مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

جهاد تبیین، تنها راه مبارزه با جنگ تبلیغاتی دشمن است

حجت‌الاسلام «صاحبقرانی» گفت: دشمن به دنبال تغییر مواضع فکری مردم است و تنها راه مبارزه با جنگ تبلیغاتی دشمن، جهاد تبیین است جهادی که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را فریضه فوری، قطعی، ضروری و همگانی دانستند.
کد خبر: ۵۷۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹ - 21February 2023

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «هادی صاحبقرانی» مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نشست بصیرت‌افزایی سیاسی و جهاد تبیین ویژه کارکنان پایور، وظیفه و وابسته پایوران که در ناحیه سپاه شهرستان فریمان برگزار شد، اظهارداشت: این دنیا، دنیای امتحان است و انسان‌ها در حال امتحان شدن هستند و این امتحان‌ها در عرصه‌های مختلف برای انسان پیش می‌آید.

وی گفت: در جهان‌بینی؛ نوع رفتارها، فکر و اعمال انسان شکل می‌گیرد که اگر باطن حقایق را ببینند نوع تفکر و رفتار آن‌ها عوض می‌شود. امروزه ما نسبت به کفر و طاغوت (آمریکا و انگلیس) نوعی نفرت داریم که به دلیل ظلم و تعدی و نوع رفتارشان با مردم و کشورهای جهان است.

این مسئول افزود: یکی از مواضع ابتلا، نظام محاسبه است. اگر نظام محاسبه دچار اخلال شود، انسان خود را ضعیف می‌بیند و محاسبه انسان مادی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصرح کرد: در ادبیات دینی، عاملی به نام شانس نداریم، همه چیز بر اساس تلاش است. برخی از امورات نیز بر اساس امتحان و ابتلائات است. نظام محاسبه‌ای که اگر پول داشته باشی همه چیز داری، غلط است. این معادله باید اصلاح شود، معادله درست این است که تا خدا نخواهد اتفاقی نمی‌افتد و روزی در زمین نیست بلکه در آسمان‌هاست؛ در ملکوت است، هر چه به بندگی خدا نزدیک‌تر می‌شویم، برکات و رزق ما بیشتر می‌شود. ما در بندگی خدا کوتاهی کرده‌ایم و این کوتاهی باعث انسداد روزی می‌شود.

صاحبقرانی ادامه داد: ایمان و تقوای الهی باعث افزایش رزق می‌شود اگر پای ولایت بایستیم ابتلائات ما و سختی بیشتر می‌شود هر چقدر ولایت‌پذیرتر باشیم سختی‌های زندگی بیشتر می‌شود. وسعت و تنگنای روزی از امتحانات الهی است. ما خود اسباب رزق معنوی را فراهم می‌کنیم.

وی یادآورشد: امروزه شیطان و دشمن با به کارگیری تبلیغات، دنبال تضعیف دین هستند و باعث ناامیدی در انسان‌ها می‌شوند. به فرمودۀ رهبر معظم انقلاب اسلامی، جنگ الان، جنگ تبلیغاتی است. در حوزه رسانه ضعف داریم و دشمن ضعف ما را پر رنگ کرده تا پیشرفت‌های نظام مقدس اسلامی دیده نشود. «سیاه‌نمایی ضعف‌های اجرایی» یکی از برنامه‌های تبلیغاتی دشمنان علیه ایران است.

این مسئول تأکیدکرد: دشمن به دنبال تغییر مواضع فکری مردم است و تنها راه مبارزه با جنگ تبلیغاتی دشمن، جهاد تبیین است جهادی که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را فریضه فوری، قطعی، ضروری و همگانی دانستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، استکبارستیزی را معیار تشخیص حق از باطل برشمرد و گفت: در شرایط کنونی، نوع جهاد تبیین عدم تبعیت از دشمن و تبعیت از ولایت فقیه است. منفعت‌طلبی کلیدواژه غرب است. اگر مکتب انسان توحیدی باشد با دشمن سازش نمی‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار