امام جمعه شهرستان بهار مطرح کرد؛

نقش موثر نماز در بهبود روابط اجتماعی و خانوادگی

حجت‌الاسلام «مصباح» گفت: نماز یکی از آموزه‌های دینی است که با تسری آن در زندگی، روابط اجتماعی و خانوادگی بهبود می‌یابد و هنجارشکنی و بزهکاری از بین می‌رود.
کد خبر: ۵۷۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰ - 22February 2023

نقش موثر نماز در بهبود روابط اجتماعی و خانوادگیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، بیست و نهمین همایش اجلاس نماز شهرستان بهار به همت مدیریت آموزش و پرورش و با حضور امام‌جمعه، فرماندار، بخشدار مرکزی، اعضای شورای شهر، رییس ستاد اقامه نماز، معاونت پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بهار و کارشناسان استانی و شهرستانی و دانش آموزان دوره دوم متوسطه در فرهنگسرای آیت الله بهاری این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام «رضا مصباح» امام جمعه شهرستان بهار در این اجلاس اظهار داشت: نماز یکی از آموزه‌های دینی است که با تسری آن در زندگی، روابط اجتماعی و خانوادگی بهبود می‌یابد و هنجارشکنی و بزهکاری از بین می‌رود.

وی افزود: در صورت اثبات بندگی توسط انسان، جامعه هدفمند و احترام و جایگاه افراد حفظ می‌شود و نظم و انضباط گسترش پیدا می کند.

مصباح خاطرنشان کرد: دین اسلام قاعده‌مند است و تربیتی منطبق با عقل و فطرت انسانی دارد و برای انسان «ارزشمند شدن» را می‌خواهد و شکرگزاری و نماز خواندن، به انسان ارزش، برنامه و هدف می‌دهد و او را در مسیر زندگی و سعادت قرار می‌دهد و انسان را از لطمه‌ها و صدمات دور می‌کند.

وی تصریح کرد: در ادیان مختلف بر عبادت تاکید شده است و هیچ آیین و مذهبی پیدا نمی‌شود که در آن روح تعبد نباشد زیرا تعهد جزء سرشت و فطرت انسان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار