار داشت: سربلندی هر ملتی وابسته به عواملی است که اندیشمندان همواره بر آن تاکید دارند؛ یکی از این مولفه‌ها امنیت و اقتدار است و کسی شک ندارد که امنیت پایه هر رشد و توسعه‌ای است.

حجت‌الاسلام صدری، سیاست و علم و تکنولوژی را از دیگر عوامل توسعه دانست و افزود: در کنار موارد ذکرشده، اقتصاد به عنوان تکمیل کننده این عوامل برای توسعه کشور است.

وی گفت: از سالیان گذشته وزارت دفاع تلاش دارد که توسعه دفاعی کشور را بر مبنای اندیشه‌های حضرت آقا تبیین کند و بر همین اساس، اساتید دانشگاه نقشه راهی را تدوین کردند و در چهار همایش و با جمع‌آوری مقالات علمی به تبیین اندیشه‌های ایشان پرداختیم و بر همین اساس یک الگوی دفاعی برای نیرو‌های مسلح استخراج خواهد شد؛ البته به دنبال تبیین این فرهنگ دفاعی در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی و... هستیم.

رئیس ستاد اجرایی اولین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای ادامه داد: با بیش از ۱۰۰ دانشگاه کشور برای برگزاری همایش همکاری داریم و در ۴۴ دانشگاه همایش‌هایی در این حوزه برگزار شد که حوزه‌های علمیه نیز با ما در این جهت همکاری دارند. بر همین اساس تاکنون برای همایش پیش رو، بیش از ۹۰۰ مقاله ارائه شده و در کل تاکنون پنج هزار و ۴۰۰ مقاله در این زمینه تدوین یافته است.

حجت‌الاسلام صدری افزود: اولین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای در روز هشتم اسفند با سخنرانی یکی از سران قوا در سالن همایش‌های امام علی (ع) شهرک امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی اولین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای با اشاره به حضور مهمانان خارجی در این همایش گفت: مجامع علمی از دانشگاه‌های مختلف در این زمینه با ما همکاری دارند و ۹۰ مقاله از دانشجویان خارجی به دبیرخانه همایش ارسال شده است؛ در واقع این همایش با حمایت ۱۰۰ دانشگاه و حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود؛ بدین معنی که تنها نهاد برگزارکننده این همایش فقط وزارت دفاع است؛ علاوه بر این، ۲۰ تفاهم‌نامه هم با دانشگاه‌ها و ۵۰ نشست و سمینار تخصصی نیز در همین رابطه برگزار شده است.

در ادامه، «رحمان لطفی» دبیر همایش یادشده عنوان کرد: در همایش اول ۳۰۰ مقاله و‌ در همایش دوم ۴۶۰ مقاله در سطح‌ نیرو‌های مسلح دریافت‌کردیم‌ و در این دو همایش ۳۳ مقاله انتخاب شدند. در همایش سوم که به‌صورت کشوری بود، هزار و ۴۷ و در همایش چهارم بیش از دو هزار‌ مقاله دریافت شد و در ۹ دانشگاه ملی کشور پیش‌همایش برگزار کردیم.

وی‌ افزود: اما امسال برای برگزاری همایش پنجم برای اولین بار نیرو‌های مسلح، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه پای کار آمدند و برای این‌ کار ۳۱ دبیرخانه در استان‌های کشور تشکیل شد و ۳۵ پیش‌همایش نیز برگزار کردیم؛ همچنین بیش از هفت هزار محقق و نویسنده برای همایش پنجم و ۱۲ هزار نفر در پیش‌همایش‌ها حضور یافتند.

دبیر اولین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای اضافه کرد: ۲۷ عنوان کتاب از ۱۹ محور همایش و فصل‌نامه علمی تخصصی در خصوص مکتب دفاعی رهبری و ۲۳۰ کتاب مرجع و مقالات در مدت یادشده منتشر شده است؛ همچنین برای تبیین اندیشه‌های دفاعی رهبری در دانشگاه مالک اشتر دو واحد درسی اختصاص یافته که تدریس می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار