مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی مطرح کرد؛

فرهنگ دفاع مقدس راهبردی قوی برای تقابل با جنگ ترکیبی دشمنان

سرهنگ کریمی گفت: استان مرکزی بیش از ۱۹۵ شهید والامقام در عملیات خیبر تقدیم انقلاب اسلامی کرده و می‌توان گفت این عملیات از شگفت‌های دفاع مقدس در مقابله با استکبار جهانی و حامیان منطقه‌ای آن‌ها بود.
کد خبر: ۵۷۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰ - 23February 2023

فرهنگ دفاع مقدس راهبردی قوی برای تقابل با جنگ ترکیبی دشمنان/استان مرکزی در عملیات خیبر ۱۹۵ شهید تقدیم انقلاب کرده استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی امروز (پنج شنبه) در نشست با جمعی از فرماندهان ارتش در دفاع مقدس با گرامی‌داشت سوم اسفند سالروز عملیات خیبر اظهار داشت: عملیات خیبر از جمله عملیات بزرگ و موفقیت آمیز و از نقاط عطف و الهام بخش تاریخ دفاع مقدس است که موجب حیرت و غافلگیری دشمنان شد و آنها را دچار خطای محاسباتی کرد.

سرهنگ کریمی افزود: رزمندگان اسلام‌ با استفاده از توانمندی و تمرکز بر ظرفیت ها و مزیت های عملیات آبی و خاکی بزرگترین موفقیت را کسب کردند و این عملیات علاوه بر اینکه موجب تقویت روحیه رزمندگان شد تاثیرات ویرانگری بر روحیه و اراده دشمن داشت.
 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تأکید کرد: رزمندگان اسلام در این عملیات بار دیگر ثابت کردند پرورش یافتگان مکتب عاشورا و ولایت فقیه تسلیم دشمنان نمی شوند و ذلت نمی پذیرند و لذا از این جهت است که فرهنگ دفاع مقدس راهبردی قوی برای مقابله با توطئه های دشمنان در جنگ ترکیبی است.
 
وی با تبیین نقش استان در عملیات خیبر بیان کرد:  استان مرکزی در عملیات خیبر نقش ویژه ای داشته و به جهت اینکه این عملیات چند وجهی بوده هم نقش صنایع استان بسیار برجسته است و هم سازماندهی نیروها و نقش چشمگیر جهاد و مهندسی رزمی بسیار مورد توجه است و شهدا و رزمندگان شاخصی در این عملیات حضور داشته اند.
 
سرهنگ کریمی افزود: استان مرکزی بیش از ۱۹۵ شهید والامقام در عملیات خیبر تقدیم انقلاب اسلامی کرده و می توان گفت این عملیات از شگفت های دفاع مقدس در مقابله با استکبار جهانی و حامیان منطقه ای آنها بود.
 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اقدامات تبیینی در حوزه دفاع مقدس گفت: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی اقدامات تبیینی در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در طی ۷ سال گذشته در حال انجام است و طرح های کوتاه مدت و بلند مدت تبیینی برای اقشار مختلف برگزار می شود.
 
وی افزود: مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان مرکزی امروز به پاتوق جوانان و پیشکسوتان و فعالین فرهنگی تبدیل شده و بیش از ۳۰۰ هزار نفر در طی ۲ سال اخیر تاکنون از موزه بازدید کرده اند و برنامه‌ های مختلفی با رویکرد جهاد تبیین برای بازدید کنندگان ارائه می شود.
 
سرهنگ کریمی ادامه داد: بیش از ۶۰ ماموریت مهم توسط مردم و رزمندگان استان مرکزی در دفاع مقدس انجام شده و یکی از اقدامات ستاد کنگره شهدا تبیین این ماموریت ها است.
 
وی خاطر نشان کرد: راه اندازی قرارگاه تخصصی جهاد تبیین مهمترین اقدام ستاد کنگره در سال‌جاری است که برنامه های ويژه ای برای دانش آموزان و دانشجویان پیش بینی و در مرحله اجرا است.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار