در اختتامیه جشنواره ملی جهادگران؛

سرلشکر سلامی: با حضور جهادی جوانان مؤمن از همه بحران‌ها عبور کردیم/ قادر به رهگیری ماهواره‌ها هستیم

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ما از همه بحران‌ها و چالش‌هایی که گاهی عرض و طول جهانی داشتند، با حضور جهادی جوانان مؤمن خود عبور کردیم.
کد خبر: ۵۷۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱ - 25February 2023

سرلشکر سلامیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در اختتامیه جشنواره ملی جهادگران که در مجموعه فرهنگی ‌۱۳ آبان (لانه جاسوسی سابق آمریکا) برگزار شد، با اشاره به اعیاد شعبانیه اظهار داشت: امام حسین علیه‌السلام مولودی است که خبر شهادتش قبل از ولادتش وعده داده شد و همه آسمان و آنچه در زمین است برای این مولود زیبای عالم هستی می‌گرید؛ همچنین امروز روز تولد نماد جوانمردی، وفاداری و فداکاری، حضرت ابوالفضل علیه‌السلام است؛ فردی که دارای بصیرتی نافذ و غیرت الهی بود.

سردار سلامی ادامه داد: ما از تمام بحران‌ها، سختی‌ها و چالش‌هایی که گاه عرض و طول جهانی داشتند، و پیکار‌هایی که گاهی نقطه تقارن و به هم پیوستگی همه قدرت‌های داخلی و خارجی برای درهم شکستن حرکت شگفت‌انگیز انقلاب اسلامی بودند، با حضور جهادی جوانان مؤمن کشورمان عبور کردیم.

فرمانده کل سپاه خطاب به جوانان گفت: البته طبیعتاً شما نمی‌توانید دوران پرشکوه دفاع مقدس را دیده باشید؛ چون شرایط سنی شما اقتضا نمی‌کند، اما ما که توفیق داشتیم و در آن ماجرای شکوهمند به صحنه نزدیک بودیم، این واقعیت‌ها را دیدیم؛ روز‌هایی در کنار کارون، گاهی در کنار کرخه و در کناره اروندرود و گاهی در مهران و دهلران می‌جنگیدیم و جنگ در سرزمین ما جریان داشت؛ یعنی کشور نقطه تمرکز آتش‌ها بود و همه به هم پیوسته بودند.

وی‌ افزود: عالم استکبار برای بازگشت به تاریخ کشور ما و به دست گرفتن فرمان سرنوشت این ملت و تکرار سال‌های غم‌انگیز اسارت ملت عزیز ایران، در مجموعه سیطره‌طلبی‌های نظام سلطه آمریکا و در آغوش کشیدن این موقعیت ممتاز بین‌المللی و غارت هویت فرهنگی، در آرایش سیاسی، اقتصادی و عملیات روانی و نظامی تمام قدرت‌های بزرگ آن زمان جهان قرار می‌گیرد؛ یعنی زمانی که دو ابرقدرت شرق و غرب رو در روی هم قرار داشتند، در مواجهه با ایران اسلامی همانند دو لبه یک قیچی عمل کردند تا جمهوری اسلامی ایران را با شکست مواجه سازند.

سرلشکر سلامی اضافه کرد: به عنوان مثال، در عملیات «بدر» ما با تانک‌هایی مواجه بودیم که از سوی شوروی سابق به رژیم بعثی عراق تحویل داده شده و مستقیماً به میدان نبرد آمده بودند و در حالی که هنوز بر روی تانک‌بر‌ها قرار داشتند به سمت ما شلیک می‌کردند؛ همچنین ما در جنگ تحمیلی با توپ‌های اتریشی، هواپیما‌های فرانسوی، سیستم‌های دفاعی روی زمین انگلیسی و زرادخانه‌های شیمیایی آلمان مواجه بودیم.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: آن‌ها در این جنگ آن هم با این مقیاس و دامنه جهانی، کشور ما را قلمرو اِعمال قدرت خود قرار داده بودند؛ در واقع آن‌ها در مواجهه با ایران به یک نقطه همگرایی و تقارن رسیدند؛ یعنی همه چیز در اینجا به هم می‌رسید، اما این واقعه عظیم و استثنایی تاریخ و این بزرگترین جنگ از نظر طول زمان و فناوری در برابر ملت بزرگ ایران راه به جایی نبرد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی آمریکا از جنگ دوم خارج شد، بیش از ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی جهان در اختیار او بود؛ این آمریکایی که ما با او می‌جنگیم و می‌جنگیدیم به اندازه تمام جهان دارای قدرت نظامی است؛ یعنی بودجه نظامی همه جهان حدود ۸۰۰ میلیارد دلار است در حالی که آمریکا به تنهایی این مقدار بودجه را دارد.

سردار سلامی افزود: ما با همین آمریکا به اضافه دیگران، با صدام به اضافه همه این قدرت‌ها درگیر بودیم، اما اگر امروز دارای آرامش و امنیت در جامعه هستیم به دلیل رهبری امام خمینی (ره) به عنوان چشمه نور هدایت و ایمان رزمندگان بود؛ در واقع به واسطه چنین شرایطی بود که ملت ایران توانست در تمام صحنه‌ها پیروز شود.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: هیچ بن‌بستی برای ملت ما وجود ندارد و هیچ ارتفاع بلندی نیز قادر نیست در مقابل حرکت این ملت دوام آورد، چون از فراز همه چالش‌ها و موانع عبور خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه آنچه توانست ما را در دفاع مقدس موفق بدارد، وجود جوانانی مثل شما جوانان جهادی بود، گفت: آمریکا فقط یک قدرت مستقل در بخشی از این عالم نیست، چون انبساط و امتداد سیاسی در اختیار دارد و این باعث شده تا ما در طول این ۴۴ سال با همه این قدرت منبسط و گسترش‌یافته بجنگیم؛ چون آمریکا تلاش کرده قدرت واقعی و اثرگذار خود را در خارج از مرز‌ها و در نزدیک ما گسترش دهد؛ لذا ما با تمام این جثه عظیم در حال نبرد بوده و هستیم.

سرلشکر سلامی افزود: آمریکایی‌ها و غربی‌ها همه ذخایر راهبردی خود را علیه ما وارد عمل کردند؛ اول صدام و به اضافه صدام بود، بعد از آن این پدیده تکفیر را در جغرافیای جهان اسلام برای محاصره ما تکثیر دادند و یک جنگ نیابتی بزرگ علیه جهان اسلام راه انداختند؛ اما سردار بزرگ و فراموش‌نشدنی و جاودانه یعنی حاج قاسم سلیمانی به اتفاق اصحاب خود توانستند این راهبرد خطرناک را خاموش کنند؛ بعد از این واقعه، تحریم اقتصادی را علیه مردم کشورمان شدت دادند.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: تاریخ امروز تاریخی برای آینده است؛ تاریخ، یک واقعیت ساکن و ایستا در یک نقطه از زمان نیست، بلکه یک جریان ممتد است؛ بعضی مواقع این تاریخ به اندازه تمام زمان ارزش حیاتی دارد؛ جوانان آن روز در دفاع مقدس ایستادند و کشور را نجات دادند؛ حال اگر ما خطا کنیم، برای همیشه از بین خواهیم رفت؛ پس اگر به‌موقع عمل نکنیم، دچار گمراهی آشکار و مبین خواهیم شد؛ بدین‌صورت که انسان‌ها واقعیت‌ها و حقایق را می‌بینند، اما آن را وارونه جلوه می‌دهند؛ لذا هرچه شما برای آن‌ها حقیقت را بیان می‌کنید، مثل داستان حضرت نوح (ع) و اصحابش، چشمان خود را بر روی حقیقت می‌بندند.

وی‌ اظهار داشت: شما دارید تاریخ فردا را می‌سازید؛ نسل‌های بعدی وقتی اقدامات شما را مطالعه می‌کنند، می‌گویند ملت ایران عجب استقامتی کرد و چقدر این دانشجو‌ها باشعور و فهیم و نافذ بودند که توانستند در میان این همه امواج خروشان طوفان‌های سهمگین شبهه و تردید، حقیقت حق را شناسایی و باطل را ابطال کنند.

سردار سلامی افزود: الان شما تاریخ صدر اسلام را می‌خوانید و چقدر افسوس می‌خورید که انسان‌هایی حق را می‌دیدند، اما آن را نفی می‌کردند به همین جهت آن‌ها را نفرین می‌کنید؛ البته ایستادگی در مسیر حق ساده نیست؛ این لحظات، شب قدر انقلاب اسلامی است؛ چون در حال رقم زدن تاریخ هستیم و برای حاکمیت اسلام قدرت‌سازی می‌کنیم تا مسلمین را از دست طواغیت نجات دهیم؛ در واقع داریم جهت تاریخ را تعیین می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: روزی ما در کرخه می‌جنگیدیم، اما امروز ما در کنار مدیترانه و دریای سرخ هستیم و دشمن را تجزیه کردیم. انقلاب اسلامی، دشمن را از پناهگاه راهبردی خارج کرده و مجبور به گسترش عملیاتی کرده است.

وی گفت: امروز دشمن مجبور است مستقیم وارد میدان شود و هفت هزار میلیارد دلار هزینه کند؛ لذا تجزیه انرژی متراکم دشمن را از دیگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی می‌توان برشمرد؛ البته دشمن نیز ابتکار عمل خود را از دست داده است؛ زیرا هرجا حضور دارد، یک گروه در مقابل او قرار می‌گیرد.

فرمانده کل سپاهاضفه کرد: در واقع این موضوع نشان می‌دهد که با دشمن جز با زبان قدرت نمی‌شود سخن گفت؛ زیرا آن‌ها قدرت منطق را نمی‌پذیرند، اما منطق قدرت را می‌پذیرند؛ لذا بر همین اساس امروز می‌بینید که تأثیر قدرت ما جهانی است.

سرلشکر سلامی بیان کرد: امروز وقتی در قلب یک سرزمین، جنگ و نا امنی ایجاد می‌شود، نتایج جنگ را به ما نسبت می‌دهند و یا وقتی یک رسانه از جایی فراری می‌شود و یک مقام تهدید می‌شود، سریع نام ما را می‌برند؛ از سوی دیگر امروز امن‌ترین کشتی در دریاها، کشتی‌ای است که پرچم ایران روی آن برافراشته شده و این همان نشانه قدرت است، و یا حتی وقتی وزیر خارجه سابق آمریکا می‌گوید «از زمان مرگ (شهادت) ژنرال سلیمانی کابوس می‌بینم»، این نشانه تأثیر جهانی قدرت ما است.

وی اظهار داشت: جنگ‌های امروز چهره عوض کرده و جنگ و صلح به هم آمیخته شده است و درست در زمانی که شما احساس صلح می‌کنید، در حال نبرد هستید؛ البته هیچ کشوری وجود ندارد که در مرکز عملیات رسانه‌ای جهانی، در یک تهدید جنگ سخت و اطلاعاتی جهانی قرار داشته باشد و پیشرفت هم بکند.

فرمانده کل سپاه گفت: ما در سپاه بیش از ۳۲۵ طرح بزرگ ملی را در اختیار داریم و این امکان وجود دارد که هر هفته یکی از آن‌ها رونمایی شود؛ به‌عنوان مثال دیروز طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه کاری بود که توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه با همکاری و مشارکت دولت تمام شد، و یا به یک دستاورد بزرگ دفاعی دیگر هم دست یافتیم و آن دستیابی به موشکی جدید است؛ البته آنقدر این‌گونه موضوعات تکرار شده که دیگر برای مردم توسعه توان موشکی‌ و ساخت موشک‌های جدید، تعجب‌آور نیست.

سردار سلامی ادامه داد: ما امروز می‌توانیم ماهواره‌ها را با رادار از زمین رهگیری کنیم و این در صورتی است که زمانی تصوری از این علوم نداشتیم؛ اما اکنون توسط شما جوانان این دستاورد‌ها تحقق پیدا کرده و حتی می‌توانیم از فاصله هزاران کیلومتر دورتر هر کشتی در حال حرکت را با موشک‌های بالستیک بزنیم و بعد می‌توانیم نقطه اصابت به کشتی را نیز مشخص کنیم تا خدمه کشتی آسیب نبینند.

وی افزود: موشک‌های کروز چون در سطح زمین حرکت می‌کنند، مانند یک پرنده بال‌ثابت هستند و سرعت زیادی ندارند؛ البته در نوع هایپرسونیک و مافوق صوت موشک‌های کروز هم توسعه پیدا می‌کند، اما اینکه چگونه یک موشک بالستیک را با سرعت مافوق صوت هدایت کنید تا به یک کشتی در حال حرکت برخورد کند، کار بسیار مشکلی است که ما تاکنون مشابه آن را در کشوری ندیده‌ایم؛ البته در کنار این موضوع، هدایت‌پذیر کردن گلوله‌های توپ هم کاری است که انجام آن صورت پذیرفته و استفاده هم می‌شود؛ اما با وجود این، دشمنان در خارج به افرادی چسبیدند و می‌خواهند با آن‌ها این انقلاب را شکست دهند؛ افرادی که ابا دارم نامی از آن‌ها ببرم.

سرلشکر سلامی در پایان به مشکلات کشور هم اشاره و عنوان کرد: چشمان خود را به روی مشکلات موجود در کشور نمی‌بندیم و مشکلات اقتصادی و نوسانات ارز را درک می‌کنیم؛ اما دولت و مسئولان در حال تلاش برای رفع آن هستند؛ بر این اساس امیدواریم قله‌های بزرگ را با شما جوانان فتح کنیم و ملت هم نباید تسلیم هیچ مشکلی شوند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار