رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس:

سومین حرم اهل بیت به یمن نامگذاری رهبر انقلاب ارزش دوچندان یافت

سرهنگ «قزل سفلی» گفت: از جنبه دینی وجود آستان مقدس حضرت احمد ابن موسی (ع) که رهبر معظم انقلاب نیز به یمُن وجود این آستان مقدس، شهر شیراز را به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) نامگذاری کرده اهمیت این شهر را دوچندان می‌کند.
کد خبر: ۵۷۵۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵ - 22February 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ «اسماعیل قزل سفلی» رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس در آیین افتتاح اولین دوره مسابقات فوتسال جهادگران کشور که امروز به میزبانی شیراز با حضور هشت تیم شرکت کننده به میزبانی آغاز شد اظهار داشت: این مسابقات در شیراز برگزار می‌شود و از جنبه دینی وجود آستان مقدس حضرت احمد ابن موسی(ع) که رهبر معظم انقلاب نیز به یمُن وجود این آستان مقدس، شهر شیراز را به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) نامگذاری کرده اهمیت این شهر را دوچندان می‌کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه اولین دوره مسابقات فوتسال جهادگران کشور به همت سازمان ورزش بسیج، معاونت تربیت بدنی بسیج و سازمان بسیج سازندگی در سه سطح مقدماتی، استانی و کشوری برگزار شد خاطرنشان کرد: نقش استان فارس و شهر شیراز در تاریخ بسیار ارزنده و برجسته است.

قزل سفلی به تشریح برخی از افتخارات استان فارس و شهر شیراز پرداخت و افزود: این استان از جنبه ادبیات و هنر بسیار درخشان است و با داشتن شاعران بزرگی همچون حافظ و سعدی در ادبیات؛ فارس نیاز به معرفی ندارد و از این استان شخصیت های فاخر و بزرگی در حوزه های مختلف علمی، ادبی، فرهنگی، فلسفه و فقه، هنر و پزشکی برخاسته اند و علمای مبارزی که در طی ادوار سیاسی گذشته به تاریخ دانش در دین معروف بوده اند، خدمات بسیاری به این استان عرضه داشتند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه فارس در حوزه دانش و فناوری  و رشته های پزشکی، صنایع الکترونیک، پتروشیمی و مهندسی و علوم سرآمد است، افزود:  دانشگاه شیراز به فرمایش مقام معظم رهبری دارالعلمی در دارالعلم در میان دانشگاه‌های کشور است.

قزل سلفی ابراز کرد: امروز ایران اسلامی در بسیاری از رشته ها از جمله حوزه نظامی، فناوری، علوم و پزشکی سرآمد کشور است و با وجود مشکلاتی که وجود دارد اما با حضور و نقش آفرینی جوانان در همه عرصه‌ها می توان بر همه مشکلات  فائق آمد.

سرهنگ قزل سفلی با اشاره به اینکه این مسابقات ابتدا در سطح مقدماتی به صورت شهرستانی با حضور ۶۷۵ تیم در ۲۷ استان برگزار شد، گفت: سطح استانی این دوره از مسابقات در قالب ۲۱۶ تیم برگزار گردید که در فرآیند ارزیابی شده مجموعه سازمان ورزش بسیج و سازمان بسیج سازندگی کشور تعداد هشت تیم از استان‌های خوزستان، گلستان، آذربایجان شرقی، اصفهان، قزوین، سمنان، زنجان وفارس انتخاب شدند.

گفتنی است اولین دوره مسابقات فوتسال جهادگران کشور از امروز سوم تا پنجم اسفند ماه سطح کشوری این دوره از مسابقات به میزبانی شهر شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)؛ در مجموعه ورزشی پهلوانان نصیری با یکدیگر به رقابت می پردازند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار