فرماندار ویژه شهرستان سقز تاکید کرد؛

لزوم ارائه خدمات و مناسب‌سازی محیط شهری برای افراد سالمند و معلولین

«توان» گفت: ارائه خدمات و مناسب سازی محیط شهری از رسالت های نهادهایی هم چون شهرداری و بهزیستی است که باید اهتمام بیشتری در این رابطه داشته باشند.
کد خبر: ۵۷۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۳ - 21February 2023

لزوم ارائه خدمات و مناسب سازی محیط شهری برای افراد سالمند و معلولینبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «جعفر توان» فرماندار ویژه شهرستان سقز امروز در کارگروه مشترک مناسب سازی، شورای سالمندی و توانبخشی معلولان روستای شهرستان سقز، از وضعیت مناسب سازی محیط شهری، اداری و بانک‌ها، انتقاد و اظهار داشت: از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و جذب اعتبارات استانی برای دسترسی معلولان و سالمندان باید استفاده شود.

وی بر انجام اصلاحات و تعمیرات عمرانی در محیط ادارات و بانک‌ها برای دسترس پذیری افراد دارای معلولیت و سالمندان تاکید کرد و افزود: ارائه خدمات و مناسب سازی محیط شهری از رسالت های نهادهایی هم چون شهرداری و بهزیستی است که باید اهتمام بیشتری در این رابطه داشته باشند.

فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه آمار سالمندان در این شهرستان بالا است و به عبارتی می توان آنرا شهرستانی سالمند توصیف کرد، گفت: اجرای برنامه های کاربردی، تقویت برنامه های حوزه بهداشتی برای سالمندان و تقویت ورزش همگانی و طرح پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی از موارد ضروری است که باید به آنها پرداخته شود.

توان، بر شناسایی دقیق افراد دارای معلولیت و افزایش سهم بهره‌مندی آنها، از خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه تاکید کرد و افزود: اگر همه نهادهای متولی به رسالت خود به بهترین شکل عمل کنند شاهد تحول مطلوبی در ارائه خدمات به این قشر از جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار