معاون علمی و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح:

ایجاد تمدن نوین اسلامی نیازمند جهاد علمی است

سردار سرتیپ مهدی‌نژاد نوری با بیان اینکه اقتدار ایران باید بر اساس فرهنگ اسلامی و اقتصاد مقاومتی باشد، گفت: باید با جهاد علمی زمینه‌ساز ایجاد تمدن نوین اسلامی باشیم.
کد خبر: ۵۷۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ - 22February 2023

سردار سرتیپ مهدی‌نژادبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «محمد مهدی‌نژاد نوری» معاون علمی و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح در نشست نقش رصد و تحلیل علم و فناوری در هندسه نظم جدید جهانی که صبح امروز در سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح برگزار شد، اظهار داشت: علم و دانش موجب حرکت و پیشرفت کشور است و در قرآن کریم نیز آمده است آن‌هایی که علم دارند با آن‌هایی که علم ندارند، یکسان نیستند. برای آقایی در دنیا باید علم داشت و علم و ایمان در کنار هم پیشرفت ایجاد می‌کند و جز این راه دیگری وجود ندارد.

سردار مهدی‌نژاد ادامه داد: اگر بشر می‌دانست چه چیزی در یادگیری علم و دانش وجود دارد با خون دل و گرفتاری‌های فراوان و حتی با تحمل زحمت اینکه به زیر آب‌ها برود یا به کشور‌های دوردست سفر کند به دنبال فراگیری علم و دانش می‌رفت.

معاون علمی و فناوری ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص جایگاه علم و فناوری در پیشرفت کشور گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر فراگیری قدرت علم تاکید دارند و آن را زیربنای اقتدار آینده ملت ایران اسلامی می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه اقتدار ایران باید بر اساس فرهنگ اسلامی و اقتصاد مقاومتی باشد، افزود: مهم‌ترین پیام قدرت علم این است که ما با آن بتوانیم مشکلات کشور را برطرف کنیم. اگر می‌خواهیم آینده مطلوبی داشته باشیم، باید دست از خام‌فروشی برداریم و به سمت اقتصاد علم‌پایه حرکت کنیم.

سردار مهدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ما به دنبال تمدن نوین اسلامی هستیم؛ پس باید با جهاد علمی زمینه‌ساز ایجاد این تمدن علمی و جهانی باشیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار