استاندار لرستان مطرح کرد؛

توجه به تبیین و فرهنگ‌سازی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

زیویار گفت: در هیچ فرهنگی نمی‌توان شخصیتی مانند حضرت ابوالفضل (ع) که نماد غیرت است را پیدا کرد. در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین و فرهنگ‌سازی باید سرلوحه کار‌ها قرار گیرند.
کد خبر: ۵۷۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴ - 22February 2023

توجه به تبیین و فرهنگ‌سازی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت/ در هیچ فرهنگی نمی‌توان مانند حضرت عباس (ع) را پیدا کردبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «فرهاد زیویار» استاندار لرستان روز گذشته (سه‌شنبه) در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان که با محوریت برنامه‌های روز جانباز و هفته شهید برگزار شد، اظهار داشت: اسوه‌های ایثار و شهادت در نظام اسلامی، بی‌بدیل هستند و نمی‌توان مانندی برای آنان در بین الگو‌های سایر کشورها، پیدا کرد.

وی ولایت‌ پذیری را وجه مشترک تمام شهدا دانست و با بیان اینکه درس اطاعت از، ولی فقیه را باید از شهدا بیاموزیم، ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی و شهید عجمیان شهدایی هستند که سرفصل ایثار و شهادت را یادآوری می‌کنند.

زیویار با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت فراتر از مهارت و حرفه است، به طوری که در فرهنگ عاشورا رویکرد و خط کمال گرایانه، بحث ولایت و انسان کامل مطرح است، خاطرنشان کرد: در هیچ فرهنگی نمی‌توان شخصیتی مانند حضرت ابوالفضل (ع) که نماد غیرت است را پیدا کرد. ایشان آب نمی‌نوشند تا آب به اهل حرم (ع) برسانند یا حضرت قاسم (ع) که در سن کم خود الگو می‌شوند. در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید تبیین و فرهنگ‌سازی سرلوحه کار‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به در پیش رو بودن روز شهید، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان لرستان اقدامات لازم در زمینه گرامیداشت روز شهید را انجام دهند. البته نکته مهم و قابل توجه، تبیین اساسی نسبت به فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک ضرورت است.

زیویار با بیان اینکه اصل فرهنگ ایثار و شهادت تبیین ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی است، گفت: تمام تلاش ما باید این باشد که در قدم‌های اساسی که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برداشته شود، بهتر باشیم و این گونه مناسبت‌های خاص را بهتر برگزار کنیم.

رونمایی از مستند ۶۸ شهید مدرسه شهید فیاض بروجرد

حجت‌الاسلام و المسلمین «هبت‌اله هاشمی» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان نیز با اشاره به اینکه چهارم شعبان، میلاد ابوالفضل العباس (ع) روز جانباز، پنجم شعبان، ولادت امام سجاد (ع) روز آزادگان و ۲۲ اسفند با عنوان روز شهید نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: ۲۲ اسفند سال ۵۸ سالروز تأسیس بنیاد شهید از سوی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه یک درصد اعتبارات فرهنگی در اختیار دستگاه‌ها سهم مصوبات شورای ترویج ایثار و شهادت است، خاطرنشان کرد: عملکرد‌های دستگاه‌ها در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نظارت و بررسی می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین هاشمی با یادآوری اینکه برای روز جانباز، هر دستگاه از سه خانواده ایثارگر در قالب طرح سپاس تجلیل خواهد کرد، گفت: برخی دستگاه‌ها هنوز یادواره‌های شهدا ذیل کنگره شهدای لرستان را برگزار نکرده‌اند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به اینکه مستند ۶۸ شهید مدرسه شهید فیاض‌بخش تهیه شده است که در روز شهید رونمایی خواهد شد، عنوان کرد: اِلمان شهدای این مدرسه تا قبل از برگزاری کنگره شهدای لرستان نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۸ گروه کار مستندسازی تاریخ شفاهی والدین شهدای لرستان را انجام می‌دهند، گفت: در مستندسازی تاریخ شفاهی، اولویت با والدین شهدا، سپس جانبازان ۷۰ درصد است کمااینکه کار تهیه تاریخ شفاهی شهرستان الشتر به پایان رسیده و در برخی شهرستان‌ها در حال اتمام است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار