«اولیانوف» ادعای ضدایرانی مقام اروپایی را به چالش کشید

دائم روسیه در نهاد‌های بین المللی مستقر در وین امروز ادعای ضدایرانی مقام اروپایی را به چالش کشید.
کد خبر: ۵۷۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵ - 21February 2023

«اولیانوف» ادعای ضدایرانی مقام اروپایی را به چالش کشیدبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در نهاد‌های بین المللی مستقر در وین امروز سه شنبه در پیامی توییتری به توییت جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره ایران واکنش نشان داد.

در پیام توییتری نماینده دائم روسیه در نهاد‌های بین المللی در این خصوص آمده است: خیر، با توجه به اینکه تمام مشارکت کنندگان در مذاکرات وین حول برجام اراده سیاسی لازم را دارند، پس هنوز امکان آن وجود دارد.

این در حالیست که جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر در سخنانی ادعا کرده بود که «در حال حاضر امکان پیشبرد (احیای برجام) وجود ندارد».

بورل پیشتر با اشاره به مکالمه با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی، در توییتر با تکرار ادعا‌های تکراری و مداخله جویانه خود نوشته بود: بار دیگر بر موضع اتحادیه اروپا درباره رفتار ایران تاکید کردم: نقض حقوق بشر، حمایت از تجاوز روسیه و زندانی کردن توجیه ناپذیر شهروندان اتحادیه اروپا را متوقف کنید. ایران فوراً باید با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند.

اولیانوف پیشتر هم در خصوص بدعهدی اروپایی‌ها در قبال تعهدات برجامی خود تصریح کرده بود: بدون شک چین به برجام پایبند است. سوال این است که ایالات متحده آمریکا و تروئیکای اروپایی تا چه اندازه به احیای توافق هسته‌ای و حفظ منافع منع اشاعه هسته‌ای پایبند هستند. این از امروز یک علامت سوال بزرگ است. به نظر می‌رسد آن‌ها یک برنامه پنهان دارند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار