در دیدار وزیر دفاع با فرمانده نیروی هوایی و پدافند ارتش سوریه مطرح شد؛

امیر آشتیانی: سوریه عمق راهبردی ایران است/ تقویت بنیه دفاعی سوریه برای برقراری ثبات در منطقه مهم است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تقویت و تحکیم همکاری‌های نظامی و دفاعی دوجانبه با سوریه را ضروری می‌دانیم؛ چرا که ایران عمق راهبردی سوریه، و سوریه عمق راهبردی ایران است.
کد خبر: ۵۷۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶ - 22February 2023

امیر آشتیانی: سوریه عمق راهبردی ایران است/ تقویت بنیه دفاعی سوریه برای برقراری ثبات در منطقه مهم استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرلشکر «صلاح الدین کاسر الغانم» فرمانده نیروی هوایی و پدافند ارتش جمهوری عربی سوریه با حضور در ستاد وزارت دفاع با امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار با تسلیت درگذشت تعدادی از شهروندان سوریه در حادثه زلزله و با درود به روح پاک همه شهدا به ویژه سردار عزیر شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس که در مبارزه با تروریسم و برای امنیت مردم سوریه و منطقه جانشان را فدا کرده اند، اظهار داشت: شجاعت و استقامت مردم و نیرو‌های مسلح در برابر گرو‌های تروریستی بود که ایجاد امنیت و ثبات در سوریه و منطقه شد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: الحمدلله در سایه مقاومت و مجاهدت نیرو‌های مسلح ارتش سوریه در کنار همراهی نیرو‌های محور مقاومت، سوریه با پشت سر گذاشتن توطئه ها، خیانت ها، نیرنگ‌ها و هجمه ها، اینک سربلند ایستاده است و ان شاء الله در آینده نزدیک کل اراضی سوریه از اشغال متجاوزین آزاد خواهد شد.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه همواره باید مراقب مکر و خدعه دشمنان بود، تأکید کرد: باید از یک سو مقاومت و اتحاد دو کشور مستحکم‌تر شود و از طرف دیگر تلاش‌های ما برای مبارزه با افراط گرائی و تروریسم با جدیت بیشتری دنبال شود.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی با بیان اینکه نگاه ما به همکاری دفاعی با سوریه چه در حوزه راهبردی و تاکتیکی در قالب یک افق بلندمدت است، گفت: تقویت بنیه دفاعی سوریه را برای حفظ و ارتقاء قدرت بازدارندگی در برابر تهدیدات و برقراری ثبات و امنیت در منطقه مهم می‌دانیم.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه ما، سوریه را مهم‌ترین حلقه محور مقاومت می‌دانیم، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از تمامی ظرفیت‌های خود در راستای برقراری کامل امنیت در سوریه و خنثی سازی توطئه کشور‌های فرامنطقه‌ای استفاده کرده و خواهد کرد و بر اساس همین اصول، تقویت و تحکیم همکاری‌های نظامی و دفاعی را ضروری می‌دانیم چرا که ایران عمق راهبردی سوریه و سوریه عمق راهبردی ایران است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی با اشاره به شرارت‌ها و گستاخی‌های رژیم صهیونیستی در سوریه، تاکید کرد: طبعاً با توجه به حساسیت و نقش کلیدی شما در دفاع از امنیت، تمامیت ارضی و فضای سوریه، استمرار و رایزنی بین طرفین یک ضرورت راهبردی است.

در ادامه این دیدار، سرلشکر «صلاح الدین کاسر الغانم» فرمانده نیروی هوایی و پدافند ارتش جمهوری عربی سوریه نیز در این دیدار با تشکر از همدردی و کمک‌های ملت و دولت ایران در حادثه زلزله اخیر این کشور، حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه را حاصل اشتراک هدف، عقیده و مسیر مشترک دانست و افزود: ملت و ارتش سوریه همواره قدردان کمک‌ها و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهد بود.

سرلشکر صلاح الدین کاسر الغانم با تبریک ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و فرا رسیدن ماه شعبان، پیشرفت‌های علمی و فناوری دفاعی جمهوری اسلامی ایران را خیره‌کننده عنوان و بیان کرد: ما به پیشرفت دوستانمان افتخار می‌کنیم و این موفقیت را آموزنده، امیدبخش و محصول فکر، اراده، علم و تخصص ملتی زنده که به دنبال زندگی عزت مندانه و شرافت‌مندانه است، می‌دانیم.

وی افزود: آنچه که ما از توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران در حوزه هوایی و پدافند هوایی مشاهده کردیم آن بود که جمهوری اسلامی ایران به سرعت در حال پیشرفت است و این موفقیت‌ها را متعلق به خودمان و جهان اسلام و مسلمانان با کرامت می‌دانیم.

سرلشکر صلاح الدین کاسر الغانم با اشاره به عمق برادری جمهوری اسلامی ایران و سوریه و با اشاره به فداکاری دو ملت در کنار هم و در یک میدان، رابطه دو ملت و دو کشور را عمیق دانست و افزود: ما باید در کنار هم برای از بین بردن دشمن مشترک تلاش کنیم و آرامش و ثبات در منطقه در گرو از بین رفتن رژیم صهیونیستی در منطقه است.

در پایان این دیدار، سرلشکر صلاح الدین کاسر الغانم برای ملت، رهبری و نیرو‌های مسلح ایران آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار