فرماندار سنندج:

باید نگاهمان به سالمندان تغییر یابد

«عسکری» با تاکید بر اینکه باید نگاهمان به سالمندان تغییر یابد، گفت: می‌توان با کارهای فرهنگی‌ نگاه افراد جامعه را نسبت به سالمندان تغییر داد.
کد خبر: ۵۷۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱ - 21February 2023

باید نگاهمان به سالمندان تغییر یابدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «حسن عسکری» فرماندار سنندج امروز در جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان کردستان که در سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید نگاهمان به سالمندان تغییر یابد، اظهار داشت: می‌توان با کارهای فرهنگی‌ نگاه افراد جامعه را نسبت به سالمندان تغییر داد.

وی با تاکید بر اینکه با زبان هنر و خاطره‌گویی به بازگویی تجربیات سالمندان پرداخته شود، گفت: اجرای برنامه‌های هیجانی ویژه سالمندان گرچه جالب و نیاز است اما بعد از چند ساعت خوشحالی، مجدد به یاد دوران جوانی می‌افتند.

«سیدصلاح قریشی» مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان نیز با اشاره به اینکه 58هزار نفر مستمری‌بگیر در سطح استان داریم که 41هزار نفر از آنان سالمند هستند، اظهار داشت: برنامه‌های‌ متنوعی از جمله آموزش و ارتقای سطح سواد سالمندان، اجرای طرح کرامت، تجلیل از بازنشستگان نمونه و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه 12میلیون تومانی را انجام می‌دهیم.

وی از حمایت بیمه‌ای از خانواده‌های بازنشستگان خبر داد و گفت: فرزندان بازنشستگانی که بیمه ندارند می‌توانند از طرح کفالت بیمه مادر یا پدر استفاده کرده تا دغدغه بیمه‌ای نداشته باشند.

«سایه‌میر صادقی» معاون اداره‌کل ورزش‌وجوانان کردستان نیز گفت: ورزش و جوانان این آمادگی را داشته که اماکن ورزشی استان را با 50درصد تخفیف و مربیان متخصص در اختیار سالمندان قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار